Toerental en km wijzer verlichting

Polvo

Lid
Een tijdje terug viel soms de verlichting van de toerental wijzer uit.
Meestal als ik even stopte en de motor even af zette en even later weer startte.
Als ik langer dat 10 wachtte deed hij het wel weer.
2 weken terug begon de wijzer van de km teller wijzer ook met die onhebbelijkheid.
Alleen is daar geen pijl op te trekken wanneer wel en wanneer niet.
Soms flikkert hij snel, zo van zal ik uit gaan of aan blijven?
Het resultaat is onvoorspelbaar.
Erg lastig in het donker, je kunt niet meer zien hoe snel je rijdt.

Het is geen contact probleem ook niet temperatuur gerelateerd, maar tijd gerelateerd, bij beide.
Na meer dan 20 minuten rijden doet de km teller wijzer verlichting het meestal spontaan weer.
Iemand bekent met dit probleem en wat er aan te doen is?
 

Polvo

Lid
De reden waarom ik in niet aan een temperatuur probleem denk:

Als ik de auto uit zet en binnen 2 minuten weer aan dan is de temperatuur nog het zelfde, maar is die led wel vrijwel altijd uit, terwijl deze wijzer bij de eerste start altijd aan is ongeacht de temperatuur en blijft ook aan zolang de motor blijft draaien.
Contact problemen zouden ook effect moeten hebben bij een ruw wegdek of met een flinke mep op het dashboard, en dat is niet het geval.
 

Polvo

Lid
Hoe dan ook, er is kennelijk niemand die het zelfde heeft gehad en er aan is gaan sleutelen.
Ik moet om te beginnen het hele meter gedeelte er uit hebben.
 
Had bij mij vorige seatje hetzelfde alleen bleef die soms ook branden als de auto op slot was, scheen iets met printplaat te wezen of vocht icm kabelbreuk

Had er alleen last van met harde wind/storm:arghh:
Miss bij jou ook het geval??
 

Polvo

Lid
Wind heeft er niks mee te maken, alhoewel, het heeft veel gewaaid de laatste maanden :D

Ik denk zelf meer aan een (flex)print met een sturing ic'tje die deze ledjes stuurt die moeilijk doet.
Dan is het een kwestie van tijd dat ook de andere verlichting ledjes uit gaan vallen.
Maar de tijd zal het leren.
Ik zal binnenkort de zaak eens open halen.
 

Vlaar032

Senior Member
Je zou even kunnen googlen ik had zulke dingen wel eens met een Octavia I Dan kon je zo'n print opsturen en laten repareren.
 

Polvo

Lid
Dan zal ik eerst het blok met meters er uit moeten hebben.
Ik heb dat vroeger wel vaker gedaan, meestal met 2 of 3 kruiskop schroeven en dan trok je het spul naar voren.
Maar ik zie hier geen schroeven, dus als iemand weet hoe je dat meter deel uit het dashboard wip ben ik al weer wat verder.
Ik neem aan dat het in elkaar geklikt zit.
 

Monteurtje

Forumguru
Afdekkap die rond het instrumentenpaneel zit eruit halen. En 3 torx schroefjes en instrumentenpaneel is los.
Die afdekkap zit met 5-7 klemmetjes vast. Gaat vrij makkelijk.
Stel je zou het paneel opsturen voor reparatie, dan kan je niet met de auto rijden ivm de wegrijblokkering.
 

b.vandenberg

Nieuw lid
Een tijdje terug viel soms de verlichting van de toerental wijzer uit.
Meestal als ik even stopte en de motor even af zette en even later weer startte.
Als ik langer dat 10 wachtte deed hij het wel weer.
2 weken terug begon de wijzer van de km teller wijzer ook met die onhebbelijkheid.
Alleen is daar geen pijl op te trekken wanneer wel en wanneer niet.
Soms flikkert hij snel, zo van zal ik uit gaan of aan blijven?
Het resultaat is onvoorspelbaar.
Erg lastig in het donker, je kunt niet meer zien hoe snel je rijdt.

Het is geen contact probleem ook niet temperatuur gerelateerd, maar tijd gerelateerd, bij beide.
Na meer dan 20 minuten rijden doet de km teller wijzer verlichting het meestal spontaan weer.
Iemand bekent met dit probleem en wat er aan te doen is?

hi Polvo, ik zit met hetzelfde euvel en ben op zoek naar een oplossing (eventueel DIY). Ik heb geen 700,- over voor een nieuw instrumentenpaneel namelijk :nono: Ben jij er verder mee gekomen?
 
Bovenaan Onderaan