SILL Restore Coating

ElScorpione

Forumguru
Op mijn vorige auto had ik een Flon4000 Nanogold lakbescherming. Daar was ik tevreden over. Binnenkort laat ik mijn auto behandelen met een SILL Restore Coating van Flon4000 en ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen met deze vorm van bescherming.

Hieronder wat informatie uit het foldertje van de leverancier:

----
SILL Restore Coating [SRC] is een transparante, anticorrosie, herstel en beschermende coating. Geschikt voor niet aanzuigende oppervlakken als, 1 en 2K lakken [Polyurethaan & Epoxysystemen] Polyesterlak, kunststoffen en GFK. SRC beschermt metalen oppervlakken, aluminium, zink, roestvrij staal, messing, brons, etc. tegen vervuiling en corrosie.

SRC is een UV-werende en nagenoeg krasvaste coating, uiterst duurzaam en ontwikkeld volgens de nieuwste technieken. SRC heeft de "look and feel" van een transparante laklaag, die tijdens het verwerkingsproces niet belastend is voor het milieu, SRC is Fluor-vrij en aan de lucht drogend.

Eigenschappen:
  • Permanent en transparant
  • Hoge UV-protectie
  • Nagenoeg krasvast
  • Zout bestendig
  • Hydrofobisch
  • Temperatuur bestendig
  • Lange levensduur
  • Hoge glansgraad
  • Nagenoeg zelfreinigende coating
Inmiddels heeft SRC zich bewezen als duurzaam beschermende coating in de automobielsector en vliegtuigindustrie. SRC beschermt lakken en oppervlakken van auto's, vrachtauto's, campers, caravans, vliegtuigen, etc. en kent vele toepassingen als corrosiewerende en "Easy to Clean" coating in de bouw, industrie en scheepvaart.
----
 

Stimpy68

Actief lid
De meeste coatings en lakverzegelingen zoals flon4000, waxoyl etc. zijn een heel mooi marketingpraatje. Carcelan heeft ooit een test gedaan met een normale sealant en een lakverzegeling van Waxoyl (3 jaar garantie etc.) Conclusie was dat de waxoyl verzegeling minder lang bleef zitten dan een normale sealant.... Waxoyl kun je kiezen bij aflevering van je nieuwe auto bij veel dealers, en kost dan al minimaal 250 euro oid, soms meer. Mooie verdienste voor een product wat 14,95 kost en in een half uurtje aan te brengen is!
Ik weet niet wat voor soort coating deze SILL coating is, enige soort coatings waar ik van durf te zeggen dat ze gewoon goed zijn zijn coatings gebaseerd op siliciumdioxide (SiO2) zoals van Gyeon, Nanolex en Carpro. Gezien de naam SILL zou het heel goed SILLiciumdioxide kunnen zijn, maar ik kon dat niet zo snel terugvinden bij flon4000.
 
Bovenaan Onderaan