Geen achterlichten

Yeti2015

Forumguru
Ik kom er vandaag met het aankoppelen van de caravan achter dat mijn stadslichten en achterlichten van de Yeti het niet doen.
Er is geen melding dat er een lamp kapot is. Zou ook wel toevallig zijn dat alle lampen kapot zijn.
Kan ook geen kapotte zekeringen vinden.
En VCDS geeft ook geen fout meldingen.
Ik heb ook geen idee hoelang het al defect is.
De overige verlichting werkt gewoon ook de kenteken verlichting.
De caravan verlichting werkt gewoon.
Iemand een idee?
Heb de accu polen ook al los gehad.
 

kansberg

Forumguru
Oeiii....dat kan je elektronisch boxje wel eens zijn van de trekhaak kabelset.... Komt zo af en toe voor.
 

Cordoba

Forumguru
En de dagrijverlichting? doet die het wel, en heb je de achterlichten normaal niet meegeschakeld met de DRL?
Lijkt mij samen te hangen met DRL of met de lichtschakelaar.
 

Yeti2015

Forumguru
Oeiii....dat kan je elektronisch boxje wel eens zijn van de trekhaak kabelset.... Komt zo af en toe voor.
En dan blijft de caravan verlichting wel goed werken?

En de dagrijverlichting? doet die het wel, en heb je de achterlichten normaal niet meegeschakeld met de DRL?
Lijkt mij samen te hangen met DRL of met de lichtschakelaar.
DRL werkt wel en nee mijn achterlichten branden niet met de DRL.
 

kansberg

Forumguru
@Yeti2015 : Dat kan, kom in de praktijk de meest rare storingen tegen. Ik ben geen monteur maar leverancier van o.a. Brink (Thule) en Bosal trekhaken. In het voorjaar is het altijd feest met het oplossen van onder andere dit soort problemen. Welk merk trekhaak zit er onder de Yeti als ik zo vrij mag zijn?
 

Yeti2015

Forumguru
@Yeti2015 : Dat kan, kom in de praktijk de meest rare storingen tegen. Ik ben geen monteur maar leverancier van o.a. Brink (Thule) en Bosal trekhaken. In het voorjaar is het altijd feest met het oplossen van onder andere dit soort problemen. Welk merk trekhaak zit er onder de Yeti als ik zo vrij mag zijn?
@kansberg Er zit een Westfalia onder. Zit er 8 maand onder.
 

kansberg

Forumguru
@Yeti2015 : Okay, Westfalia ken ik als merk, maar heb geen ervaringen met het de haken en kabelsets. Wellicht is het mogelijk om de elektronische box even af te koppelen, al zal hij verstopt zitten ergens achter de bekleding, en dan te kijken wat de verlichting dan doet.... ben benieuwd en iig succes met het oplossen van dit vervelende probleem.
Eén voordeel: als het aan de kabelset ligt, is het sowieso garantie. Maar de auto lijkt mij ook nog onder de garantie te vallen, dus wat dat aangaat hoef je je geen zorgen te maken ;)
 

Niels83

Forumguru
IK heb het eens bij een totaal andere auto gehad, dat een deel van de verlichting uit ging. Daar was het de lichtschakelaar bij het stuur.

Of toch een zekering, ook wel eens een verzekering vervangen die er nog als nieuw uitzag, maar toch was daarmee het probleem opgelost.

Of iets ingewikkelder dus die kabelboom.
 

Yeti2015

Forumguru
Om de een of andere duistere reden werkt alles weer.
Morgen toch maar even bij de dealer langs.
We gaan woensdag met de caravan weg en dan wil ik wel graag dat het blijft werken.
 

Cordoba

Forumguru
Laat de dealer ook even checken of de massa van de trekhaakaansluiting wel goed contact maakt, heb je ook gecheckt of er geen corrosie (of veel water) in de trekhaakaansluiting zit?
 
Bovenaan Onderaan