Chinese VAG-com?

Goeden dag,
Ik ben nieuw hier op het forum, had er wel al wat rond gelezen. Maar daar ik ook positieve ervaring heb met het motor-forum, gezellig en veel kennis, heb ik me hier ook maar aangemeld.
Well to the point, ik heb een Octavia I 77kW tdi en hier zat al even een tik in de binnen ventilatie. Dus ik van het weekend het handschoenenkast weg gehaald, ventilator open gemaakt en blaadjes er uit gehaald. Daarna even getest of het getik inderdaad weg was en ja dat was terwijl het handschoenenkastje nog op de achterbank rondzwierf. Nu raden jullie het misschien al, mijn airbag lampje brandt.
Na wat rond gelezen te hebben de oorzaak gevonden en ook gelezen dat ik een VAG-com kabel nodig heb om de foutcode te resetten. Dus eens op marktplaats gekeken en daar een VAG-com gevonden van 17 euro met verzend kosten, dus maar besteld.
Met zo'n prijs moet dit hoogst waarschijnlijk uit china komen.
Mijn vraag is nu eigenlijk, kan ik hier eigenlijk wel mijn ding mee doen? Wat heb ik straks? En wat zijn jullie ervaring met dit goedkope apparaatje?
Het is in ieder geval nog een week wachten tot hij binnen komt.

ps: grappig dat Google het nog steeds nodig vindt om met Nissan reclame te komen onderaan de pagina :|
 
Ik had inderdaad ff gezocht naar een voorstel topic, niet zo snel kunnen vinden. Ga ik gelijk ff doen ;)
Ik kon ook niets vinden over een vergelijking tussen een echte en nep VAG-com.
 

rxr

Lid
Nu moet ik zeggen dat ik onlangs ook een dergelijk kabeltje heb besteld maar voor de O1 valt er niet zoveel lol mee te beleven. Ik kan de foutcodes uitlezen en resetten maar daar houd het ook mee op.

Ze werken verder prima, ik zelf heb er eentje voor 6 euro kunnen bemachtigen via Ebay inclusief verzendkosten. Waarom uit uit kan? Ik heb geen idee maar het kan dus. Hopelijk heb je een kabel met een ELM327 chip er op. Dit is een van de betere chips die obd2 naar pc faciliteert.

Verwacht dus geen instelmogelijkheden maar alleen diagnostische mogelijkheden voor je O1.
 

Rem82sch

Senior Member
Ik ben niet helemaal thuis in het uitlees apparatuur maar ik weet wel dat er verschil in zit (heb zelf de Autel AL619)
Het grootste verschil is tussen uitleesapparatuur mbt uitlezen en resetten,
dat je bij de goedkopere variante de ABS en AIRBAG niet kan uitlezen en of resetten.
 
Het heeft even geduurd, ik heb ondertussen ook geen Octavia I meer maar een Octavia II. Gister het apparaat eens aangesloten en hij kan alleen de engine controller vinden, de rest niet. Dat is een beetje weinig. Dus aan dit ding heb ik niet zoveel :(
 

Zwapp

Forumguru
Tja de O1 heeft dan ook een heel andere canprotocol dan de O2, dus heb je een andere kabel nodig...
Ik heb ook zo'n goedkoopie maar kan er alles mee, en al diverse storingen zelf kunnen oplossen! Zolang je je goed inleest en voorzichtig bent en natuurlijk je originele coding bewaard kun je hier best mee werken is mijn ervaring!
 

Antera

Donateur
Tja O1/S1/F1 zijn KWP2000 protocollen en de O2/S2/F2/J zijn Canbus. En de laatste generatie zijn MQB en dat is weer net iets anders
 

Eltjo

Forumguru
zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/carport-diagnose-software-ipv-vcds.27306/#post-608760
Mijn €18 Ali VCDS 12.12 kabel heb ik vanaf oktober 2015 en werkt op auto's t/m 2012. Nu zelfs al een VCDS 15.7.0 kabel via AliExpress voor €23. Zijn ze op fora niet zo happig op. Niet updaten, schijnt die het daarna niet meer te doen.

Zo'n immitatiekabel is natuurlijk gewoon diefstal, net zoals downloaden van software, muziek en films en het immitatie Rado horloge wat ik in Turkije kocht. Mijne €55 en na 2 jaar nog steeds krasloos - het origineel voor €1400 zou ik niet kopen.
Ook zou ik een echte VCDS kabel denk ik niet kopen voor de lol als je ook b.v. Antera voor €20 programmeert wat je wil en wat kan voor jouw auto.

Maar voor mij voldoet de kabel en ik heb al een hoop opties aangezet/veranderd. Gewoon omdat ik het leuk vindt om het zelf te proberen en uit te zoeken voor zo'n prijsje.
O.a. Hill-hold werkte niet, maar dit kwam omdat net mijn module dat niet aankan (ook gevonden op een forum).
Gisterenavond nog de stoelverwarming zo ingesteld dat deze pas na 10 min. na het uitzetten van het contact de instelling zou verliezen, echter houdt de instelling steeds vast. Nogmaals proberen of terugzetten naar hoe het was dus vindt ik dan misschien praktischer.
Ook had het programmeren van noodstopalarmlichten i.c.m. noodstop knipperende remlichten tot gevolg dat de af fabriek ingestelde noodstopalarmlichten het ook niet meer deden. Die heb ik dus teruggezet naar hoe het was. Ook dit fenomeen werd gemeld op het Duitse forum.
Alle andere optieveranderingen werkte dus wèl - en dat waren er best een hoop.

De kabel zou volgens kenners van o.a. dit forum het e.a defect kunnen maken... Gelukkig nog geen ervaring mee. Met mijn oude VAGCom kabeltje van €12,50 kon ik op een gegeven moment de comfortmodule in m'n Passat niet vinden - oplossing accu er even af en werkte weer - schijnt vaker voor te komen.

- Garantie op immitatiekabel en aangesloten hardware tot en met het afrekenen zullen we maar zeggen.
- Belangrijk is om altijd eerst een autoscan te doen zodat je de oorspronkelijke situatie en codering vastlegt.
- Documenteer hoe je waar/wat iets veranderd heb.
- Controleer de uitwerking van je aanpassingen.

Succes met het maken van je keuze.
 
Laatst bewerkt:

Reneban

Nieuw lid
Voorstellen
Reneban heeft nu ook een Skoda. Fabia 2 combi van 2013.
Ben een echte knutselaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

octavia99

Senior Member
@DeKleef

Gewoon even een forum lid bij u in de buurt zoeken die een vag-com kabel of andere vag-service tool heeft.
Vast wel iemand die u wil helpen met resetten.
 
Bovenaan Onderaan