Eventjes voorstellen dan maar!

caphex

Nieuw lid
Na bijna 11 jaar en 250.000 (gekocht met 97.000) kilometer te hebben gereden in mijn Alfa 156 1.9 JTD werd het wel tijd voor wat anders en iets meer ruimte..

Nooit aan Skoda gedacht, maar na een bezoekje bij de VAG dealer toevallig de Skoda Superb Combi tegengekomen, wat een prachtige en luxe bak! Wat is echter als nadeel zag was de 1.6 ipv 2.0 dus een paar dagen later terug voor proefrit.. En in de middag nog een andere afspraak staan voor een 2.0 VW Passat Variant.

Na een ritje te hebben gemaakt vond ik eigenlijk die 1.6 prima mee vallen en de gigantische ruimte, prachtige bekleding, de extra luxe en beter gevoel bij de Skoda (Dealer + 6 Maanden Bovag) dan bij de Passat (Handelaar met niet geweldige reputatie, 2008 en maar 100k op de teller met naar mijn mening dan toch iets te versleten stuur en versnellingspook + import auto).

Hebben we direct getekend...

De Alfa wilden ze maar liefst 400 euro voor geven :) uiteindelijk na wat 'onderhandelen' (niet echt mijn hobby) op dezelfde prijs uitgekomen maar dan mocht ik de Alfa zelf houden, elke stuiver die ik daar meer voor krijg dan 400 euro is dan dus mooi meegenomen.

Tot nu toe bevalt de auto gelukkig nog super! Op wellicht een klein stukje power wat ik nog wat mis ten opzichte van de 1.9 JTD die ik was gewend (wellicht nog chippen?).

Is wel een klein dingetje wat me wat irriteert, maar denk dat ik daar maar gewoon een apart topic van moet maken.

Er zit namelijk een klein beetje speling op de knop van de versnellingspook waardoor ik een klein kraakje voel/hoor als ik schakel, dit voelt wat goedkoop aan. Iemand hier ook last van ? Het is dus echt gewoon de knop en niet de pook of de bak, maar de knop bovenop kan ik klein stukje kantelen (zie je niet maar voel je wel zeg maar).

Wellicht is dit iets wat heel simpel is op te lossen door wat tape ergens tussen te doen, maar voordat ik zelf ga rommelen ben ik benieuwd of meer mensen dit hebben en hoe ze dit eventueel hebben gefixt..


Foto's zijn denk ik ook altijd leuk om te plaatsen, heb de foto's toegevoegd van de website waar hij te koop stond, scheelt me weer poetsen en nieuwe foto's maken :)
 

Bijlagen

  • IMG_8736.JPG
    IMG_8736.JPG
    53,5 KB · Weergaven: 64
  • IMG_8738.JPG
    IMG_8738.JPG
    50,8 KB · Weergaven: 60
  • IMG_8741.JPG
    IMG_8741.JPG
    48,3 KB · Weergaven: 63
  • IMG_8743.JPG
    IMG_8743.JPG
    61,5 KB · Weergaven: 62
  • IMG_8744.JPG
    IMG_8744.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 59
  • IMG_8745.JPG
    IMG_8745.JPG
    44,6 KB · Weergaven: 59
  • IMG_8747.JPG
    IMG_8747.JPG
    37,7 KB · Weergaven: 60
  • IMG_8748.JPG
    IMG_8748.JPG
    75,8 KB · Weergaven: 61
  • IMG_8750.JPG
    IMG_8750.JPG
    59,4 KB · Weergaven: 61
  • IMG_8751.JPG
    IMG_8751.JPG
    88,8 KB · Weergaven: 61
  • IMG_8753.JPG
    IMG_8753.JPG
    84,7 KB · Weergaven: 60
  • IMG_8754.JPG
    IMG_8754.JPG
    64,8 KB · Weergaven: 59
  • IMG_8757.JPG
    IMG_8757.JPG
    58,7 KB · Weergaven: 61
  • IMG_8765.JPG
    IMG_8765.JPG
    62,9 KB · Weergaven: 60

TurboBooster

Forumguru
Welkom op het Škodaforum en veel rijplezier met de Superb.

Ik zou de dealer even laten kijken naar de speling op de knop van de versnellingspook.
Er is toch nog garantie?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom @caphex en veel plezier met de Superb. De pookknop is misschien losgeweest met poetsen en niet goed teruggeplaatst.

Nette auto, alleen zou ik de logo's voor en achterop de auto, en op de wielnaven vervangen door het nieuwe logo (zwart-zilver, dus geen groen meer). Het stuur is volgens mij wat lastiger om dat netjes te krijgen met een nieuw logo.
 

MaxN

Donateur
Mooie S2C!
Friesen hebben wel smaak(rijden aardig wat mooie Skoda's rond in Friesland op dit forum).
En dat ik dat als Groningen zeg!! :pardon:
 
Bovenaan Onderaan