In mijn F2 heb ik er ook zo nu en dan last van. Soms is het met alleen warme lucht op voeten over, soms met boven en onder warme lucht. Het heeft denk ik te maken met hoe hoog de ventilator staat. Als je hem net als ik veel op 22 gr.C. zet en de vent. in stand 1 of 2, dan is op 'n gegeven moment de binnentemp. bereikt/verzadigd. De warme lucht schiet dan nog even door, om meteen daarna iets gaan te koelen want de sensor voelt bv 22,5 gr.C.
Daar, en dat vind ik 'n tekortkoming, je niet meer warme lucht beneden en koudere boven kunt zetten, heb je af en toe en soms heel lang thv idd de knieën 'n iets koudere - minder warme- convectiestroom die je knieën afkoeld. Ook achterpassagiers voelen af en toe vervelende koude lucht werveling, die je dan met knopje H/L aan/uit en ventilator hoger/lager juist moet zien te krijgen. Maar over het algemeen als je er wat mee speelt, komt 't goed. Maar teveel sensoren en electronische systemen is niet de beste weg. Eenvoud met iets meer warmte of juist koude (kraan) en warmtetransport naar voeten achter, is de beste oplossing. Maar dan zijn we weer terug in de 1970er jaren en toen was roest weer het grote probleem.
Fijn dat je dit aankaart wat dat is vaker 'n probleem maar niet alleen bij Skoda (Fabia).