S2C 1.8 TSI - H6 1 jaar in gebruik en 32.000 km verder

CDO

Forumguru
7 jaar garantie is wel bij punctueel onderhoud bij de dealer en let wel op dat je dan die extra jaren zekerheid (natuurlijk verdeeld over de beurten) gewoon grotendeels zelf betaald hebt aan het eind van de rit. Aan de andere kant, als je dat toch al van plan bent en je wilt zeker weten dat je weinig gezeik tegen gaat komen dat zijn dit wel de merken waar je dat aardig goed kon regelen.

Ik vond zelf de Tucson met 1.6 motor zonde turbo wel een beetje sloom. Voor de rest een super complete auto voor relatief weinig geld. De looks moeten je wel aanstaan alsmede het gebruik van de materialen in het interieur. Vond het ten opzichte van de eerste Tucson en de IX35 (waar bij 120 km/h de motorkap al vervaarlijk begint te trillen) wel een sprong vooruit.

Misschien de volgende over een paar jaar...

En ik moet eerlijk zijn, ze worden steeds mooier.
 

CDO

Forumguru
De laatste update van mij over mijn S2C. Gisteren de auto ingeruild / weggebracht en met de nieuwe de eerste kilometers gemaakt.

Ik zal hem missen maar ik denk dat er in dik 5 jaar ook weer veel veranderd is in het automotive landschap en dat ik met mijn nieuwe auto me zeker net zo goed ga vermaken.

Als je zoals ik dik 5 jaar met een S2C gereden hebt (bijna dagelijks) heb jeje toch wel een aardig beeld kunnen vormen dunkt me. Van 15km op de teller naar 170.200 toch weer 4 x de wereld rond.

Buiten de overige zaken die ik in deze thread beschreven heb nog een aantal zaken die ik wil delen;

Interieur: volgens mij onverslijtbaar, buiten het feit dat een auto na 5 jaar vervuild en een goede schoonmaakbeurt kan gebruiken is alles nog kraakvrij / heel en zeer netjes. Heb ik wel anders gezien.

Exterieur: vanaf een afstandje nog prima, zoom je in op de details dan kan er wel wat beter. Met name de kwaliteit van de diverse materralen onder de motorkap kan beter. Her en der roestvorming en of niet meer zo netjes. Lakwerk ook niet supersterk maar ook niet superzwak. Raamrubbers verpulveren al een beetje aan 1 kant die veel in de zon staat. Zal de wereld niet kosten om deze raamsnorren te vervangen maar ik heb ook een Golf van 2001 die altijd buiten staat en nog prima is. Logo's ook niet helemaal mooi meer.

Techniek: voldoende oiver geschreven in de thread denk ik.


Kosten: ondanks motorrevisie belachelijk goedkoop gereden voor het formaat auto als ik alles in ogenschouw neem. Had ik de revisie niet gehad dan was ik helemaal blij geweest.


Overall: als je na 5 jaar en 3 maand nog ieder ochtend blij in je auto stapt zegt dit toch wel wat.Nog nooit zo'n fijne wagen gehad (dacht ik tot ik gisteren mijn nieuwe ging op halen), dat zegt toch wel wat. Ik zal hem missen en wens de nieuwe eigenaar nog veel fijne kilometers toe.
 

CDO

Forumguru
Oh ja, helemaal vergeten. Voor degene die het interesseert:

ik ga me vanaf vandaag verplaatsen in een Volkswagen Passat Variant.
Om precies te zijn een Passat Variant 2.0TDI H6, Highline met executive plus pakket en advance pakket + afneembare trekhaak. Ik ga me vast vermaken:deuk:
 

andrehj

Forumguru
ik ga me vanaf vandaag verplaatsen in een Volkswagen Passat Variant.
Om precies te zijn een Passat Variant 2.0TDI H6, Highline met executive plus pakket en advance pakket + afneembare trekhaak. Ik ga me vast vermaken:deuk:
Ook een goeie keus. Waarom heb je geen wegklapbare trekhaak op de Passat genomen?
 

CDO

Forumguru
@andrehj deze stond op voorraad en ik wil graag snel rijden als de keuze eenmaal gemaakt is. Als de rest dan allemaal 100% is, is dat wel concessie die ik wil maken.

Deze stond me me voor de rest helemaal aan dus eind 2e week maart bestellen en 1 april rijden, dat is dan het voordeel,
 

CDO

Forumguru
Nog even een kenteken check gedaan op mijn oude Superb.

Ingeruild op 1 april (ja echt waar) en nog steeds bij de dealer in de voorraad en nergens te vinden online..... Terwijl het toch een redelijke courante auto is lijkt me. Benzine dus nog redelijk in de MRB. Lekkere motorisering, nog zeer netjes van binnen en buiten. Niet de meest luxe maar wel panodak, mdi, trekhaak + hulpveren, reservewiel en donkere ruiten.
Kilometerstand een beetje aan de hoge kant voor de leeftijd maar ja aan de andere kant net een complete zuigermodificatie en een nieuwe ketting. Veel groter kun je de grote beurt niet krijgen!
 

CDO

Forumguru
@Noord26 nee heb ik niet, is niet online te vinden. Is echte ingeruild bij Huiskes Kokkeler in Hengelo en volgens mij daar nog in de voorraad.
 
Bovenaan Onderaan