Amundsen Het grote Amundsen-topic

Nickname

Nieuw lid
Dan heb ik een MIB2 :jaja: Werkt inderdaad zeer snel en is een 6,5" scherm.
En de flitspalen staan er in met geluidsignaal!
Juist de 3D weergave van de omgeving krijg ik niet in orde of is dit enkel voorbehouden voor de Columbus?
 

DannyG

Forumguru
Hoi allen,

Ik slaag er maar niet in om eigen vcards succesvol in de GPS te krijgen :nono:.

Binnen enkele weken vertrekken mijn vrouw en ik naar de Franse Alpen en daar hebben we nogal wat beginpunten in de middle of nowhere (dus geen adressen). Ik dacht dan via http://mydestination.skoda-auto.com die plaatsen op de kaart op te zoeken en via een rechtermuisklik weg te saven op een SD kaart.

Op de computer:
Zo heb ik al een twintigtal POI's (of vcards) aangemaakt en op de computer gedownloaded (zip-file). De uitgepakte bestanden en mappen heb ik dan op de SD-kaart gekopieerd die in de OIII in SD-slot 2 komt te zitten.

Op de GPS:
Vanuit de GPS kan ik via "Eigen reisdoelen importeren" wel de mappen en bestanden op de SD-kaart terug vinden. Na de import meldt hij me dat er 0/23 doelen zijn geïmporteerd. Als ik die eigen reisdoelen opzoek, zie ik wel de titels staan van ieder gedefinieerd punt, maar omdat er niet echt iets is geïmporteerd, wordt je iedere keer gevraagd om het adres dat bij dat POI hoort, te verifiëren. Omdat het dus geen straten zijn, gaat dat dus niet.

Uit de help en de video's van de Skodasite word ik niet veel wijzer. Is er hier iemand die me op weg kan helpen? :pardon:


Ik dacht dit idee trouwens ook toe te passen voor de rit naar ginder. Ieder punt waar ik zeker langs wil komen als POI importeren en dan een rit met die POI's als tussenpunten laten geleiden.

Nog even vermelden: het is dus een Amundsen die in een OIII MY2016 zit.

Alvast bedankt voor het meedenken.


Groetjes,

Danny
 

Bakkertje

Forumguru
@Nickname 3d weergave is voorbehouden aan de Columbus inderdaad.

@FNaRK er komen inderdaad gewoon updates uit voor de MIB Amundsen en ook het kaart materiaal kun je gewoon updaten. Functioneel is ie volgens mij ook nagenoeg gelijk op de eerder genoemde verschillen na...
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Nickname Mijn Amundsen MIB zonder 2 kan wel in 3D weergegeven maar ik vindt dat geen fijne weergave. Ook bij mijn vorige auto's zette ik altijd in 2D en dat komt waarschijnlijk omdat ik nog uit het landkaarten tijdperk stam. :deuk:
Ik denk dat je even in het instructieboekje of instellingen menu moet zoeken voor 3D weergave.
 

Testedoene

Forumguru
Heeft er iemand reeds de flitslocaties kunnen importeren op deze manier? Ik zou graag de vaste gevaarlijke punten op 't systeem willen zetten zoals bij Citroën/Peugeot mogelijk is.
Dat rijdt toch ietsjes onspannender...
 

Bakkertje

Forumguru
Het gaat niet om de 3d weergave, dat kan de MIB2 amundsen ook prima. Het gaat over de weergave van herkenbare gebouwen op je scherm in 3d weergave..
Zoals in de bijlage
 

Bijlagen

  • vw-golf-discover-pro.jpg
    vw-golf-discover-pro.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 66

edero

Forumguru
Ben je daar helemaal voor naar Duitsland gereden @Bakkertje! :deuk:
Dat is idd 3D, en heb ik op mijn iGo systeem ook met gebouwen weergave.
Maar mijn Amundsen MIB2 in de SB heeft alleen 2D en 2,5D, dan is het beeld net iets schuiner als bij 2D van bovenaf en vindt ik net wat prettiger! Ach, als het maar werkt en je je bestemming bereikt!
 

Bakkertje

Forumguru
Lol @edero nee ik ben niet naar DE geweest, ik heb ook geen Amundsen maar de MIB2 discovery (niet de pro). Hoewel de autobahn altijd fijn is om even de uitlaat schoon te maken, ik zal er nooit 3d gebouwen door krijgen :deuk:
 
Laatst bewerkt:

DannyG

Forumguru
Hoi iedereen.

Ik heb de optie via de VW site geprobeerd maar ook dat lukt niet echt. De zipfile wordt op de root van SD2 gezet, maar als ik dan via systeem en upgrade ga, vindt ie er geen.

De oplossing heb ik dan maar gevonden in het ingeven van de lokaties via de GPS zelf (via kaart). Dat is ook niet echt vlot maar het werkt wel en je hebt er geen PC voor nodig.

Misschien dat ik het later nog wel eens probeer ;).

Toch bedankt voor iedereen die hier mee heeft gedacht :thumbsup:
 

tacotv

Nieuw lid
Ik lees dat de nieuwe amundsen 2.5d aan kan... is het nu 2 of 3d.... Ik heb hiervoor een focus en die had wel de birdview...maar is dat dan 3d ?
 

jetipo

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Sinds kort heb ik in mijn Fabia Combi 1.4 (2009) de radio, model Dance, vervangen door een Amundsen+ (RNS315). Nu schakelt de Amundsen na een half uur vanzelf uit. Daarnaast reageert het systeem niet op het aan- en uitschakelen van het contact. Ik moet de radio dus handmatig aan- en uitzetten. Hoe is dit probleem op te lossen? Moet de radio via de vag-com aangemeld worden (en zo ja, hoe moet dat, welke codering?)?
 

HJFok

Lid
wil een bluetooth carkit aanschaffen voor mijn admundsen+ ik vraag mij af welke module het meest geschikt is een HT 4 of een HT5?
 

Blackokkie2

Forumguru
Hallo forumleden,

Sinds kort heb ik in mijn Fabia Combi 1.4 (2009) de radio, model Dance, vervangen door een Amundsen+ (RNS315). Nu schakelt de Amundsen na een half uur vanzelf uit. Daarnaast reageert het systeem niet op het aan- en uitschakelen van het contact. Ik moet de radio dus handmatig aan- en uitzetten. Hoe is dit probleem op te lossen? Moet de radio via de vag-com aangemeld worden (en zo ja, hoe moet dat, welke codering?)?
Dat is wel raar, misschien weet @Antera of @ertromp hier iets op.
 
Bovenaan Onderaan