Waarschuwing key-less.

D

Deleted member 20094

Overigens schijnt het kofferbak probleem opgelost te kunnen worden via VCDS.
 

Aural

Lid
Dat van het kofferbak verhaal durf ik geen antwoord op te geven vd rest werkt het prima.
Ik kan de auto openen met kessy maar moet nog een extra handeling doen, omdat ik er een Defa alarm op heb laten zettem
Grt Bart

Die heb ik niet. Ik ga hem testen zodra ik hem heb zodat ik zelf even de beperkingen kan aftasten in een veilige omgeving ipv 170 km van mijn huis. ;)
 
D

Deleted member 20094

Comfort instellingen wijzigen in de software van je auto.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat de sleutel in je jaszak zit en de deursensor de deur ontgrendeld
Ik heb de sleutel nooit, maar dan ook nooit in een jaszak. Al is het maar omdat ik 80% van de tijd geen jas aan heb, en als ik 'm wel aan heb bij het ophangen in een garderobe helemaal niks in m'n jaszakken achterlaat.
Dus ik heb mijn autosleutels al een jaar of 45, 50 standaard in de linker broekzak. En die broek leg ik echt niet in de auto... :)

Om even iets in of uit de auto te leggen/pakken bedien ik op gevoel het juiste knopje, de sleutel blijft in de broekzak. Mezelf buitensluiten is er dus niet bij en ik hou gewoon zelf de bewuste controle over het al dan niet afsluiten.
 

oco1979

Forumguru
100 procent waterdichtsysteem is dat niet als je denkt dat wagen NIET dicht ga met sleutel in koffer of wagen.
Mijn ervaring(Reeds 17 jaar assistance) heb ik al mogen gaan om wagens te openen,zelf met key-less.

Normaal zou dat niet mogen/kunnen.
 
De dealer waarschuwde me er zelfs specifiek voor: als je de achterklep opent met het achterklep-only-knopje, valt 'ie daarna weer op slot. Let dus goed op dat je niet gedachteloos de sleutels in de kofferbak gooit als je met je boodschappenkrat bezig bent :) Overigens vind ik het wel jammer dat je met kessy (in ieder geval op de Faab 3) niet de deuren open kan trekken als je er met de sleutel naast staat. Eerst op het knopje van de afstandsbediening drukken.
 
De dealer waarschuwde me er zelfs specifiek voor: als je de achterklep opent met het achterklep-only-knopje, valt 'ie daarna weer op slot. Let dus goed op dat je niet gedachteloos de sleutels in de kofferbak gooit als je met je boodschappenkrat bezig bent :) Overigens vind ik het wel jammer dat je met kessy (in ieder geval op de Faab 3) niet de deuren open kan trekken als je er met de sleutel naast staat. Eerst op het knopje van de afstandsbediening drukken.

Bij KESSY kun je wel de voorportieren opendoen als je er met de sleutel naast staat, dat is het nl. hele idee achter KESSY.
(in ieder geval op de OC3)
 
Ik zie dat ik mij heb vergist, ik heb geen KESSY maar Easy Start/Stop.. Stom, ging er eigenlijk vanuit dat dat erop zat, anders had ik 'em aangevinkt.
 

koalabeer

Nieuw lid
Rusland is overgegaan naar typemachines om hacks te voorkomen. Gaan we straks weer terug naar oude autosleuteltjes ;)
 

Aural

Lid
Overigens; Na 1 maand met Kessy gereden te hebben valt het best mee allemaal.

Als je tegenwoordig de sleutel in de achterbak gooit gaat deze initieel op slot, maar daarna weer gelijk open met de melding; sleutel is in de auto. Zo voorkom je dat je jezelf buiten sluit.
 

spikehome

Forumguru
idd handig.
Afgelopen weekend een collega met een octavia2 sleutel in kofferbak gegooid en was in België Ardenne.
Dus de belgsche anwb gebeld.
Die maakte een kiertje in het achterraam door deze omlaag te drukken
Door dat kiertje heeft hij de bank plat gegooid, jas eruit gevist en door de raamopening waardoor eigenlijk niet de jas ging met de sleutel met een pers nog de opening groter gemaakt en toen was de boel open.
uurtje bijna bezig geweest.
Dan is Kessy wel handig!
 
D

Deleted member 20094

idd handig.
Afgelopen weekend een collega met een octavia2 sleutel in kofferbak gegooid en was in België Ardenne.
Dus de belgsche anwb gebeld.
Die maakte een kiertje in het achterraam door deze omlaag te drukken
Door dat kiertje heeft hij de bank plat gegooid, jas eruit gevist en door de raamopening waardoor eigenlijk niet de jas ging met de sleutel met een pers nog de opening groter gemaakt en toen was de boel open.
uurtje bijna bezig geweest.
Dan is Kessy wel handig!

Een uur :sterretjes:

Ik had mijn auto nog geen week en had de sleutels achterin de kofferbak liggen. De ANWB er bij gehaald (welke binnen 10min aanwezig was). Die heeft tussen de voordeur een rubber 'dingetje' gedaan welke oppompbaar is. Door de ruimte een soort extra lange breinaald met aan het einde een oog, hiermee de deurhendel bedient. Binnen 5 min. open.
 

spikehome

Forumguru
Een uur :sterretjes:

Ik had mijn auto nog geen week en had de sleutels achterin de kofferbak liggen. De ANWB er bij gehaald (welke binnen 10min aanwezig was). Die heeft tussen de voordeur een rubber 'dingetje' gedaan welke oppompbaar is. Door de ruimte een soort extra lange breinaald met aan het einde een oog, hiermee de deurhendel bedient. Binnen 5 min. open.
Ja dat kan.
Maar als jij je super vergrendeling erop hebt dan werkt dit niet!!!
druk maar eens 2x op de ab dan heb je pas de super vergrendeling en dan werken de binnen handels niet meer.

enne daarnaast het was in belgie he :D
 
Bovenaan Onderaan