Update Columbus 2016/2017?

valderrama

Senior Member
Ik vraag me toch af wat er wezenlijk anders is aan de update van VW in vergelijking met die van Skoda.

Waarom nemen ze anders de moeite om via verschillende portals verschillende updates klaar te zetten?

Als de VW update er overheen wordt gezet, krijg je dan andere logos of POI's of andere zaken? Of is het stiekem gewoon 1 verzamelupdate die wel via verschillende sites wordt aangeboden waarbij het systeem zo slim is om enkel de VW of Skoda zaken door te voeren?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

MartijnW

Actief lid
Ik vraag me toch af wat er wezenlijk anders is aan de update van VW in vergelijking met die van Skoda.

Waarom nemen ze anders de moeite om via verschillende portals verschillende updates klaar te zetten?

Als de VW update er overheen wordt gezet, krijg je dan andere logos of POI's of andere zaken? Of is het stiekem gewoon 1 verzamelupdate die wel via verschillende sites wordt aangeboden waarbij het systeem zo slim is om enkel de VW of Skoda zaken door te voeren?


Ik heb de VW update er opgezet en zie geen wezenlijke verschillen in logo's of poi's. Behalve de update van kaartmateriaal is er volgens mij niks verandert in mijn Columbus. Ik zou dus gewoon de VW update uitvoeren.
 
Joepie, de maps ECE 2016/2017 zijn er op :-)

Ik heb een nieuwe superb van februari 2016, op mijn wagen duurde het maar 30 minuten!!!
Ik heb wel gebruik gemaakt van een snelle USB 3 stick.
Toen ik het er in stak gebeurde er wel niets automatisch, misschien is het enkel voor de SD kaartjes automatisch.
Ik ben dan maar in de NAV menu gegaan, naar software versie en daar op update geklikt na twee minuutjes vond hij de update op mijn USB stick

Voor zover ik kan zien is er geen verschil in de gui, alles is hetzelfde, geen volkswagen referenties

Ik heb wel opgemerkt dat de maps 2016/2017 eigenlijk teleatlas mappen zijn van september 2015 (ook al staat er op de kaart Januari 2016), maar ja ik vermoed dat janauri 2016 de datum is waarop zij de kaarten van teleatlas converteren in hun eigen nav formaat.

Ik vraag mij af of onze NAV kaarten ook IQ routes bevatten (Teleatlas kaart bevatten informatie over de reistijd op een bepaald moment van de dag of jaar zo dat hij je niet stuurt via een schoolstraat tijdens een piek moment zoals 16 uur), maar de navigatie software moet daar wel gebruik van maken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

hemi24

Forumguru
Kaarten van de versie ECE 2016/2017 zijn inderdaad van Q3-2015.
Aanwezigheid van IQ routes in de VAG systemen is mij niets van bekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Frank C

Forumguru
VW update er ook op gezet omdat ik graag met de nieuwste kaarten wil rijden al zullen de verschillen met Skoda materiaal niet groot zijn. Duurde wel bijna een uur en had twee pogingen nodig. Gaf foutmelding bij Ukraine en Frankrijk kaart. SD kaartje leeg gemaakt en uitgebreid geformatteerd. Daarna opnieuw kaartmateriaal erop gezet en ging het updaten vervolgens goed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Frank C

Forumguru
Hoe dan ook, dat betekend dat we tegen november 2016 met maps zitten die al twee jaar oud zijn, namelijk van Januari 2015...

Mee eens. Je wil mn voor de vakantie periode met nieuwe kaarten op pad lijkt me. Valt beetje tegen van Skoda dat ze geen tijd en moeite willen stoppen in de "bug". :(
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Spoetnik

Forumguru
Staat niet dat ze er geen moeite en tijd in willen stoppen. Het fixen kost tijd en tegen de tijd dat het opgelost is is de volgende update er. Zo lees ik het.

