Het grote VAG #Dieselgate topic

Berry1912

Forumguru
Dus.. de diffuser in de aanzuigpijp zorgt er voor dat de LMM 'nauwkeuriger' gaat afregelen.
Anders gezegd gaat er meer recirculatie plaatsvinden van uitlaatgas(want daarmee daalt de verbrandingstemperatuur en dus ook de nox).

Resumerend; meer roet in systeem dus vervuilen van egr en de rokende diesel is weer terug.
Ik ben nog steeds voor de omruil van een sjoemeldiesel voor een nieuwe auto.:jaja:
 

Import Yeti

Forumguru
Als het zo simpel is om alleen een diffuser in het inlaattraject en een software-update te plaatsen, waarom heeft VAG dit dan jaren terug dit niet meteen kunnen bedenken en toegepast? Dit ruikt nog steeds naar sjoemelwerk.
 

Bakkertje

Forumguru
Gisteren schoot me ineens te binnen dat de geboden oplossing voor de 1.6 toch ergens bekend van was. Opeens ging het lampje aan, vroeger heb ik een 1.9 tdi met 90 pk verdelerpomp gehad. In die tijd is er ooit sprake geweest van het verwijderen van een soortgelijke screen waarmee je auto toch beter ging presteren. Het lijkt dan ook niets nieuws wat vw nu bedacht heeft.

Natuurlijk heb ik er ook een bron bij: http://home.versatel.nl/leeoscar/lmm_1.htm
 

punicajack

Actief lid
@ElScorpione ik was even in de war, eigenlijk is het nog niet precies duidelijk wat VW terug betaalt aan de fiscus maar het is niet iets van wegenbelasting natuurlijk. Dus inderdaad een particulier kan daar niet voor wegenbelasting of iets aangeslagen worden. In duitsland trouwens wel aangezien ze daar geen wegenbelasting hebben maar milieubelasting welke gekoppeld is aan de grootte en "schoonheid" van de motor.

Maar is het niet naïef om te bedenken dat als je een oproep die geregistreerd staat, omwille van het milieu negeert, en dat niemand er wat van gaat zeggen? Lijkt me echt heel sterk, ik kan het me gewoon niet voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dus de conclusie van dieselgate is dat wij de garage moeten vragen om het vervangen onderdeel te bewaren om het vervolgens weer in te laten bouwen en dan chiptunen. Tenminste als men niet tevreden is over eventuele vermogensverlies.
Even op de zaken vooruitlopend, wat zou dit ongeveer moeten kosten en zijn er mogelijkheden voor gezamenlijke inkoop?
 

oco1979

Forumguru
Gisteren schoot me ineens te binnen dat de geboden oplossing voor de 1.6 toch ergens bekend van was. Opeens ging het lampje aan, vroeger heb ik een 1.9 tdi met 90 pk verdelerpomp gehad. In die tijd is er ooit sprake geweest van het verwijderen van een soortgelijke screen waarmee je auto toch beter ging presteren. Het lijkt dan ook niets nieuws wat vw nu bedacht heeft.

Natuurlijk heb ik er ook een bron bij: http://home.versatel.nl/leeoscar/lmm_1.htm

Deze zat ook nog in me geheugen.

Omgekeerde wereld,hierboven doe ze de screen er uit en vw ga ze er nu in doen. :sterretjes:.

Nu dat zal er direct terug uitvliegen als ze deze gedaan hebben.

Best laten doen(garantieperiode en om geen gezeik te hebben achteraf dat ik niet laten doen
heb)

hoe bekijken hoe ze het doen en dan thuis de boel er uit :D
 

laagvlieger

Forumguru
Gisteren schoot me ineens te binnen dat de geboden oplossing voor de 1.6 toch ergens bekend van was. Opeens ging het lampje aan, vroeger heb ik een 1.9 tdi met 90 pk verdelerpomp gehad. In die tijd is er ooit sprake geweest van het verwijderen van een soortgelijke screen waarmee je auto toch beter ging presteren. Het lijkt dan ook niets nieuws wat vw nu bedacht heeft.

Natuurlijk heb ik er ook een bron bij: http://home.versatel.nl/leeoscar/lmm_1.htm

Maar volgens die bron heeft dat membraan het tegenovergesteld effect dan wat VW beweert.

"Wat is dan het nut van het screen ?

Niet het creëren van een laminaire (gelijkmatige) luchtstroom.

Een laminaire luchtstroom creëer je namelijk door zo weinig mogelijk obstakels in de luchtstroom te brengen en niet door er dus een groot obstakel zoals het screen in te plaatsen daarmee creëer je juist turbulentie en dat is ook de bedoeling.

Wat is dan de reden van het screen ? Het antwoord = Vocht

Iets waar een LMM absoluut niet tegen kan is vocht en zeker niet als dat in dikke vette druppels op het opneemelement terecht komt.

Het screen is er om dusdanig turbulentie te creëren dat waterdruppels worden verneveld. In nieuwer versies van Bosch LMM is het meer de bedoeling om vocht ook zoveel mogelijk langs de lmm heen te geleiden omdat het creëren van turbulentie alleen niet afdoende bleek om een lange levensduur te garanderen."

___________________

De uitleg lijkt me niet echt professioneel, maar wat wel blijkt is dat de luchtinvoer door zo'n membraan bemoeilijkt wordt (tot 1/3 minder lucht dat naar binnen kan)
 

EdK

Forumguru
tsjonge jonge wat een lage prijzen voor een galon..
Ook daar komt de tijd van 1 dollar de Galon voor benzine dus niet meer terug.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is gelijk of zelfs iets goedkoper.
Toen niet - weet overigens niet voor welke individuele staat dit was.

Prijzen fluctueren nogal, hè - ik betaalde vorige week nog 1,149 de liter diesel, gisteravond 1,079. En die fluctuaties hoeven niet in alle landen ter wereld c.q. in Europa tegelijkertijd in dezelfde mate plaats te vinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zojuist op nu.nl gezien.
Ik vraag me af of voor Pon iets dergelijks dreigt?
En zo ja, wat dit dan voor uitwerking heeft op hun houding naar de klanten toe, bv. bij coulancegevallen e.d.
 

maartenv84

Senior Member
Ik neem aan dat een importeur schade kan verhalen bij VAG zelf. Die terugroepactie bijvoorbeeld zou dealers en importeur niets hoeven kosten als VAG vanuit Duitsland die kosten op zich neemt. Natuurlijk kost het een importeur wel verkoopaantallen indien de vraag naar VAG producten daalt.
 

CDK

Forumguru
Dieteren heeft ook een tijdelijke verkoop stop gehad, dat alleen kost al bakken geld. Pon heef dáár in elk geval geen last van gehad.
 
Bovenaan Onderaan