Vanaf 2025 alleen nog duurzame auto's

Michel

Forumguru
Ik denk wel dat er steeds meer electrische auto's zullen komen, maar een volledige ban van benzine en dieselauto's lijkt me niet haalbaar. Fabrikanten investeren nog steeds miljarden in de verdere ontwikkeling van benzine- en dieselmotoren, omdat er nog steeds vraag naar is. En voor een klein land als Nederland gaat men echt niet een substantiele, strategische verandering daarin aanbrengen.

En wat verstaat men onder duurzaam, als er nog steeds accu's worden gebruikt, die op een gegeven moment zijn uitgeput? En dat is nog los van het feit dat al die extra electriciteit ergens centraal moet worden opgewekt.
 

hemi24

Forumguru
Ach onze overheid doet wel meer rare dingen..!

Zo wordt het ook financieel beloond om een Volvo V60 D5 te gaan rijden welke door de fabriek eerst 300 kg zwaarder is gemaakt en van een elektro(hulp)motor en een stekker is voorzien...

kortzichtige duurzame gedachte, noem ik dat, maar gelukkig is het binnenkort 1 april!
 
En voor een klein land als Nederland gaat men echt niet een substantiele, strategische verandering daarin aanbrengen.
Er zijn ook wat grotere landen met dezelfde ambitie. http://www.autoweek.nl/nieuws/36628/india-wil-in-2030-alleen-nog-elektrische-autos

1.3 miljard mensen in de elektrische auto. Ambitieus, zeker gezien een groot deel van die mensen het nu met een brommer doet... maar toch.. als het op dit soort plannen aankomt is nederland lang niet alleen
 

Rallye

Forumguru
Ik word hoe langer hoe vermoeider van dit soort "verduurzaming". Dat een elektrische auto lokaal wat vervuiling voorkomt (maar dan wel op plekken zoals de binnenstad waar je toch niet met een auto moet willen wezen) wil ik nog geloven. Maar een elektrische auto is, zeker bij de huidige brandstofmix (en die in 2025) geen spat duurzamer op CO2-gebied dan een benzine-auto. Wel neem je een grrot aantal mensen hun lol in mechanische voortbweging af.

Ik vraag mij af of een grootschalig subsidieprogramma voor verduurzaming van woningen, als je CO2 dan toch een probleem vindt, niet meer gewicht in de schaal zou leggen..... Geld kan geen probleem zijn, we hebben aan (onnodige) verduurzaming van het wagenpark ook 6 miljard uitgegeven.
 
Bovenaan Onderaan