Autobild 100000 km duurtest Octavia combi

Frank C

Forumguru
Op een paar kleinigheidjes (sleutel contact, lampjes, plastic achterklep) na komt auto er erg goed uit incl motorisch. Geen olie verbruik. Gedurende productie levensduur van auto wordt kwaliteit meestal beter. Goed vooruitzicht!
 
Laatst bewerkt:
E

Ex-lid 2926

Goed resultaat voor de Octavia. Nu moet ik zeggen dat die Duitse autobladen tenminste echte duurtesten uitvoeren. Ook Auto Motor und Sport test hun auto's over 100.000 km.
De duurtesten die Autoweek en Autovisie uitvoeren zijn eigenlijk niet meer dan lange proefritten. Het woord duurtest is volledig misplaatst.
 

Level42

Forumguru
Goed resultaat voor de Octavia. Nu moet ik zeggen dat die Duitse autobladen tenminste echte duurtesten uitvoeren. Ook Auto Motor und Sport test hun auto's over 100.000 km.
De duurtesten die Autoweek en Autovisie uitvoeren zijn eigenlijk niet meer dan lange proefritten. Het woord duurtest is volledig misplaatst.
Volgens mij is Autoweek het kleine broertje van Auto Bild en dus lees je daar dezelfde test.....
 

Fabia 123

Forumguru
Veel auto's hebben tegenwoordig bij 100000 km nog weinig of geen problemen gehad alleen slijtage gevoelige onderdelen zoals banden en remblokjes of schijven zijn dan vervangen.

Kunnen duurtesten niet beter pas na 150000 km worden afgerond.
 
Bovenaan Onderaan