AUX aansluiting op Skoda symphony radio

Dag.

Zoals de titel al zegt. Ik heb in m'n fabia een orginele symphony radio. Werkt verder prima,
alleen mis ik vaak wel m'n aux aansluiting.

Ik heb al veel op internet rond gezocht, maar kom er niet helemaal uit. Je kunt een soort van
kastje kopen die zich gedraagt als CD wisselaar, deze sluit je dan ook aan op de CD wisselaar
ingang van je radio. Nu zie ik ook alleen losse aux-kabels, die je direct op de CD wisselaar ingang
aan kunt sluiten. Heeft iemand een idee wat de makkelijkste en goedkoopste oplossing is om je
telefoon/iPod muziek af te spelen op een symphony radio?

Alvast bedankt!
 

turboturbo

Forumguru
Heb me hier een tijdje geleden ook in verdiept.

Een simpel kabeltje 3,5mm jack naar blauwe blokje van 9 euro zou dan misschien ook voldoende moeten zijn?

image.jpeg


https://www.kabeldirect.nl/mini-iso-8pin-naar-aux-verloopkabel.html

Persoonlijk ben ik afgehaakt op dergelijke verloopstekkertjes en kastjes. Wil liefst ook meteen een oplaadmogelijkheid voor m'n telefoon en liefst ook een Bluetooth carkit.

Dan kom je bij de duurdere kastjes van oa Grom Audio uit, die kosten min 100,- (en zeldzaam 2e hands te vinden) en je zit dan nog steeds met de 'brakke' geluidskwaliteit van de Symphony radio en de analoge verbinding tussen muziek speler en radio unit.

Voor een dikke 100,- heb je een nette aftermarket radio met USB poort (digitale verbinding met muziekspeler + opladen) en ingebouwde Bluetooth carkit functie....
 
Laatst bewerkt:
Maar dat zou dus wel voldoende zijn?

Persoonlijk vind ik een originele radio altijd wel strak staan, en ik vind de geluidskwaliteit van
de symphony cd nog helemaal niet zo slecht. Ik heb in m'n vorige golf een aftermarket radio
gehad, en die klonk minder dan de symphoy. Maargoed.

Laten we geluidskwaliteit etc achterwege, dan zou een simpel kabeltje naar 8 pins voldoende zijn?!
 

turboturbo

Forumguru
Vind het aanzicht van een OEM radio ook een stuk fijner hoor. Zeker omdat de verlichting mee dimt met het dashboard verlichting en de radio info op het mfa display tussen de tellers weergeeft.

Ik vind de geluidskwaliteit van de radiozenders in elk geval heel slecht. Maar eerlijk is eerlijk, een CD heb ik nog nooit geprobeerd (die zou ik dan van zolder moeten halen) en de (oude) speakers zijn natuurlijk ook een (zwakke) schakel in dit verhaal.

Helaas heb ik zelf geen ervaring met of dit draadje voldoende is. Misschien moet het kastje wel iets intelligents doen om de Symphony voor de gek te houden?
Durf het niet te zeggen @jurrian93 .
 

turboturbo

Forumguru
Oef daar zou ik helemaal niet aan beginnen. Mijn ervaring met die dingen is igg zeer teleurstellend.

Maar oké ja het is wel een optie :)
 

turboturbo

Forumguru
Over die Yatour heb ik positieve dingen gelezen.

Nadeel voor mij is dat de muziek uitvoer niet digitaal gaat (via de USB poort) bij de iPhone dus alsnog 2 kabeltjes aansluiten een voor opladen (USB) en analoge 3,5mm jack koptelefoon aansluiting. Waarbij voor de USB kabel ook nog een 30pins naar lightning verloop stekker nodig is voor de iPhone 5 en hoger.

Voor mij persoonlijk teveel nadelen dus.
 
Hm... Voordat ik iets ga kopen een ander dingetje wat meespeelt.

Ik had nog 2 luidsprekers uit mn vorige auto, deze heb ik in de hoedenplank gebouwd, 2 speaker snoeren getrokken van achter naar voor en deze op de symphony radio aangesloten. (via de ISO stekker). Als ik nu mijn radio pan naar 'rear' komt er geen geluid uit de speakers. Naar mijn weten is alles goed aangesloten, en lijkt de radio geen signaal uit te sturen naar achteren. Kan dit kloppen?

Zo ja, dan zal er dus een nieuwe radio in moeten komen. En dan is zo'n verloopje natuurlijk niet meer nodig.
 
2 extra speakerkabels van achter naar voren getrokken, op de iso stekker aangesloten (op de groene/paarse kabeltjes)
kan weinig fout aan gaan lijkt me?
 
Ik zal er thuis nog even naar kijken, maar inderdaad de buitenste aansluiting op de ISO stekker, volgens mij zitten die goed. Als ik naar het 2e plaatje kijk lijkt het alsof er alleen maar een signaal naar front wordt uitgestuurd....
 
Bovenaan Onderaan