Kachelmoter

IvoB

Lid
Goedemorgen,

Sinds vanmorgen hoor ik de Kachelmoter aanlopen. Heb t haynes boek er op nageslagen maar krijg een beetje sleutelangst. Ze hebben t er over dat t hele dashboard eruit moet. Lijkt mij ietwat overdreven. Iemand ervaring? Hij zit achter t dashboardkastje.

Dan moet er een nieuwe moter in. Maar zoveel verschillende!! Ik heb climatronic.

Groeten. Kent: 86-LX-JB
 
Laatst bewerkt:

IvoB

Lid
Hi, nee helaas. Als ik de blower aanzet dan gaat ie ook niet meer op superspeed. Als ik wissel van stand hoor je dat ie wilt maar stopt vervolgens.
 

Tachi

Actief lid
Je dashboardkastje heb je makkelijk los. Die zit maar met enkele inbusschroeven vast. Stuk of drie boven achter het klepje en onder links en rechts. Misschien moet je dat donkere afdekschuimplaatje onder je dashboardkastje ook eerst loshalen voordat je de onderste schroeven kan losschroeven. Vanaf daar kun je verder kijken of je er makkelijk bij kan komen.

EDIT: Let op! Eventuele stekker(s) van de bijrijdersairbag niet lostrekken. Zit daar ook in de buurt.

En vergeet ook niet het lampje van het dashboardkastje. Weet niet meer hoe die vastzat aan het dashboardkastje. Daar zal je vast wel een stekkertje los moeten trekken.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat het dashboardkastje niet met inbusschroeven, maar met torxschroeven vast zit. Mogelijk dat er al een handleiding is te vinden in de kennisbank als ik het zo lees redelijk vergelijkbaar met de Fabia I. Overigens ook al gekeken of je vanuit de motorruimte er makkelijk bij kunt komen? (al is het maar om te kijken of je iets kunt ziet aan de rotor)
 
Bovenaan Onderaan