Bandenspanning caravan ???

andrehj

Forumguru
Stikstof is bij mijn weten,blijft langer zijn druk behouden,schommeld niet zo met druk,warm en koud,kan dat perfect bij doen met lucht
Stikstof heeft als gas net zo goed last van het feit dat het uitzet bij warmte als lucht. Dat maakt dus niets uit. En mocht stikstof al sneller uit een band ontsnappen als zuurstof (wat ik betwijfel), dan nog zal er na één keer bijvullen bijna alleen nog stikstof in je band zitten.
Het enige voordeel aan het gebruik van stikstof is dat er geen vocht in zit die kan condenseren. Maar ook daarvan heb ik in de praktijk nog nooit last gehad.
 
Mijn caravan weegt 1300kg en heb er ook C banden onder.
Mij is aan geraden een druk van (bij koude band) 3,9 bar in de band te hebben.
Rij hier nu al jaren mee.
Een hogere druk kan ook schade aan de caravan brengen doordat de caravan dan meer gaat stuiteren.
 

De Stip

Forumguru
4,5 voor banden met de C aanduiding is goed! Gewoon doen. Ik rij er al jaren mee onder onze Hobby 450

Fijne vakantie
 

Spierings

Forumguru
4.5 bar hoeft echt niet als het draagvermogen van de banden ruim boven het gewicht van de caravan zit...

Te harde banden is ook niet goed, dit dreunt door naar de opbouw...

@supersjors de voorgeschreven bandenspanning voor jouw hobby is waarschijnlijk 3.8 bar... zit vaak ook een sticker in de disselbak met maten/spanning
 
Bovenaan Onderaan