QI wireless charger inbouwen

Rajackar

Senior Member
Ondanks de fantastische uitrusting van de S3 mis ik nog een klein dingetje. Namelijk een draadloze oplader voor mijn telefoon.
Nu heeft een S3 een mooi vakje voor de telefoon (foto attached) en tijdens de proefrit zag ik dat de onderkant een rubber matje is. Ik heb inmiddels een paar QI coils gekocht (http://img.dxcdn.com/productimages/sku_298892_1.jpg) en ik vroeg me af of dit niet in te bouwen is in het telefoon vakje van de S3 en deze via de USB poort van stroom te voorzien. Heeft iemand toevallig ervaring met dit soort aanpassingen?


SuC_16_jpg.jpg
 

RefleCs

Forumguru
Dat zou toch moeten kunnen zou je zeggen. MJ2017 heeft dat standaard aan boord. Dat is een van de wijzigingen t.o.v. MJ2016. Echter heb ik geen idee hoe dat er precies uit ziet.

Zelf moet ik nog ervaren wat de nut van het vakje is gezien ik een vrij grote telefoon heb.
 

Rajackar

Senior Member
Dat is dan voor het eerst dat MJ2017 aantrekkelijker klinkt ;)
Ik zal het zaterdag ook eens aan de dealer voorleggen. Misschien dat zij nog ideeën hebben. De uitdaging zit hem in de plaatsing van de coils. De losse, kale chargers hebben vaak maar één coil en dan moet de telefoon precies goed liggen om te laden. Ingebouwde versies zullen eerder meerder coils hebben waardoor hij minder nauwkeurig geplaatst hoeft te worden.
Over de grootte van je telefoon zou ik me geen zorgen maken, dat vakje is behoorlijk ruim.
 

RefleCs

Forumguru
Misschien dat @Antera al kan zien welke onderdelen er nodig zouden zijn om dat draadloos laden beschikbaar te maken in een MJ2016.
 
Laatst bewerkt:

D.A.V.E.

Nieuw lid
De stroom via usb lijkt mij ontoereikend, aangezien er wel wat verlies is via draadloos laden. Zal zo heel traag laden. Via de sigarenaansteker zal je wel voldoende kunnen trekken.
Verder ben ik ook benieuwd, zou heel handig zijn, heb het de eerste keer in een A4 meegemaakt en had direct goede hoop dat dit in de Superb zou zitten! Helaas hebben ze het voor MJ17 gehouden :cry:
 

gdisselkoen

Forumguru
De stroom via usb lijkt mij ontoereikend, aangezien er wel wat verlies is via draadloos laden. Zal zo heel traag laden. Via de sigarenaansteker zal je wel voldoende kunnen trekken.

Is het een "echte" sigarenaansteker, of alleen een 12v aansluiting? Niet vanwege het opladen, maar vanwege het rokerspakket dat niet leverbaar is i.c.m. de phonebox.
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb een Lumia 950XL dus ook een aardig formaat. Wel al minder groot dan zijn voorganger de 1520 ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
vanwege het rokerspakket dat niet leverbaar is i.c.m. de phonebox.
Dat zal eerder verband houden met de beschikbare ruimte voor óf phonebox, óf asbak, dan met de 12V-aansluiting (dezelfde als bij het rokerspakket, maar dan zonder de losse aansteker erin geplugd).





Trouwens, wie rookt er überhaupt nog sigaren - en dan nog in de auto ook? :nono:
Daar stond bij mij 30 jaar geleden al de virtuele doodstraf op - zelfs een vaak overkomende Engelse directeur van de moedermaatschappij (fanatiek sigarenroker) had bij mij twee opties: sigaar uit, of gewoon lopen naar Schiphol...
 

Leeuwhoofd

Nieuw lid
Ik heb dus de MJ17, maar een iPhone5s....
Idee is dus om een draadloze Qi ontvanger, of Qi hoesje voor de 5S te kopen...

Iemand ervaring of opladen in de phonebox dan werkt?

Thx! :-)
 

Leeuwhoofd

Nieuw lid
Ik kan bevestigen dat het werkt...echter niet optimaal is mij eerste ervaring...
Met een iPhone Qi lader (10 euro) aangesloten wordt de iPhone opgeladen.

Punt is alleen dat de telefoon op een bepaalde manier moet blijven liggen, verschuift hij door het rijden dan valt signaal weg...:(
 

micky

Forumguru
Ik kan bevestigen dat het werkt...echter niet optimaal is mij eerste ervaring...
Met een iPhone Qi lader (10 euro) aangesloten wordt de iPhone opgeladen.

Punt is alleen dat de telefoon op een bepaalde manier moet blijven liggen, verschuift hij door het rijden dan valt signaal weg...:(

Huh, ik dacht dat Apple het helemaal niet ondersteund met de iphone?
 
Bovenaan Onderaan