Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

MarcoO2

Forumguru
Ik let "even" niet op en Marco02 en Ertromp hebben een Seat Leon gekocht ipv een Skoda......:bloos:
Ook een hele mooie auto......heb vorige week bij de seat dealer in een Leon Cupra ST gezeten, kan nog wel een
eens mijn volgende auto worden. ( of wachten op de Seat Ateca Cupra of Octavia RS 280 )
Octavia is vooral ruimte en iets mooiere materialen , Seat heeft een veel betere prijs/kwaliteitverhouding....en...
de Seat is er met de 280 pk motor.....Octavia niet , dan kom ik uit bij de Superb die echt een fantastische auto is
maar in de snelste versie zo ongeveer onbetaalbaar is geworden.
Je review geeft mij in iedergeval veel goede info, Marco , thanks.
Je mag altijd proefrijden Arjan! ;) tot die tijd houd ik je op de hoogte van m'n ervaringen.
 

MarcoO2

Forumguru
Kleine aanvulling nog voor wat betreft het contra-knipperen: ik dacht dat dat alleen werkte bij gebruik van de dagrij-verplichting, maar het werkt ook gewoon tijdens het gebruik van de normale verlichting. Mooi, extra duidelijkheid kan nooit kwaad! ;)

 

Baphi

Forumguru
Mooie auto die Leon ST!! @MarcoO2: hoe lang ben jij? Ik ben bijna twee meter en moet zeggen dat er dan weinig merken lekkere auto stoelen maken... Behalve de E46 met sportinterieur die ik had vóór de O2C.
Wat betreft je vergelijking van Leon VS O2 is dat natuurlijk wel een beetje "scheef". De O2 is al sinds '04 op de markt, de RNS510 ook en dan is een heel recent systeem al snel beter :-)
Persoonlijk vind ik het dashboard van de Leon iets te rechthoekig en saaiig, maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak anders zou het wel een heel saaie bedoeling worden op de Nederlandse wegen! Zijn je elektrieke stoelen ook met geheugenfunctie? Dat staat heeeeeeel hoog op mijn verlanglijstje...
Je kleurkeuze snap ik helemaal: ik ATB regelmatig op de Utrechtse Heuvelrug en dat betekent dat ik ATB én auto net zo vaak zou moeten wassen :deuk:
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben 1.87, en dat gaat prima. Bijna 2 meter wordt krap qua hoofdruimte icm het panoramadak. Hoe je dan in de stelen zit, kan ik niet beoordelen.

Ik vergelijk de Leon met de O2FL, zowel qua auto als qua Columbus nogal een verschil met de pré-FL-versie. Die had ik namelijk daarvoor ;)

De stoelen hebben helaas, helaas, helaas... Geen geheugenfunctie. Een misser.
 

rudolfi

Forumguru
Met 1.98 gaat het ook prima in een leon. Wel zonder pano dak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

MarcoO2

Forumguru
Inmiddels ben ik nog steeds meer dan tevreden en heb ik geen seconde spijt van mijn keuze. Ook na een vakantie Zuid-Frankrijk blijf ik bij dit standpunt. De Leon is een heerlijke kilometervreter, een stuk comfortabeler dan mijn O2 was. Na 1200 km sturen was ik fris en fruitig, en dat was met mijn O2 wel anders. Met name de stoelen helpen daar enorm bij. De O2 was ruimer, en had wat praktischer zaken die de Leon niet heeft, maar allover zou ik nu weer voor de Leon kiezen. Zelfs als het me geen dikke 150 euro netto per maand zou schelen :)

De teller staat inmiddels op 18.000, vorige week moest er een liter olie bij. Voor de rest heeft'ie nog geen dealer gezien (behalve dan om een kapot gereden spiegel te laten repareren).
 

rudolfi

Forumguru
Top dat hij nog steeds goed bevalt.
Wat ik wel een minpuntje vind van de Leon is dat er geen melding op het display verschijnt als de ruitensproeier vloeistof bijna op is.
 

ertromp

Forumguru
Top dat hij nog steeds goed bevalt.
Wat ik wel een minpuntje vind van de Leon is dat er geen melding op het display verschijnt als de ruitensproeier vloeistof bijna op is.
Die krijg je als je ook koplampsproeiers hebt. Is op een O3 niet anders
 

rudolfi

Forumguru
Op de O3 had ik geen koplampsproeiers en toch kreeg ik de melding netjes.
Maar is ook maar een klein minpuntje :)
 

MarcoO2

Forumguru
Dan heb ik tot op heden steeds tijdig bijgevuld, want ik heb de melding nog niet gemist ;)

Wat is wel mis, is de verstelbare hoogte van de gordels. En mijn brillenvakje in het plafond. En het parkeerkaartenclipje. Of ben ik nu aan t mierenneuken? :D
 

leon-cupra

Forumguru
Knappe Leon. Zelf altijd fan geweest van de Leon. De eerste en tweede generatie Leon gereden. Het had niet veel gescheeld of ik reed nu rond met een cupra 280 maar door een stugge verkoper niet tot een overeenkomst gekomen.
Het dashboard is zoals het Bij Seat hoort: sportief. Enigste minpuntje van het dashboard (persoonlijke mening) is de ruimte rondom de draaiknoppen van de airco. Veel plastic met weinig gevoel voor design. Dit hadden de designers van Seat wel iets beter gekund, mss de ruimte errond iets kleiner, ander materiaal gebruiken, ...
 

sitechris

Donateur
@MarcoO2 ik ben het helemaal met je eens. Leon of O3, dan voor mij echt liever de Leon. Stuurt en rijdt fijner, zit beter, ziet er wat sportiever uit en value for money is net wat beter. Dan maar iets minder ruimte. Ik heb met heel veel plezier 130.000 kilometer in een FR 2.0 TDI en 30.000 kilometer in een Cupra 280 gereden. Topauto!
 
Bovenaan Onderaan