VW Golf 7 GTD

sitechris

Donateur
Klopt, ik heb GTD idd bij Arena gekocht. Het zou wel heel snel zijn als de Cupra nu al verkocht is. Dat doen ze dat goed daar.

Mbt interieur: dat is idd vergelijkbaar. Zwarte dakhemel, ruitjesbekleding etc. Alleen wat andere kleurstelling. En natuurlijk is de toerenteller in de GTD wat groter ;)
 

stijnheidi

Senior Member
Zal er op letten of de Cupra er morgen nog staat. Kom er toch bijna elke dag langs... En het blijft leuk om in het voorbij rijden ff te checken.
 

sitechris

Donateur
Klein sprintje nu hij nog stock is. Note: de diesel is natuurlijk nog niet helemaal los na 3.000 kilometer. Toch zul je wellicht begrijpen waarom ik 60 extra paardjes wil hebben :)

 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Gisteravond had ik het genoegen een blokje om te kunnen met deze mooie GTD. Direct bij het instappen valt op hoe mooi en degelijk het Golf-interieur is. Ook in het donker ziet het er allemaal meer dan prima uit, met de subtiele led-verlichting her en der.

Maar goed, rijden! Ik moest even wennen aan de abrupt aangrijpende koppeling, en bij een keer goed remmen hingen Chris en ik in de gordels. De boel staat lekker strak afgesteld, even wennen maar wel lekker sportief.
De auto rijdt meer dan prima. Je hebt niet direct het gevoel in een getunede auto te stappen, en dat is een compliment. Het comfort en de rust is bewaard gebleven, maar op afroep is er een zee van koppel (500 Nm) beschikbaar. En dat voel je… :D De auto is goed in het ideale toerengebied te rijden, al is het voor mij (als verstokte benzine-rijder) wel weer even wennen aan de karakteristiek van een diesel. Maar goed, daar wen je snel genoeg aan ;) Je rijbewijs kwijtraken is met deze auto in ieder geval in een wip en een zucht gebeurd – en nog relatief onopgemerkt ook!

Sturen doet de auto erg goed. Lekker stevig stuurgevoel, ruim voldoende weerstand, maar toch heel direct te plaatsen. Dat zijn de details die maken dat je heel ontspannen toch veel harder dan je denkt aan het rijden en sturen bent.

Leuk is het DCC. Ik had niet verwacht dat er zoveel verschil zou zitten qua beleving tussen de comfort-, normal- en sportstand. Het onderstel reageert direct heel anders, de auto voelt anders aan, en –last but not least- de auto klinkt heel anders. Zeker in de sportstand klinkt de auto (zeker voor een diesel) gewoon erg lekker. Je moet alleen niet náást de auto staan – dan hoor je een geluid wat totaal niet matcht met de auto. Maar ach, kniesoor, je wilt toch rijden met dat ding!

En dan die stoelen… met het ruitjespatroon… dat is een beetje hate it or love is. I hate it. Daar waar ik het bij de GTI (met rode biesjes) en GTE (met blauwe biesjes) mooi vind, is dat bij de GTD (met grijze biesjes) niet het geval. Ik snap de historische link, maar vind het nét te saai worden. Maar ook hier geldt: je ziet het toch niet als je aan het genieten bent van het rijden…

Al met al was ik onder de indruk van deze auto. Hij smoelt goed, zit goed in elkaar, rijdt meer dan prima en knalt je moeiteloos naar je bestemming. Ik zou het er wel mee kunnen!
 
Bovenaan Onderaan