GRRRR Roest aan de Citigo

peperskoda

Forumguru
Als er een binnenscherm gemonteerd zou zijn, af fabriek, dan had het vuil er niet bij kunnen komen en dan was dit probleem niet, of in elk geval nu nog niet, opgetreden.
 

peperskoda

Forumguru
Vandaag bericht gehad. Broekhuis Hoogeveen vindt dat het van buiten komende roestschade is en daarom geen garantie(een onafhankelijke partij heeft deze plek ook beoordeeld en kwam tot een hele andere conclusie......) Nu het probleem bij Skoda Nederland neergelegd, zij zullen dit ook nog eens bekijken. Wordt nog verder vervolgd....
 

Joske

Forumguru
Broekhuis Hoogeveen vindt dat het van buiten komende roestschade is
dat klopt, maar door een besparing van monteren binnenschermen met andere woorden een producteigenschap is deze roestplek ontstaan. Of nog sterker, door een verkeerd design eigenlijk..

Zou nog wel eens een moeilijke kunnen worden.. juridisch gezien dan, naar klanten toe gezien moeten ze niet belachelijk doen en dit probleem gewoon erkennen en al doende garantie toepassen.
 

s-line

Forumguru
Alleen nu komt het volgende probleem, als je het laat opknappen komt het toch weer terug want roest blijft roest. En komt vaak terug en meestal ook nog sneller!:cry:
 

Cordoba

Forumguru
@peperskoda Op het moment dat ik de roestplek zag, dacht ik al dat men het zou gooien op lakbeschadiging van buiten (bijvoorbeeld door met tankpistool tegen de lak te stoten), maar gezien de achtergrond van het verhaal is dat hier geen plausibele verklaring. Wat ik op je 'roestfoto' ook lijk te zien, is iets van een barst/scheurtje in de lak halverwege het rubber van de vulopening en het oppervlak van de flank van de auto. Als dat klopt, lijkt het erop alsof de vulpijp incidenteel of permanent flink onder spanning staat.
 

Jese8

Ex-lid
Ja als het van buitenaf komt is het je eigen probleem. Vanbinnen uit word het wel vergoed. Heb ooit een audi A3 grhad uit 1999. Deze werd in 2009 nog gespoten onder garantie omdat het dak vanbinnenuit ging roesten.

Wellicht heb je er dan een schade gehad en niet bijgewerkt? Anders onafhankelijk rapportje opmaken en het komt vast goed. Dat zeuren op Facebook werkt niet echt mee.
 

Level42

Forumguru
Ben geen deskundige maar dit lijkt me wel een plek waar je makkelijk bij het tanken met het vulpistool kan stoten op de lak.... een auto die in deze tijd na 2 jaar van binnenuit roest kan echt niet meer toch....
Ben benieuwd hoe het met de onze zal gaan vergaan en er zeker op letten...
 

Stinger

Actief lid
Vandaag bericht gehad. Broekhuis Hoogeveen vindt dat het van buiten komende roestschade is en daarom geen garantie(een onafhankelijke partij heeft deze plek ook beoordeeld en kwam tot een hele andere conclusie......) Nu het probleem bij Skoda Nederland neergelegd, zij zullen dit ook nog eens bekijken. Wordt nog verder vervolgd....

Een hele bekende gezegde bij d(st)ealer: Voor service en garantie zijn wij (Broekhuis Hoogeveen) op vakantie. Indien deze roest mankement onder garantie valt en hersteld. Dan adviseer ik u een andere Skoda dealer te vinden waar service eventueel beter is geregeld voor klant.
 

s-line

Forumguru
Het roest vaak op dit soort plekken omdat het plastic bakje erin zit geklikt,en er altijd beweging zit in het scherm en het bakje. Meestal zit er aan de achterkant ook nog eens een berg zand en prut wat vaak ook vochtig blijft, en dan heb je de ideale benodigheden voor roest!
 

peperskoda

Forumguru
@Jese8 Het staat mij vrij mijn ongenoegen te uiten, dat vind ik nu niet direct zeuren. En dat het resultaat heeft mag blijken uit het gegeven dat Skoda Nederland e.e.a. zelf opnieuw gaat bekijken.

