DSG7 Problemen?

Chiellinda

Actief lid
Is het onzin omdat ze het via de testkast kunnen doen binnen een half uur? Of als ze dat niet hebben gedaan moet het wel?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is ook onzin omdat het echt niet nodig is om 1000 km te rijden om de DSG "in te leren". Dat gebeurt wel, maar binnen veel en veel kortere tijd.
 

Chiellinda

Actief lid
@Taffy ik heb dat met optrekken tot 50 in de twee en afremmen tot laagste toeren en weer gas ook gedaan. Als hij koud is dan voel je een soort hik voordat hij daarna wel in 1x doortrekt. Is dat wat jij bedoelt?

@Corné de Kluijver ook vol gas in de 4e(ook in 5 gedaan) elke keer kleins stukjes slip. Motortoerental schiet omhoog met 100 tot 300 toeren, de auto volgt daarna. Dan weer een paar 100 toeren gaat het goed. Elke keer als dat gebeurd, en dat is dan bijvoorbeeld bij 1900, 2400 en 3000 toeren hoor je dat zware geluid en voel je wat trillingen.

Ook als je gewoon rustig in 4 gas geeft voel je trillingen en hoor en zie je hetzelfde.
 

Spierings

Forumguru
Inleren met een testkast is een grove afstelling, het fijne afstellen gebeurt tijdens het rijden. Daarbij regels hij hem nog beter af. Je moet dus nog wel een stuk rijden..

Die 1000 km is een richtlijn omdat niet iedereen hetzelfde rijd... Als je bijvoorbeeld heel veel op de snelweg zit duurt het langer omdat hij minder hoeft te schakelen...
 

oco1979

Forumguru
Versleten koppeling kan gevolgschade zijn.
besturing van de bak niet optimaal is ,kan deze vroegtijdig verslijten.
Zoals klassiek met de voet op de koppelingspedaal blijven rijden.
Ecu heeft ook geen gevoel hoe de koppeling werkt,zoals je met een handbak dat min of meer zelf kan bepalen.
bij TVS meen ik daar iets van gelezen,dat ze deze software aanpassen om vroegtijdig slijtage te vermijden.
 

CDK

Forumguru
@Chiellinda, beide koppelingen tegelijk komt bij mijn weten niet of nauwelijks voor. Zou ook zomaar een mechatronic probleem kunnen zijn al dan niet in combinatie met je koppeling. Maar alleen een specialist kan daar op testen.
 

Taffy

Forumguru
Naar de dealer gaan heeft geen zin, deze zal het waarschijnlijk onder- en ontkennen.
Inderdaad is TVS de beste optie.
In mijn geval hadden zij binnen 100 mtr door dat het niet goed was, waar de dealer na een uitgebreide testrit en testkastcontrole zei dat er niets aan de hand was.....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Heb zelfde probleem gehad, ging allemaal zeer snel bij mij. 2 dagen nadat ik het voor het eerst merkte was het einde oefening:angry:. Het was de 1e koppeling in 135.000km

. Bij tvs is toen de koppeling en de mechatronica vervangen + dsg softwareupdate. Kosten rond de €2400,-:nailbiting:
Had de auto 3 weken en viel dus gedeeltelijk onder garantie.
Koppeling had met de km stand te maken. Mechatronica defect waarschijnlijk door verslete n koppeling en verouderde dsg-software.

Kortom zo snel mogelijk actie ondernemen voordat je met pech stilstaat.
 

CDK

Forumguru
@Chiellinda, een dealer zou daar gespecialiseerde mensen voor moeten hebben, maar de praktijk wijst uit dat dat helaas niet altijd zo is. Als je nog garantie hebt zou ik eerst nogmaals de dealer dringend verzoeken zijn werk goed te doen. Indien je buiten de garantie of eventuele coulance valt zou ik zeker contact opnemen met TVS / DSG-dokter :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Er is hier absoluut iets niet goed, maar het is lastig om op afstand te beoordelen wát er niet goed is. Omdat je ook klaagt over trillingen en het zowel in 4 als in 5 denk ik aan een combinatie van 2-massa-vliegwiel en de 2e koppeling. Waarbij de trillingen verklaart kunnen worden in 5 door het 2-m-vliegwiel, en in 4 zowel door het vliegwiel als door doorslippende koppeling (die ook het doorschieten van toeren veroorzaakt).
 

Chiellinda

Actief lid
Ja de dealer maakt zich er tot nu toe ook niet makkelijk vanaf ofzo. De update is uitgevoerd om te kijkend dat het probleem zou oplossen. Zij wisten op dat moment niet wat het probleem was omdat ik het niet kon laten zien omdat de motor warm was.

Vervolgens is de update uitgevoerd en met de mededeling om na 1000 km terug te komen als het probleem niet weg was. Dan willen ze de auto langer hebben staan om het probleem vast te stellen. De auto is ban maart 2014 dus nog in de fabrieks garantie. De dealer gaf aan zeker voor het eind van de garantie de werkorder op te maken zodat het sowieso een garantie kwestie is. Het lijkt mij dat als het probleem vastgesteld is in de garantie periode dat het niet uitmaakt als het 2 weken later pas verholpen is.

Mocht het probleem bij de dealer dalijk opgelost zijn gaat hij zsm voor een dsg tuning. Wat een gezeik dit....een auto van dik 40.000 euro en met 30.000 km sta je bij de dealer voor grote problemen.

We gaan morgen nog een nieuwe citigo ophalen, hopen dat die pijnvrij blijft en ons vertrouwen in Skoda gewaarborgd blijft.
 

CDK

Forumguru
Het zal ongetwijfeld goed komen, dit is overigens niet aan Skoda te wijten maar een veel groter VAG probleem. Veel dealers die er zelf niet uit komen laten de probleem auto's door TVS repareren, ze kunnen de kosten claimen bij de importeur.
 
Bovenaan Onderaan