Auto overnemen van leasemaatschappij

MaXt0r

Actief lid
Hallo,

Ik ben veranderd van werkgever en zit er aan te denken om mijn huidige leaseauto over te nemen aangezien ik bij mijn nieuwe baan geen recht heb op een auto vd zaak. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit namelijk met een vraag:

Mijn Skoda elegance businessline 1.4 DSG van juni 2014 kan ik voor een bedrag van 20K incl winterbanden overnemen. Oorspronkelijke prijs was 33K. Mijn werkgever moet een boete betalen als zij voortijdig het leasecontract opzeggen. Hoe zit dit als de auto wordt overgenomen door of het bedrijf of de bestuurder?
  • Zal mijn werkgever de boete alsnog moeten betalen als ik de auto overneem
  • Zal de boete voor mijn werkgever lager zijn als ik de auto overneem
  • Zal de boete voor mijn werkgever komen te vervallen als ik de auto overneem
Valt er met een leasemaatschappij nog te onderhandelen over de prijs voor een eventuele overname? Het gaat trouwens om Athlon car lease.

Als optie 3 het geval is kan ik misschien met mijn huidige werkgever afspreken dat wanneer ik de auto overneem voor 20K zij 50% van de boeten in mindering brengen op de afkoopsom. Dan hebben wij beiden een voordeel :)

Ik ben al een tijdje wezen googelen maar kreeg helaas niet de juiste informatie.

Alvast bedankt!

Groeten
 
Laatst bewerkt:

RogerS

Forumguru
Bij veel werkgevers wordt de boete doorberekend aan de werknemer als hij vertrekt. Dus check je contract.
 

Dirkmk1

Senior Member
Nog aan aanvulling als je toch contact met Athlon zoekt:

Zorg ook even voor een bewijs van Athlon waar de schadevrije jaren op staan.....
Scheelt je ook weer in de premie van de autoverzekering.
 
Bovenaan Onderaan