Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
Ik zal wel een nerd zijn, maar als ik het lijstje van Antera (versie 3.2) bekijk, zie ik daar CH/LH staan....wat betekent dat?

En wat is "knipperlichten US style"?

Over een paar weken ontvang ik mijn O3. Dus ben al druk met een lijstje samenstellen.

- sfeerverlichting voeten
- snelwegverlichting aanpassing
- Needle sweep
- knipperlichten noodstop
- comfortlicht richting de 5 keer
- ..liter tot volle tank
- DRL uit met aangetrokken handrem
- Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat

Iemand nog leuke tips/aanvullingen?

Die comfort knipper zou ik op 4 zetten en niet 5, ik heb hem zelf een week op 5 gehad en is echt veel te lang, 4 is perfect.
 
D

Deleted member 20094

Bedankt voor de tips en aanvullingen.....het lijstje wordt wel groot zo :cool:
 
D

Deleted member 20094

Misschien dat ik het mis heb, maar even de volgende opmerking/vraag:

Mijn auto zal worden voorzien van bi-xenon, welke meedraaiend zouden zijn tijdens het sturen bij lagere snelheid.

Gaan de mistlampen ook mee aan als zijnde bochtverlichting?
Zo ja? Is dit ook uit te schakelen? Persoonlijk vind ik het geen gezicht die brandende mistlampen tijdens de bochten en op rotondes.
 
D

Deleted member 20094

Zoveel mensen zoveel smaken zoveel meningen....

Maar kan het uitgezet worden?:pieker:

Ik heb nu ook meedraaiende Bi-Xenon lampen en heb die mistlampen nog nooit gemist.:rockon:
 
D

Deleted member 20094

Snap jullie argumentatie heren @ertromp en @Octavia32...
Maar ik heb ze nog nooit gemist. Ik rij toch wel de nodige km's (>70k per jaar) op zeer verschillende wegen en tijdstippen.

Maar als het kan wil ik die lampen graag uit hebben als bochtverlichting. Kan dus wel:thumbsup:

@ertromp : ik heb versie 3.2 van je lijst met mogelijkheden, maar waar zie ik de optie m.b.t. de mistlampen uitschakelen? (medio april maar eens een afspraak maken:jaja:).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn bochtenverlichting is tot maximaal 25 km/h afgesteld dus bij normale rotonde gaan ze nooit aan tenzij na gedwongen stilstand.
Met manoeuvreren op krappe donkere plekken is het plezierig. Ook bij achteruit rijden gaan ze aan zodat je nog net dat ene paaltje vlak bij de neus van de auto kunt zien.
Ook zijn de mistlampen als ch/lh geschakeld zodat je niet door je eigen koplampen verblind word als je naar je auto loopt op het donkere tuinpad.
 

Canon-Eye

Forumguru
Want oh zo makkelijk als je in de nacht op onverlichte en voor jou onbekende wegen rijdt.
Tuurlijk. Maar dan trek ik wel effe aan de schakelaar, hoor. Gaan ze gewoon allebei aan, voor zolang als ik dat nodig vind.

Ik zou het overigens nog niet eens zó erg vinden als het vanzelf al gekoppeld zou zijn aan een lichtsensor en dan bij daglicht - als het sowieso totáááál overbodig is - niet meedoet.
Maar ja, daarover is dan nèt weer niet lang genoeg nagedacht door die slimme gadgets-verzinners.
Of het is gewoon iets te ingewikkeld, dat kan natuurlijk ook... :arghh:

zodat je niet door je eigen koplampen verblind word als je naar je auto loopt op het donkere tuinpad.
Dimlicht verblindend? Staat het dan wel goed afgesteld...?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Het gaat hier over de O3 Kanonsoog. Dus niets aan schakelaars trekken of wat dan ook. Gewoon instellen middels VCDS die snelheidsgrens en bochtverlichting werkt ook alleen maar als dimlicht noodzakelijk is. En dat zit weer achter de lichtsensor.
Tja voor jou misschien net iets te ingewikkeld maar een doorsnee bestuurder hoeft er dus niets aan te regelen :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja leuk @ertromp , maar die bochtverlichting werkt - voor zover mijn waarneming strekt - altijd als het dimlicht aan staat, geheel los van de vraag of duisternis dat dimlicht noodzakelijk maakt.
En er zijn nog wel eens (weers-)omstandigheden waarbij ik ook overdag met dimlicht aan rij. Net als vele anderen trouwens.

Dus kom ik ooit aan een andere auto toe, dan zal die bochtverlichting over 1 mistlamp toch echt uit moeten, want zo wens ik niet over straat te gaan. Dan hou ik het dus - zelfs in een O3 of welk ander model dan ook - gewoon op het naar behoefte even bijschakelen van de breedstralers.
 

ertromp

Forumguru
Ja leuk @ertromp , maar die bochtverlichting werkt - voor zover mijn waarneming strekt - altijd als het dimlicht aan staat, geheel los van de vraag of duisternis dat dimlicht noodzakelijk maakt.
En er zijn nog wel eens (weers-)omstandigheden waarbij ik ook overdag met dimlicht aan rij. Net als vele anderen trouwens.

Dus kom ik ooit aan een andere auto toe, dan zal die bochtverlichting over 1 mistlamp toch echt uit moeten, want zo wens ik niet over straat te gaan. Dan hou ik het dus - zelfs in een O3 of welk ander model dan ook - gewoon op het naar behoefte even bijschakelen van de breedstralers.

Nou mooi toch
 

Goofy@5E

Forumguru
Heb ik pas ontdekt bij mij, als ik hem in achteruitzet gaan mijn mistlichten automatisch aan, niet de buitenste afslag verlichting, handig of niet, laat ik in het midden, maar over deze functie heb ik hier nog niet veel gelezen, stond er stock op (RS versie)
 

Marcooctavia

Forumguru
Heb ik pas ontdekt bij mij, als ik hem in achteruitzet gaan mijn mistlichten automatisch aan, niet de buitenste afslag verlichting, handig of niet, laat ik in het midden, maar over deze functie heb ik hier nog niet veel gelezen, stond er stock op (RS versie)

Een hoop mensen met een O3 met bochtverlichting hebben dat ook maar weten het niet eens.
Als ze het niet hebben is het aan te zetten met de laptop dat dan wel.

Marco.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Dimlicht verblindend? Staat het dan wel goed afgesteld...?
Ik kom rechts van voren aanlopen en die nieuwe H7 lampen gaan iets verder rechts.
En als ik donker zeg dan is het ook echt aarde donker waar ik 8 tot 9 maanden van het jaar verbijf en dan is een kaars al verblindend.:maakmegek:
 

Canon-Eye

Forumguru
Achteruit op de oprit zetten dan maar.
Is nog beter bij een koude start ook (je kunt znder heen en weer steken in een vloeiende beweging weg) alsmede veiliger... ;)
 
Bovenaan Onderaan