Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

spikehome

Forumguru
Zal voor de opfrissing en niet iedereen alles hoeft te doorzoeken hier de instellingelijst ff plaatsen
Is het mogelijk om dit in de startpost te zetten en daar te updaten?
Ik weet dat jij niet de topic starter bent maar misschien een moderator die dit wel kan?
Of de topic starter?
 
D

Deleted member 20094

Mooi lijstje.
Bij sommige weet ik niet wat het inhoudt. Is er ergens ook een omschrijving van te vinden?
 

Marcooctavia

Forumguru
Mooi lijstje.
Bij sommige weet ik niet wat het inhoudt. Is er ergens ook een omschrijving van te vinden?

Beste zwolly zo simpel zitten die dingen helaas niet in elkaar.
Maar als je nu een paar dingen opnoemd dan wordt het vast duidelijker.
Er zitten hier op het forum genoeg mensen die daar dan weer antwoordt op kunnen geven.
Vergeet niet dat het niet altijd kan bij elke auto.


Marco.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik sluit me bij @ertromp aan.

Daarnaast heb ik al diverse Probleem gevallen gehad die door mensen met een kloonkabel bewerkt waren en daarna diverse problemen hadden zoals ongewenste verlichting aan niet juist werkende verlichtinge. Andere spookstoringen enze enz. Tot op heden heb ik ze allemaal ( helaas op 1tje na die was zover verklooit dat ik er niet meer aan uit kwam) weer kunnen herstellen en hebben die klanten wel geleerd ervan de kloonkabel niet meer te gebruiken of te laten gebruiken.

ross-tech origineel heeft regelmatig updates en dat is niet zonder reden. daarnaast goede ondersteuning en een goed werkende logfile en andere zaken. Dit mis je regelmatig bij de kloon kabel ook geen teksten overal en dan nog veel meer andere zaken.

Maar doe vooral wat je niet laten kan. Koop een Kloon pas je auto aan en kom dan met hangende pootjes vragen of iemand aub de storingen wil oplossen . ik zal je dan met alle plezier willen helpen.

@MacManiac78 Nog even over de logfile. Ik wens je succes met een complete logfile te maken van de MQB auto's. Heb je even een uurtje of 3. Dan heb je letterlijk een complete logfile van de coding en de long coding en de adaptie waarde. En dan moet je ook nog het geluk hebben dat het script niet de fout in gaat. Dan heb je hele rare logfile. Spreek hier uit ervaring.:jaja:

Daar was ik ruim een jaar terug ook achter gekomen ja. :maakmegek:
Ik dacht een handig naslagwerk te kunnen maken door een soort van boomstructuur erin te ontdekken.

Dat die boomstructuur er in zit is me wel duidelijk geworden. Maar het heeft enkele bomen gekost om slechts 1 module uit te pluizen. En inderdaad..... het kost UUUUREN!
 
D

Deleted member 20094

Duidelijk verhaal Marco.
Mijn O3 HB SBL 1.6TDi wordt mogelijk begin januari besteld.
Ik weet zo niet wat op deze auto dan de mogelijkheden zijn.
 
Zal voor de opfrissing en niet iedereen alles hoeft te doorzoeken hier de instellingelijst ff plaatsen
Mooie lijst antera!

Zijn er nieuwe wijziging door het my2016 model?

Op de forum las ik dat op sommige modellen wel de tv tuner ingebouwd was, maar niet geactiveerd. Weet jij hoe je hier achter kan komen en/of je deze kan activeren als deze mogelijk bevat?
 

Frenkie

Forumguru
Ik ben vorige week bij @Antera geweest, we hadden wat moeite om alle opties te activeren. Blijkbaar is mijn O3 een "Gen2", dus de opties zaten net ergens anders. Ik ga vanavond nog een keer bij hem langs om te kijken of we verder kunnen komen. Mocht er een TV tuner in zitten, dan mag deze wel geactiveerd worden ;) (staat overigens wel in de handleiding, maar kon het in het menu niet vinden)
 
Ik ben vorige week bij @Antera geweest, we hadden wat moeite om alle opties te activeren. Blijkbaar is mijn O3 een "Gen2", dus de opties zaten net ergens anders. Ik ga vanavond nog een keer bij hem langs om te kijken of we verder kunnen komen. Mocht er een TV tuner in zitten, dan mag deze wel geactiveerd worden ;) (staat overigens wel in de handleiding, maar kon het in het menu niet vinden)
Ik neem aan dat je ook een my2016 hebt?
Laat maar weten hoe het gaat... Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Welke opties wil jij activeren?
 

