Hillhold, band lek signalering

wanderer

Senior Member
zoals de titel al oppert, is bij mijn Yeti de Hillhold en lekke band signalering te activeren....het is nu niet aanwezig...
 

wanderer

Senior Member
de Fabia II rijders weten wat ik bedoel....daar was het aanwezig..en met activeren bedoel ik in de boordcomputer activeren....
 

ertromp

Forumguru
Het wordt steeds mistiger
Nu wordt zelfs de Fabia 2 er bij gesleept :deuk:

Echt probeer je volgende post eens duidelijk te formuleren
 

kansberg

Forumguru
Ik denk dat je bedoeld dat de Hill-Hold met VCDS te activeren is. Dat klopt. Maar voor bandenspanningsdetectie is ook hardware nodig in de vorm van (tps) sensoren op de velg. Als de Yeti er mee uitgerust is, dan zit hiervoor ook een schakelaar op het dash of middenconsole om het systeem te (de)activeren.
 

andrehj

Forumguru
Maar voor bandenspanningsdetectie is ook hardware nodig in de vorm van (tps) sensoren op de velg.
Dat heb je niet goed begrepen. Bij Skoda (en zijn VAG-zusjes) werkt de bandenspanningsdetectie via de ABS-sensoren. En die heeft een Fabia II vast wel... Dat zegt nog niets over of het wel of niet te activeren is, want dan moet de ABS/ESP module dit namelijk wel ondersteunen.
 

Tuulster

Forumguru
Dat heb je niet goed begrepen. Bij Skoda (en zijn VAG-zusjes) werkt de bandenspanningsdetectie via de ABS-sensoren. En die heeft een Fabia II vast wel... Dat zegt nog niets over of het wel of niet te activeren is, want dan moet de ABS/ESP module dit namelijk wel ondersteunen.
Wat gebeurt er als je after markt velgen plaatst met dit systeem? Krijg je dan continue een foutmelding op je dashboard???
 

Tuulster

Forumguru
Wat gebeurt er als je after markt velgen plaatst met dit systeem? Krijg je dan continue een foutmelding op je dashboard???
Ik heb al ffffff gegoogeld maar het antwoord is nee! Velgen wissel maakt niet uit systeem werkt gewoon! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Hillhold is wellicht te programmeren, maar zonder "set"-knopje gaat de bandenspanningsbewaking niet werken in een '11 Yeti...
 

Rallye

Forumguru
Mijn Octavia had in 2006 al bandenspanningscontrole. En dan heeft en Yeti uit 2011 het niet? Valt me tegen van Skoda......

Via de ABS-sensoren, zoals bij mijn Skoda's, is het meest gebruiksvriendelijke (en voordelige) systeem. Maakt niet uit wat voor wielen en banden je eronder hebt zitten, hij meet gewoon de verschillen in afrolomtrek vanaf de nulmeting. Geen extra sensoren (van €60 per stuk, ook voor je winterbanden - gaan bovendien maar een paar jaar mee). Schijnt wel iets mnder nauwkeurig te zijn, met name met lage banden...
 

Cordoba

Forumguru
Hillhold is wellicht te programmeren, maar zonder "set"-knopje gaat de bandenspanningsbewaking niet werken in een '11 Yeti...

Dat is volgens mij ook niet de vraag van de topic starter (maar die verwisseling is al meer gemaakt in dit topic): volgens mij gaat het om lekke-band-signalering, en dat werkt gewoon met ABS-sensoren, en daar heb je alleen het symbooltje (waarschuwingslampje) in het display van je dash voor nodig. Als het gaat branden kun je dus de banden nalopen, en de zachte band oppompen, of wisselen met het reservewiel. Een bandenspanningsregeling, is toch echt een stap verder, en daar heb je ook de speciale drukopnemers op de velg voor nodig.
 

EdK

Forumguru
Als het gaat branden kun je dus de banden nalopen, en de zachte band oppompen, of wisselen met het reservewiel.
Tsja maar dan heb je toch echt nog de resetknop nodig.
Ook ik kan het in mijn Yeti aanzetten met VCDS, maar doordat ik de resetknop niet in de wagen erbij heb gaat het gewoonweg niet werken.
 

Cordoba

Forumguru
Je hebt gelijk @EdK : door mogelijke verschillen in profiel (dus verschillende omtreksnelheden), heb je inderdaad de resetknop nodig.:banghead:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

wanderer

Senior Member
precies dat bedoelde ik, zo'n resetknop is makkelijk in te bouwen, maar het aansluiten...? + het activeren in de boordcomputer...?
maar de hill-hold, hoe werkt die dan...?
 
Bovenaan Onderaan