Ervaringen Octavia 1.2\1.4 TSI tunen met venturabox

Hallo na eigenlijk op zoek te zijn naar Octavia combi 2.0tdi toch vanwege beschikbaarheid nu Seat Leon ST 1.4tsi 150pk FR active motor (ook in Superb).
Deze leaseauto was al vrij snel echter kan zeker beter. Mag officieel niet getuned worden waardoor gekozen voor externe ecu (Venturatuning).

Zit erin vanaf 6000km en nu 19000km op teller. Probleemloos en rijdt erg fijn!!
Topsnelheid vooraf 215 teller en nu 221 teller (bergaf 228 gehaald). Acceleratie naar 100 was 8.2s en nu ca 7.0s!!
Belangrijker: koppel van 250 naar ca 300nm
Vermogen 150 naar ca180pk. Rijdt veel soepeler: aanrader!! Iedere rit weer met een smile.

Is aan te sluiten op originele bekabeling in ca 10min en dus ook snel uit te bouwen voor onderhoudsbeurt.

Gr R.
 
Sorry maar ik word niet gesponsort.
Alle andere prive en lease autos echter getuned bij Tunex (en 1 bij dsgdokter ivm koppel dsgbak aanpassen). Tunex is goedkoper en ook super ervaringen mee. Echter zij doen alleen chiptuning en geen externe tuning, vandaar.

Verder doe ermee wat je wilt. Ik kan niet vergelijken met andere tuners dan deze 3.
En ik ben zelf altijd op zoek naar goede prijs/kwaliteit.
 

oco1979

Forumguru
voor geen probleem te krijgen met leasing/garantie kan je zo een box steken.
Is het beter of slechter dan een chip ?

Bij chip kunnen ze veel meer aanpassen dan bij een box.

Vind de prijs voor zo ne box nogal overprijst.

Is wel beter dan een box die "enkel" raildruk verhoogd.

Als deze een goeie 10 procent koppel en vermogen bij doe,zal de wagen beter rijden.
 

Noord26

Forumguru
Hallo na eigenlijk op zoek te zijn naar Octavia combi 2.0tdi toch vanwege beschikbaarheid nu Seat Leon ST 1.4tsi 150pk FR active motor (ook in Superb).
Deze leaseauto was al vrij snel echter kan zeker beter. Mag officieel niet getuned worden waardoor gekozen voor externe ecu (Venturatuning).

Zit erin vanaf 6000km en nu 19000km op teller. Probleemloos en rijdt erg fijn!!
Topsnelheid vooraf 215 teller en nu 221 teller (bergaf 228 gehaald). Acceleratie naar 100 was 8.2s en nu ca 7.0s!!
Belangrijker: koppel van 250 naar ca 300nm
Vermogen 150 naar ca180pk. Rijdt veel soepeler: aanrader!! Iedere rit weer met een smile.

Is aan te sluiten op originele bekabeling in ca 10min en dus ook snel uit te bouwen voor onderhoudsbeurt.

Gr R.

Is het vermogen ook vooraf gemeten?
 

Cordoba

Forumguru
@Noord26 Ik geloof dat je het niet begrijpt: geen idee wat de echte oude waardes waren, maar het heeft extra geld gekost, dus het moet beter zijn. ;)
:pieker:Dat laatste klinkt helemaal niet als Skoda, duurder dus beter én Skoda is een slechte combinatie.:D
 

Noord26

Forumguru
Ik herinner mij een collega rijder met de opgegeven 160pk/250nm zonder tuning op een rollenbank 178pk/280nm had. Vandaar de vraag.

Turbodruk wat hoger zetten overal kan zelf een analfabeet, bij wijze van.
 

JohnSch

Nieuw lid
Ik heb in 2011 een 1.2 TSI van een Ventura box voorzien. Keiharde cijfers heb ik niet, maar het verschil in performance was groot en daarmee een goede investering. Voor een bezoek aan de dealer heb ik steeds de box verwijderd en wat opviel was direct een hoger verbruik (en minder prestaties). Mijn nieuwe 1.4 DSG heb ik weer van een Ventura box voorzien en weer een aanzienlijke verbetering in de soeplesse en power. Ik ben geen kommaneuker, dus of er nou 26,3 pk is toegevoegd of 28,6 vind ik niet boeiend. De rijervaring geldt wat mij betreft en die is pico bello.
 
Bovenaan Onderaan