IJskrabber in Tankklep

Grappige constatering toen ik van de week voor het eerst de ruiten van mijn O3 moest krabben; als het gevroren heeft zal ook vaak het tankklepje vastgevroren zitten, waardoor je niet bij de ijskrabber kan! :deuk:

Dat overkwam mij dus, moest eerst meerdere malen op de tankklep kloppen voordat deze loskwam....toch maar een extra ijskrabbertje in de kofferbak leggen......:thumbsup:
 

micky

Forumguru
ik had er geen last van, maar ik krab ook alleen als ik op hotel slaap, thuis staat er een kacheltje in de auto die een half uur voor vertrek even aangaat..
 
Daar heb ik geen last van gehad dat de tankdop vast zit. Maar is altijd wel beter dan dat er ijs in de auto valt.
 

Noord26

Forumguru
ik had er geen last van, maar ik krab ook alleen als ik op hotel slaap, thuis staat er een kacheltje in de auto die een half uur voor vertrek even aangaat..

Welke gebruik je? Inmiddels hebben wij een woning met een eigen oprit, dus dat is een prima optie!
 

micky

Forumguru
@Noord26 , gewoon een klein keramisch kacheltje 2000 watt geloof ik, ben nu in het buitenland en kan niet kijken, maar gewoon op de middenarmsteun achter en een tijdschakelaar ertussen, inmiddels volgt de halve straat het voorbeeld, dus het lijkt in de winter net of we allemaal een plugin hebben :) gewoon snoer tussen de deur en je hele auto is lekker warm voor vertrek ;)
 

EdK

Forumguru
Noord ff de zoekfunctie gebruiken.
Is afgelopen jaar een hele discussie over geweest.
met welke kachel opties en het wel veilig in de auto brengen van het 230V snoer etc
 
Grappige constatering toen ik van de week voor het eerst de ruiten van mijn O3 moest krabben; als het gevroren heeft zal ook vaak het tankklepje vastgevroren zitten, waardoor je niet bij de ijskrabber kan! :deuk:

Dat overkwam mij dus, moest eerst meerdere malen op de tankklep kloppen voordat deze loskwam....toch maar een extra ijskrabbertje in de kofferbak leggen......:thumbsup:

Sorry voor het opgraven van een oud draadje. Mij overkwam gisteren hetzelfde. Met dat verschil dat ik het klepje in het geheel niet open kreeg. Pas tijdens het rijden hoorde ik hem opeens open springen. Simply clever noemt men dat.
 

JXX

Senior Member
Hier nog iemand, van zondag op maandag eerst regen en daarna vriezen. Zowel deuren als tankklep vastgevroren. Heb een gieter water genomen die ik de dag ervoor binnen in de garage had gezet met een temperatuur van ongeveer 14 graden. Met 1 gieter ramen ijsvrij, bestuurdersdeur vrij en tankklep vrij. Onderweg moeten stoppen, passagiersportier ging eerst niet open maar was blijkbaar toch uit het slot,
:banghead:

PS: geen water gebruiken als het te hard vriest = nog meer ellende!
 

Ethy

Lid
Ik moest maandag ochtend ook een paar keer op het het tankklepje "timmeren" voordat deze open ging en ik de krabber kon pakken :nailbiting:.
Ik vind het idee van Micky nog niet eens zo slecht, zo'n kacheltje heb ik nog wel ergens staan.
 
Daar had ik dus ook last van, het ijskrabbertje ligt nu binnen bij de voordeur, en gaat na de zomer weer in de tankklep.
Dan raak ik het ook niet kwijt.
 

micky

Forumguru
Hier nog iemand, van zondag op maandag eerst regen en daarna vriezen. Zowel deuren als tankklep vastgevroren. Heb een gieter water genomen die ik de dag ervoor binnen in de garage had gezet met een temperatuur van ongeveer 14 graden. Met 1 gieter ramen ijsvrij, bestuurdersdeur vrij en tankklep vrij. Onderweg moeten stoppen, passagiersportier ging eerst niet open maar was blijkbaar toch uit het slot,
:banghead:

PS: geen water gebruiken als het te hard vriest = nog meer ellende!

Als ik geen kacheltje gebruik, giet ik gewoon 1,5 liter warmwater uit een frisdrankfles over de ramen, in al die jaren dat ik dat doe nog nooit een probleem gehad, grootste voordeel, geen krassen van de krabber ;)
 
nou gisteren ging auto iets moeilijker open maar tankklepje gaat meestal goed, ideaal daar een ijskrabber te vinden. auto even aan en met voorruit, achterruit en spiegel verwarming alles snel schoon. Zijkanten krabben maar daar zit meestal geen vuil wat krast. In de zomer zie je heel soms zitten de draden van de voorruit maar oh wat is dit een geweldig iets, onderweg nooit meer beslagen voorruit !!
 
Bovenaan Onderaan