Overigens ik heb die VW update er nu op. Werkt tot op heden goed. Situatie bij Moordrecht is opgelost zag ik. Bij De Lier is het nog veel weiland waar we doorheen rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

RefleCs

Forumguru
Als een update aanpassen zo arbeidsintensief zou zijn dat het tot november zou duren voor ze het klaar kunnen hebben dan is er iets serieus mis met die software. Dat lijkt me totaal niet realistisch. Ik denk eerder dat Skoda niet MAG werken aan een herstel van die update. (als er ubrerhaupt al een bug in zou zitten).

Zolang de update die ik VW heb het probleemloos doet betwijfel ik of er een bug in de software zit.
 

Frank C

Forumguru
Staat niet dat ze er geen moeite en tijd in willen stoppen. Het fixen kost tijd en tegen de tijd dat het opgelost is is de volgende update er. Zo lees ik het.

Zullen ze natuurlijk nooit zo zeggen dat klinkt publicitair niet goed. Bij VW werkt het wel dus kan me niet voorstellen dat het zo'n groot probleem is. Of men slaat gewoon een keer over om minder licentie kosten te betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

MartijnW

Actief lid
Staat niet dat ze er geen moeite en tijd in willen stoppen. Het fixen kost tijd en tegen de tijd dat het opgelost is is de volgende update er. Zo lees ik het.

Overigens ik heb die VW update er nu op. Werkt tot op heden goed. Situatie bij Moordrecht is opgelost zag ik. Bij De Lier is het nog veel weiland waar we doorheen rijden.

De parallelbanen aan de zuidzijde van Rotterdam op de A15 staan nu ook goed, alleen het stukje A4 Delft-Schiedam is nog niet toegevoegd.
 

MartijnW

Actief lid
Zullen ze natuurlijk nooit zo zeggen dat klinkt publicitair niet goed. Bij VW werkt het wel dus kan me niet voorstellen dat het zo'n groot probleem is. Of men slaat gewoon een keer over om minder licentie kosten te betalen.

Ik heb ook eerder het idee dat dit te maken heeft met kosten en branding. Je "top"merken wel updaten en de overigen niet om zo de mensen die iets meer voor de auto betalen een streepje voor te geven.
 

Bart81

Forumguru
Allemaal,

Ik moet mezelf nog een sd kaartje aanschaffen...

Kan iemand mij bevestigen of kaartje van 64 gb ook ondersteund wordt? Of kan het enkel met kaartje 32 gb?
Zou jammer zijn dat ik het verkeerde kaartje zou kopen

Thx
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb er de 128 GB in zitten. echter zit het systeem met een max (database) van 10000 muziekbestanden, dus heel praktisch is het niet. Ga ze (heb er twee) vervangen door 64 GB varianten en de 128's voor mijn fotocamera's gebruiken.
 
Allemaal,

Ik moet mezelf nog een sd kaartje aanschaffen...

Kan iemand mij bevestigen of kaartje van 64 gb ook ondersteund wordt? Of kan het enkel met kaartje 32 gb?
Zou jammer zijn dat ik het verkeerde kaartje zou kopen

Thx

Heb je geen usb stick liggen? Dat werkte perfect bij mij
 
Ik heb er de 128 GB in zitten. echter zit het systeem met een max (database) van 10000 muziekbestanden, dus heel praktisch is het niet. Ga ze (heb er twee) vervangen door 64 GB varianten en de 128's voor mijn fotocamera's gebruiken.

Inderdaad ambetante limiet, maar die limiet is enkel als je de leidjes wil importeren, dus als er muziek op je usb stick staat dan kan je dat gewoon afspelen, nee?
 

Pendragon

Forumguru
Heb ook de VW versie geïnstalleerd. Werkt prima. Nu eens opletten op specifieke wegen.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Frank C

Forumguru
Weet er iemand of er nieuwe firmware updates zijn en zo ja of die ook nieuwe functionaliteit bevatten? Met dank alvast.
 
Bovenaan Onderaan