Boordnetmodule vervangen, nu wat vragen.

My1stIbi

Actief lid
Kan je meetwaardes van je lichtsensor uitlezen? Doet dat dan overdag en kijk of je iets anders meet als je er een doek overheen legt. Misschien ziet die niet meer dat 't donker is?!?
 

Michelv.

Forumguru
Dat zou raar zijn, alleen de CH werkt niet, de LH wel.
Misschien maar weer eens over jouw schouder meekijken, je bent er tenslotte handiger in als mij:tongue:
 

Antera

Donateur
Denk dat er toch wat coderings foutjes in staan. Stekkers wel goed aangedrukt? Wil best eens kijken of we er wijzer van kunenn worden
 

My1stIbi

Actief lid
Ik heb de codering in LCODE gepaste en eigenlijk niet echt rare dingen kunnen vinden. Ik kan nog wel een keer naar je auto kijken maar betwijfel of we dan meer zien dan wat je zelf al gevonden hebt.

Aan de linkerkant van dit scherm zitten de Measuring Blocks/ Advanced Measuring Blocks. Daarmee kan je mogelijk de waardes van je LRS uitlezen.
 

Michelv.

Forumguru
Weer een stap verder, Byte 23 bit 5 de coming-home logic van new naar old gezet en de CH werkt nu, straks de achterbak in om de achterlichten na te meten, wordt vervolgd.
 

Michelv.

Forumguru
Net in de kofferbak gelegen, het bovenste deel van de achterlichten(gecombineerd licht/remlicht) is niet op te lossen met vervangen van de lampjes, blijven het niet doen.
 

My1stIbi

Actief lid
Heb je byte 12 geprobeerd? Die staat nu op 0 (nul). Kijken of je licht hebt als die op 50 staat? (Soms is de omschrijving in VCDS niet even logisch...)

Mooi dat CH werkt BTW :)
 

Michelv.

Forumguru
Uiteindelijk toch gelukt :xyxthumbs:
Na veel gezoek op het net nog niet echt gevonden wat ik zou moeten doen, toen ruggespraak gehouden met TooTall omdat ik wel eens gelezen had dat hij ook problemen had met zijn achterlichten na de ombouw naar een 3C8 module, Jan wist het niet precies, maar moest iig aan de codering liggen. Toen alles met VCDS maar weer doorgespit en toen had ik zeker een helder moment en zag dat Byte 10(rear fog light as parking light) anders gecodeerd was als Byte 9(rear brake light as parking light) en beide gecombineerd zijn in de achterlichtunit, Duolamp mist/achterlicht en Duolamp rem/achterlicht, deze codering gelijk gezet en alle achterverlichting werkt eindelijk naar behoren.
Bedankt een ieder die mee heeft lopen denken met mij:473:
 
Bovenaan Onderaan