Het grote VAG #Dieselgate topic

dj.verhulst

Forumguru
ik ben wat sceptisch , als het alleen met wat software instellingen opgelost is, waarom gelijk niet die software erin gestopt.
fijn dat ie lijkt de zelfde prestaties te geven, maar als de EGR vaker opstaat zal de prijs later betaald worden in de vorm van vervuild EGR en hoger verbruik.

voor het zelfde geld voeren ze bij onderhoud in dat ze de EGR om de 50.000 km schoon moeten maken .
 

MacManiac78

Forumguru
Veel beter zou zijn om ureum in te spuiten. Ureum neutraliseert de NOx. Dit zou de EGR overbodig kunnen maken. Geen EGR, hogere verbrandingstemperatuur (meer vermogen), optimale verbranding (minder roet), minder koek.... nadeel, regelmatig bijvullen. (En voor de fabrikant een grotere investering voor de plaatsing ervan.)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Veel beter zou zijn om ureum in te spuiten. Ureum neutraliseert de NOx.
Als dat niet 100%nodig is dan moet je dat zeker niet willen. Adblue installatie is duur, de uitlaat installatie is duur, crt en roetfilter en alle bijbehorende sensoren maken dat het behoorlijk storing gevoelig wordt. Je kan goedkoper een EGR vervangen dan een Adblue pomp.
 
Ik begrijp nog steeds niet hoe dat mijn SII Combi 2.0 TDI van 2012, motorcode CFFB niet angepast moet worden.

De aanpassing voor de oudere 2.0 TDIs is dus mogelijk vrij beperkt.
 

edero

Forumguru
Dit doet de Software-Update... (bron: Auto Review Nr.7 Juli) :lezen:
 

Bijlagen

  • VW_Diesel-1-3.pdf
    1,5 MB · Weergaven: 48
  • VW_Diesel-4-6.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 41

ABruintje

Senior Member
Maar dit is een 2 ltr en daar is wel wat aan te tunen.

De 1.2, die ik ook heb, is al aan zijn grens en daar valt weinig aan te tunen denk ik.
Hij is gemaakt voor zuinigheid wat inhoud dat er concessies gedaan worden bij het vermogen.

Maar we moeten afwachten.
 

Spierings

Forumguru
@ABruintje Waarom zou je 1.2tdi aan zijn grens zitten? Is ook gewoon te tunen, 25 pk en 50 nm extra.

Dit kan echter alleen extern aangezien dat de computer naar mijn weten nog niet unlocked is...
 

ABruintje

Senior Member
@ABruintje Waarom zou je 1.2tdi aan zijn grens zitten? Is ook gewoon te tunen, 25 pk en 50 nm extra.

Dit kan echter alleen extern aangezien dat de computer naar mijn weten nog niet unlocked is...

Ik weet ook wel dat er nog meer uit te halen is kwa vermogen maar ik doel op uitstoot.
Zal het mogelijk zijn om met de 1.2 een betere uitstoot te realiseren zonder dat er verlies in vermogen optreed.
 

EdK

Forumguru
umyyw2fbsa1f_480.jpg


Miljardenwinst Volkswagen ondanks schandaal

Rinkelende kassa ondanks Dieselgate

Volkswagen heeft in de eerste helft van dit jaar een miljardenwinst in de boeken gezet, ondanks de gevolgen van het dieselschandaal waar Volkswagen sinds afgelopen najaar mee kampt. Dat heeft het Duitse bedrijf woensdag laten weten.
Exclusief eenmalige posten boekte Volkswagen in de eerste zes maanden van 2016 een operationele winst van 7,5 miljard euro. Na aftrek van 2,2 miljard euro aan extra voorzieningen voor oplopende juridische kosten in met name de Verenigde Staten, resteert nog altijd een positief operationeel resultaat van 5,3 miljard euro.

Dat is stukken meer dan waar analisten op rekenden, benadrukte Volkswagen. Het verschil laat zich volgens het autobedrijf mede verklaren door sterkere resultaten van zijn hoofdmerk in het tweede kwartaal. Die verbetering is deels te danken aan een verder aantrekkende Europese automarkt.
 

Bakkertje

Forumguru
@EdK ik hoop maar dat dit positieve nieuws ook doorwerkt tot op de werkvloer en niet dat het (alleen maar) in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt..
 
Ik heb zonet een brief ontvangen om de aanpassing te laten doen.

De website van de invoerder (België: D'ieteren) zegt voor mijn VIN-nummer nog steeds: "Beste klant, het voertuig met dit VIN-nummer is niet betrokken" ...

Skoda SII 2.0 TDI 2012 ...
 

laagvlieger

Forumguru
In de 2de brief die ik mocht ontvangen (van februari 2016) stond dat ik in mei 2016 gecontacteerd zou worden om een afspraak te maken om de nieuwe software te laten installeren.
Tot op heden dus niets van gehoord.
 

achbrouwer

Forumguru
Van het voorjaar wel een brief van PON gehad met de mededeling dat het motormanagement een up date nodig had vanwege her schandaal. Daarin stond dat ik tzt een oproep zou krijgen. Deze nog niet gehad.
Laat geen up date verrichten.
Zie wel wat de consequenties zijn. Als
particulier kunnen ze mij nooit aansprakelijk stellen dat ik de upgrade niet gedaan heb. Volgens mij althans
 

B.Stuurder

Forumguru
Van het voorjaar wel een brief van PON gehad met de mededeling dat het motormanagement een up date nodig had vanwege her schandaal. Daarin stond dat ik tzt een oproep zou krijgen. Deze nog niet gehad.
Laat geen up date verrichten.
Zie wel wat de consequenties zijn. Als
particulier kunnen ze mij nooit aansprakelijk stellen dat ik de upgrade niet gedaan heb. Volgens mij althans

Ik sprak laatst een chef monteur over die updates, hij vertelde mij dat ze verplicht worden door PON om een update te doen als je auto bij hun in onderhoud komt. Zonder terugkoppeling naar jou toe.
 

Wouter1

Forumguru
Hmm, dat lijkt me sterk, en niet goed voor het vertrouwen in het concern en dealer.
Ook is er een terugroepactie bij de RDW geregistreerd, dus deze zal ook afgemeld moeten worden lijkt mij.
Bovendien is niemand verplicht om het onderhoud bij een dealer te laten uitvoeren...
 
Bovenaan Onderaan