Passat tdi versus gte?

erikkie

Senior Member
hoi,

ik heb nu een octavia III combi. Mijn werkgever wil einde van het jaar OCIII eruit en passat tdi - DSG erin, dat is natuurlijk leuk, maar kost me een stuk meer bijtelling :S, dus ik zou liever een (evt jong gebruikte) passat GTE oid leasen. Waar kun je vinden waar omslagpunt ligt voor GTE - TDI qua km en wat een GTE meer kost voor werkgever tov bijvoorbeeld 1,6 TDI DSG - 2.0 TDI DSG?

jaarlijks ongeveer 40 a 45k km p jaar

Zoals het er nu uitziet is een nieuwe skoda OCIII of Superb geen optie...:sterretjes:

Alvast bedankt voor jullie input
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook nog overwegen om gewoon een privéwagen aan te schaffen, en de leaser 's nachts bij de baas te laten staan. Dan heb je geen bijtelling, maar of je voordeliger uit bent?
 

erikkie

Senior Member
Nee leasen is altijd goedkoper dan zelf een kopen, bovendien is twee auto's wel voldoende
 

emilio3333

Forumguru
Kijk even op de site van LeasePlan.
Daar kun je het maandbedrag van alle auto uitrekenen.

Wel een luxeprobleem.
Mijn nieuwe werkgever wilde mij ook in een Passat duwen.
Toch tegen gesputterd en nu rij ik in een Golf Variant.
Ben ik wel de enige van de buitendienst die geen Passat rijdt maar ik hou 8 tientjes per maand extra over....
 

RefleCs

Forumguru
Als mijn werkgever mij gaat dwingen om een bepaald model te rijden dan is dat voor mij reden om van werkgever te wisselen.
 

Bakkertje

Forumguru
Je zou eens kunnen informeren bij de waal in Culemborg, die had vrij recent nog een bericht geplaatst op linkedIN dat ze nog GTE's in de 7% hebben staan.

Wat beide uitvoeringen kosten kun je vrij makkelijk (indicatief) berekenen op sites als directlease.nl
Zelf ben ik van een S2 naar een Passat gegaan, en behoudens wat kinderziektes (ik had zo'n beetje de eerste 1.6 TDI met 120 pk in NL) bevalt ie inmiddels bijzonder goed.
 

Noord26

Forumguru
Waarom moet de O3 er uit eigenlijk? Zit aan de km's? Kan je werkgever een bepaald merk/type auto eisen?
 

RefleCs

Forumguru
Ja je werkgever kan dat opnemen in de bedrijfsauto regeling. Dat jij de auto privé gaat gebruiken en je er dus bijtelling over moet betalen is een eigen keuze.
 

Rallye

Forumguru
Verschil in bijtelling hoeft er niet te zijn: de GTE is duurder, maar als je nog een 7% kunt krijgen in de bijtelling vast goedkoper dan een diesel...
Overigens: ik kan mij niet voorstellen dat je baas goedkoper uit is met een GTE, tenzij je die 123km per dag van laadpaal naar laadpaal kunt rijden......
 

sitechris

Donateur
Als je consequent oplaadt en elektrisch rijdt, kom je een heel eind. Passat GTE is overigens een fijne auto. Echt wel beter dan de OIII. Wat dat betreft ga je er op vooruit. Probeer idd een 7% versie te vinden bij een dealer. Die zijn er nog wel.
 

erikkie

Senior Member
Bedankt voor de reacties. Druk geweest en niet met de auto's bezig geweest.
Contract loopt af daarom gaat oc III eruit.

Ik ben blij dat ik auto krijg voor woon werkverkeer en af en toe wat klantbezoek.

Zeer klein bedrijf geen autoregeling etc.

Binnenkort maar eens kijken met werkgever welke opties we hebben en wat dat aan bijtelling en leasebedrag kost.

Ondertussen heb ik steeds meer het idee dat ik voor bedrag bijtelling zelf geen vergelijkbare auto kan rijden incl verzekering onderhoud, afschrijving, banden en brandstof dus blijft luxeprobleem ...
 

Bakkertje

Forumguru
En zo is het @erikkie bij mijn vorige werkgever kreeg je het bestand van je leasebudget bruto bij je salaris.
Ik had toen een auto kunnen rijden en er geld bij krijgen (moest ik wel een 107 gaan rijden en dat is met 3 kids op de achterban geen succes, laat staan dat je er per dag 3 uur in moet gaan zitten...)
 

Rallye

Forumguru
@erikkie : Klopt. Even afgezien van een (evt. nog weer aftrekbare) eigen bijdrage, staat het bedrag dat je aan belasting betaalt over de bijtelling in geen verhouding tot de kosten van een vergelijkbare auto. Gelukkig (voor mij als privé-rijder) krijgen leaserijders daar veel beperkingen (alleen bepaalde merken, worden gedicteerd door lage CO2-waarden) voor terug.....
 
Bovenaan Onderaan