Antera

Donateur
Mooi lijstje.
Bij sommige weet ik niet wat het inhoudt. Is er ergens ook een omschrijving van te vinden?

zie bijlage niet alles staat erin maar de meeste wel al is het in een iets andere volgorde

nieuwe opties model 2016 zijn er zover ik weet niet.

Ze hebben in de loop der tijd in ieder geval de regensensor vervangen voor ene nieuw type waardoor vanaf +/- Mei 2015 geen regensluiten meer mogelijk is en ze hebben nu een GEN2 mulitmedia geplaatst maar dit heeft geen effect tot op heden op de al bestaande opties

Duidelijk verhaal Marco.
Mijn O3 HB SBL 1.6TDi wordt mogelijk begin januari besteld.
Ik weet zo niet wat op deze auto dan de mogelijkheden zijn.

De lijst moet je er gewoon bij pakken en kijken wat je eventueel wilt. Dan kom je al een heel eind. Wat je nu hebt kunnen we niet precies zeggen zolangs we de auto niet onder de laptop hebben
 

Bijlagen

  • Definities van de VCDS aanpassingen MQB.pdf
    1,7 MB · Weergaven: 100

barthoefs

Senior Member
zie bijlage niet alles staat erin maar de meeste wel al is het in een iets andere volgorde

nieuwe opties model 2016 zijn er zover ik weet niet.

Ze hebben in de loop der tijd in ieder geval de regensensor vervangen voor ene nieuw type waardoor vanaf +/- Mei 2015 geen regensluiten meer mogelijk is en ze hebben nu een GEN2 mulitmedia geplaatst maar dit heeft geen effect tot op heden op de al bestaande opties



De lijst moet je er gewoon bij pakken en kijken wat je eventueel wilt. Dan kom je al een heel eind. Wat je nu hebt kunnen we niet precies zeggen zolangs we de auto niet onder de laptop hebben
Dus die regen sensor en opendak zal ook niet werken op die nieuwe Superb?
Werkt comfortsluiting niet standaard met opendak?
 

ertromp

Forumguru
Dus die regen sensor en opendak zal ook niet werken op die nieuwe Superb?
Werkt comfortsluiting niet standaard met opendak?
Nee helaas. Ook de S3 heeft de RLHS sensor die niet te programmeren is. Dat is voor VAG een stap terug geweest die RLFS naar RLHS maar blijkt goedkoper in de productie te zijn die nieuwe sensor
 

Antera

Donateur
Mocht je het toch willen zal je de oude type regensensor moeten bestellen en die moeten plaatsen en coderen.

Dus die regen sensor en opendak zal ook niet werken op die nieuwe Superb?
Werkt comfortsluiting niet standaard met opendak?

Dat werkt standaard wel. Comfortsluiting. alleen dag gaat met comfort openen alleen gekantelt open maar schuift niet in zijn geheel open
 

Goofy@5E

Forumguru
@Antera Ik heb ergens in een topic gelezen dat je eens aan het uitzoeken was om de knipperlichten usa style te activeren en de bediening on/off en dimmen via menu in Columbus, is dit reeds mogelijk?
 

hemi24

Forumguru
@Antera Ik heb ergens in een topic gelezen dat je eens aan het uitzoeken was om de knipperlichten usa style te activeren en de bediening on/off en dimmen via menu in Columbus, is dit reeds mogelijk?

Dit schijnt te kunnen, moet de link alleen even weer opzoeken...

Edit: hier de link met het filmpje voor een Leon
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
het "dimmen" in het menu zelf is volgens mij nog niet verder uitgeplozen.. althans ik heb er toch niets meer over vernomen :)
 

MacManiac78

Forumguru
Het kan ook zomaar zijn dat de module het wel kan, maar niet die draden vanaf de module naar die lampen getrokken zijn. En vraag dat nou NIET aan de dealer, want die weten het zelf niet.
 

Rainesh

Forumguru
Recentelijk een O3 gecodeerd om verkeersbordenherkenning aan te zetten. Werkt prima, was zo gedaan maar nu iets vreemds.....Systeem ESC menu is sinds kort verdwenen en Lane assist instellingen kunnen niet meer aangevinkt worden via Columbus, maar wel via het stuurwiel. Iemand dit eerder meegemaakt?
 

ertromp

Forumguru
Recentelijk een O3 gecodeerd om verkeersbordenherkenning aan te zetten. Werkt prima, was zo gedaan maar nu iets vreemds.....Systeem ESC menu is sinds kort verdwenen en Lane assist instellingen kunnen niet meer aangevinkt worden via Columbus, maar wel via het stuurwiel. Iemand dit eerder meegemaakt?
Welkom!
Welk modeljaar is je O3?
Met welke versie VCDS heb je gecodeerd?
 
Bovenaan Onderaan