@Cordoba Mijn vermoeden is dat er een scherpe rand is achtergebleven na het stansen van de vulopening in het plaatwerk. Op een scherpe rand hechten geen vloeistoffen, dus ook geen beschermingsprodukten of lak. De plek is al eerder beoordeeld door een onafhankelijke partij en die heeft geen beschadigingen geconstateerd, dus het verhaal dat de dealer in Hoogeveen ophangt is tegenstrijdig met die beoordeling. Binnenkort wordt deze beoordeling ook in een schriftelijke verklaring vastgelegd om indien nodig ook verdere stappen te kunnen zetten.....
 

Cordoba

Forumguru
@peperskoda In 3D is het verschil tussen een barst en een scherpe rand vrij goed te zien, op een 2D-foto valt dat toch tegen. Ik was er niet 100% van overtuigd dat het een barst was, maar vond het er wel verdacht veel op lijken. Dit is dus weer een voorbeeld, dat een foto je aardig op het verkeerde been kan zetten.
 

peperskoda

Forumguru
Even een update: dealer blijft volharden in hun conclusie dat het geen roest van binnenuit betreft. Dit ondanks 3(!!!) verschillende onafhankelijke beoordelingen(ik ben bij 3 verschillende schadebedrijven geweest) die tot een andere conclusie komen. Bij alle 3 werd mij meegedeeld dat ik zeker de eerste niet was met roestproblemen aan dit type auto(voor wat dat waard is.....) Deze bedrijven gaan nu e.e.a. op schrift zetten en dan zullen we de strijd verder aan gaan.
Dit tast mijn vertrouwen in het merk Skoda wel aan, immers een auto is zo goed als de organisatie die er achter staat en die organisatie laat het hier nogal afweten(met name Broekhuis, in dit geval)
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat zo'n 50% van de VAG-rijders zo z'n bedenkingen heeft over de kwaliteit van de VAG-dealers (als je rondkijkt op fora en met gebruikers van andere VAG-merken praat, krijg je niet de indruk dat de andere VAG-merken echt anders zijn in hun dealernetwerk). Ik denk dat het merendeel voor hun auto gekozen heeft op basis van verwachte kwaliteit en duurzaamheid van het product, en de dealerorganisatie op de koop (of de lease ;)) toeneemt.

Als je een rechtsbijstandverzekering voor je auto hebt, is dit een heel geschikt moment om die erbij te betrekken.
 

peperskoda

Forumguru
@Cordoba Mijn rechtsbijstandsverzekeraar is al ingeseind. Ik heb de ingebrekestellingen al in huis, klaar om te versturen. Het enige waar ik nu nog op wacht is het definitieve besluit van dealer en importeur.

Gelukkig heb ik ook een dealer in de buurt die zijn werk wel goed doet en oplossingsgericht werkt, alleen wel jammer dat hij ook de gevolgen moet dragen van de "kwaliteiten" van Broekhuis. Als dit echt via de rechter moet worden uitgevochten dan heb ik afgelopen september voor het laatst een Skoda gekocht.....
 

Cordoba

Forumguru
@peperskoda Misschien even een gesprek met de dealer die zijn werk wél goed doet: het kan zijn dat de garantiekosten uiteindelijk door de verkopende dealer betaald moeten worden, door een interne verrekening, dus dan zouden de kosten niet door de goede dealer gedragen hoeven worden.
 

peperskoda

Forumguru
De goede dealer heeft met dit probleem niets uit te staan. Ik heb 2 Skoda's waarvan er 1(mijn Rapid) bij de goede dealer gekocht is. De Citigo is geleverd door Broekhuis Assen/Hoogeveen. Door de handelswijze van die laatste icm Skoda Nederland raak ik mijn vertrouwen in dit merk kwijt en dat betekent dat er dan ook bij de goede dealer geen Skoda meer gekocht wordt.
 
Bovenaan Onderaan