Superb III 2.0 TSI 220PK Style HB Black Magic Metallic van Paultie

paultie

Forumguru
UPDATE:
Vandaag de type aanduiding verwijderd. Bedankt voor alle tips was echt easy peasy.
Ik heb ipv wasbenzine (had ik niet meer staan) schoonmaakazijn gebruikt.
Werkt iets minder snel maar uiteindelijk haal je de lijmresten er ook mee weg.
Daarna even de turtle wax eroverheen (had ik nog staan) en de kont glimt weer. (ondanks de regen)
IMG_4069.JPG
De foam nog op de auto

IMG_4070.JPG

De chrome letters met visdraad :D

IMG_4071.JPG

Het eind resultaat.

Update2: Vanmiddag nog een andere update dan wordt het klasse 3 alarm ingebouwd.
Hoop dat ik zonder piepjes de garage verlaat... Was schijnbaar niet heel veel aan te passen aangezien er een aantal SCM voorschriften zijn.
Maar ik hoop toch zeker dat er geen piepjes noodzakelijk zijn bij het ontgrendelen / vergrendelen.
 

paultie

Forumguru
Ziet er een stuk beter uit zo :) Netjes gedaan!
Dat vond ik nou ook !

Binnenkort maar eens wat ledjes bestellen zodat ik de binnen verlichting af kan maken.
Hopelijk zaterdag naar lowering om de auto wat te tweaken en de wimpers eens van dichtbij te bekijken.
 

paultie

Forumguru
Update:
SCM KLASSE 3 alarm zit er ook weer in. Met drivercard dus geen geklooi met een tweede knopje om het alarm af te schakelen. (Regels vanaf 1 jan 2015 waardoor het alarm niet meer op de Canbus aangesloten mag zijn)

Installatie in 2 uurtjes en is erg netjes uitgevoerd door autotec in made.
 

Bart81

Forumguru
Ik overweeg om mijn 2.0 tsi 280 pk ook te laten shippen als ik hem heb..
Heb hier tot nu toe helemaal geen ervaring mee dus...

Iemand die mij de voor en zeker nadelen kan meegeven als ik dit zou doen?
 

CDK

Forumguru
@Bartjanssens, als je naar een goede tuner gaat én je verstand gebruikt bij het rijden (lees respect hebt voor de techniek, netjes opwarmen en afkoelen etc.) dan heeft het alleen maar voordelen. Nou ja.... die grijns waar je 7/24 mee op je gezicht loopt zou anderen wellicht kunnen gaan irriteren :deuk:
 

Wimpie

Lid
So! Mooie auto hoor:) en cool die Audi style knippers. In Duitsland een paar keer gezien. Is dat iets wat Audi standaard levert? Of is het een vcds mod?
 

paultie

Forumguru
Knipperledjes, achteruitrijledjes, H8 mistlamp leds en 5W5 T10 leds gevonden en besteld. Hopen dat ze werken en error vrij zijn anders moeten we de sup aan de computer hangen. (ook geen punt uiteraard)

Let bij orders uit china er op dat je onder de 22 EUR blijft per bestelling incl verzendkosten. Dan betaal je geen invoerkosten achteraf. Anders word het wel erg duur. Dus losse bestellingen doen waarbij meestal de verzendkosten gratis zijn. Enige risico (maar dat weet ik niet zeker) is dat er soms bij controle verhandelingskosten worden berekend. Maar ik lees daar verschillende verhalen over en meestal alleen als de waarde boven de 22 EUR is.
We zullen zien.

Als je goed zoekt heb je goede kwaliteit tegen een goede prijs. (ik lees hiervoor altijd even de reviews door)
Ik heb er zelf voor gekozen om alle gekozen leds met aluminium behuizing te nemen met CREE leds en een lens zodat de stijl er ook in de behuizingen hetzelfde uit ziet. Vond ik zelf wel zo mooi.

Voor de nieuwsgierige:
2 x knipperlichten 13,74
2 x achteruitrij ledjes 8,96
10 x 5w5 T10 1,95
2 x H8 30W mistlampen 9,87

Totaal 34,53 EUR kwijt

Uiteraard afwachten of alles gaat werken maar voor deze centjes mag er zeker wel wat kapot gaan. Daar lig ik niet zo wakker van. Voordat het in de voiture gaat test ik de leds met een 12 volt accutje welke ik heb liggen. Uiteraard wel even letten op de polariteit.

Het gaat bij xenonlamp gewoon een paar keer over de kop. Daarentegen krijg je 12 maanden garantie op het product in NL. Uit china is het dan afwachten of je een nieuwe krijgt.

Mis ik alleen nog de deur verlichting. iemand een idee welk type lamp dat is? Festoon misschien?

We zullen zien hoe het uitpakt.... keep everybody posted.
 
Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
Bijna alle lampjes zijn onderweg. Alleen nog geen reactie van de knipperledjes verkoper. Maar aangezien het maandag ochtend is daar zal deze nog wakker moeten worden. :koffie:
Ben benieuwd hoe lang het duurt met china post registered airmail.

Zag een nieuwe post voorbij komen van een online etka.(zie kennisbanken) Heb daar even zitten zoeken naar de koplampen.
Een van de modules in onderstaande link zal toch echt ook de wimpers aan moeten sturen (delen 10, 11 of 12)
http://nemiga.com/en/cat_spares/etka/skoda/supc/881/941200/
en deze
http://nemiga.com/en/cat_spares/etka/skoda/supc/881/941100/
met de onderdelen 5 en 6 welke mij gewone gloeilampjes lijken met gewone xenon verlichting volgens de beschrijving.

Ben benieuwd of we deze donderdag tegen komen of misschien wel missen....
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat we die missen gezien de beschrijving.
10 = power module for cornering lights. De aansturing van de bochtenverlichting in de xenon lampen.
11 = power module van de Xenon verlichting
12 = power module van de DRL. Welke je zonder bumper montage los zou kunnen halen.

Daarnaast van @Antera de technische tekeningen van de koplampen eens doorgenomen maar ook daar kan ik niets bijzonders ontdekken.
Blijf het vreemd vinden dat er niets te vinden is in de documentatie. Het grote wimper mysterie.
Hoop hem samen met Mark te ontrafelen donderdag.:jaja::jaja::jaja:
 

paultie

Forumguru
Pakketje 1 van de 5 uit china is binnen de 10x T10 5W5 leds voor 1,95 EUR Binnen 5 dagen geleverd na versturen.
Alles net getest en werken prima.
Aangezien het zonnetje schijnt zometeen maar even de auto in om alle 5W5 steeklampjes te vervangen.
 
Bovenaan Onderaan