Motor uit=radio uit

Zwapp

Forumguru
Hallo allemaal,

Ben nu al een aantal weken aan het zoeken maar kan bar weinig vinden helaas.

In mijn O2 heb ik een Kenwood dnx7260bt navigatie zitten.
Als ik de motor uitzet gaat de radio ook ditect uit en kan ik niet aanzetten met de aan/uit knop.
Ik weet nog van mijn vorige O2 (met audience radio) dat de radio pas uit ging op het moment dat de sleutel uit het contact gaat.

Kan ik dit ergens met vcds instellen?

Wat ik ergens op een vw forum heb gelezen dat dit te realiseren door maar instruments te gaan en dan de country code te wijzigen, ieder land zou een eigen manier hebben om de radio uit te zetten.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen...
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat ie verkeerd is aangesloten: constante plus, en geschakelde plus verwisseld. Kijk ook eens naar de info op dit linkje.

:nailbiting: Linkje lijkt niet meer te werken, even kijken of ik de info ook ergens anders kan vinden. Probeer dit linkje eens, met name de A-connector: A4 en A7 zijn bij de VAG-groep (en nog wat auto's) precies andersom, dan de Europese standaard.

De oplossing is overigens simpel: ik gok dat halverwege de rode en de gele draad (naar A4 en A7) in het radiogedeelte een stekker zit, als je die stekkers loshaalt en geel aansluit op rood, en bij de andere geel op rood dan is het opgelost. (bij vrijwel alle Japanse merken is het in elk geval de rode en de gele draad).
 

Zwapp

Forumguru
Nee ben inderdaad niet alle zenders kwijt, het enige datbl ie soms doet is niet opstarten en moet dan helemaal gereset worden. Ik hoop dat dat hiermee ook opgelost is want ik link het aan te kort aanstaan van de radio, na 3x een klein stukje rijden en weer uizetten oomt dit euvel naar boven...

Maargoed eerst eens kijken of de radio aan kan zonder draaiende motor...
 

Monteurtje

Forumguru
Bij je Audience radio, en alle andere originele radio's, gaat dat via canbus. Daar zit geen geschakelde plus op aangesloten.
Wat je zou kunnen uitzoeken is of er ook een canbus interface leverbaar is voor dat type Kenwood die je tussen de stekker van de auto en de radio doet.
Van Pioneer weet ik dat die er zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Het kan zijn dat je radio een ingebouwde buffer (accuutje) heeft, waardoor je niet direct alle zenders kwijt bent. Het lijkt mij in elk geval de moeite om het te bekijken.
Bij veel oudere VAG-auto's is het inderdaad zo, contact uit, radio uit, maar dan heb je het globaal over auto's uit de vorige eeuw.

@Monteurtje Kenwood is onderdeel van hetzelfde concern als Pioneer als ik me niet vergis, dus mogelijk dat je hetzelfde interface kunt gebruiken?
 

EdK

Forumguru
Kenwood verkoopt ook interfaces voor de canbus.
Maar vaak beperkte mogelijkheden.
Daar Zenec die gewoon bij zijn units meelevert is het bij Kenwood en volgens mij ook Pioneer gewoon nog meer euries op de toonabnk neerleggen.

Mbt die interface van kenwoord en de juiste aanschaffen, dit moet op hun site terug te vinden zijn.
 

Zwapp

Forumguru
Wat ik zoal tegenkom is verwarrend, de één noemt het een adapter voor stuurwielbendiening en de ander noemt het daadwerkelijk een canbus interface.
De beschrijvingen lijken erg op elkaar vandaar de verwarring...
Zit er nu verschil in of doen ze allemaal hetzelfde? Qua prijs zit er een hoop verschil in...

Wat ik bij kenwood lees is dat ik dan ook mijn pdc, clima en stoelverwarming op het display krijg, mocht ik voor de originele gaan...
 

EdK

Forumguru
Je komtr zelf al met de link van de Tijger uit tilburg
Mocht je er in de buurt wonen , ga dan bij ze langs !
Die gasten weten echt waar ze over praten en kunnen al je vragen beantwoorden.
Nemen echt de tijd voor je is mijn ervaring met hun
 

B@s0302

Senior Member
Zie niet direct waar je woont @Zwapp maar weet nog wel een tweetal adressen in Noord en Oost Nederland.. Doe maar een berichtje wanneer je hier wat aan hebt ( reclame maken kan altijd nog haha )
 
Bovenaan Onderaan