Klik in het gaspedaal bij >40 km/u

RiSc911

Actief lid
Ik ervaar die klik ook. Ik had het nog niet gekoppeld aan de genoemde 40 km/u, ik zal er eens op letten. Het gebeurt alleen na het starten, niet iedere keer als je de 40 km/u overschrijdt. Die Brake Assist-opmerking klinkt wel aannemelijk. Iemand al iets wijzer?
 

Desmo

Actief lid
Heb de klik ook, inderdaad bij 40km/h ongeveer. Wel vreemd maar ik denk dat het normaal is
 

tlpeter

Actief lid
Ik denk dat het met hill hold te maken heeft.
In mijn vorige auto (seat ibiza 1.2 tdi) zat hill hold en had ik soms ook zo'n klik in de rem zitten.
De fabia heeft deze klik ook al heb ik nu geen hill hold (in ieder geval niet actief)
 

edero

Forumguru
Maar de hill hold werkt volgens mij toch vanuit stilstand en niet bij/na 40 km/u. En verklaart ook niet dat het alleen gebeurt nadat de auto voor de 1e x gestart is !? TS meldt klik in het gaspedaal en niet in rempedaal.
 

V-Strom

Actief lid
Heeft niets met hill hold te maken.
Die klik is bij elke nieuwe Fabia 3 te horen dus dit is m.i. normaal.
 

Marmob

Lid
Hier het zelfde , hoor het ook als ik de 40 km passeer , allen na het starten .Klinkt meer alsof er iets word geactiveerd
 
Bij mijn Fabia hetzelfde, diesel/dsg, klinkt aannemelijk dat het met de front-assist te maken heeft. Start/stop werkt m.i. alleen bij een warm(ere) motor, hill-hold zit er bij mij niet op.
Grt
 

Jack52

Lid
Het klik-geluid is de zelftest van het ABS/ESP-systeem. Dit is normaal en komt bij veel merken voor.
Zie bijvoorbeeld bij Nissan: http://www.nissaguide.com/nicon-826.html, daar staat onder meer:

"Self-test feature
The ABS includes electronic sensors, electric
pumps, hydraulic solenoids and a computer. The
computer has a built-in diagnostic feature that
tests the system each time you start the engine
and move the vehicle at a low speed in forward or
reverse. When the self-test occurs, you may hear
a “clunk” noise and/or feel a pulsation in the brake
pedal. This is normal and does not indicate a
malfunction."

De snelheid waarbij de zelftest optreedt verschilt per merk en type auto. Bij onze Fabia's dus blijkbaar bij 40 km/u.

Groet,
Jack
 

RiSc911

Actief lid
Mooi: eindelijk een duidelijk, maar vooral aannemelijk antwoord!! Thanks.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
 

geerrre

Forumguru
Heb de klik en het geluid ook bij +-40km/u eenmalig na het starten.
In het GASpedaal en niet in het rempedaal...
 

Dennis78

Forumguru
Jep ook hier gevoelt. Dacht in eerste instantie aan de koppeling. Heb geen Hill hold en ook bij mij bij ongeveer 40 km/u een klik. (Alleen na 1e keer starten en het bereiken van de snelheid)

Voel trouwens ook bij mijn gaspedaal een "drempel" als je hem helemaal in trapt. Als je hem bijna helemaal ingetrapt heb klikt hij en gaat hij nog een klein stukje verder? Iemand ook deze ervaring?
 
Bovenaan Onderaan