Even voorstellen

wima01

Lid
Hallo,

Ik ben Wiebe uit Noord-Sleen ,35 jaar en vandaag voor het eerst hier op het forum.
Sinds 18 Augustus ben ik de trotse bezitter van een Skoda fabia I 1.4-16V , bouwjaar 2000 en 124.000 kilometer op de teller. Dit is mijn eerste ervaring met een Skoda en tot nu toe ben ik erg tevreden .
Er is alleen een probleem met de airco ,deze brengt geen koele lucht (verwarmt wel)
Na de auto uitgelezen te hebben kwam foutcode 18043 aan het licht ,is er iemand die weet waar het probleem kan zitten of ervaring met deze foutcode heeft ?

Groet Wiebe
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Wiebe, heb je de 75 pk of de 100 pk versie? (Edit: gezien het bouwjaar gok ik op de 100 pk versie met motorcode AUB)
Voor je vraag over de airco: die kun je beter in een apart topic stellen (kijken of er al een vergelijkbaar topic is voor de Fabia I, anders een nieuw topic aanmaken). Dan wordt je vraag eerder gezien en beantwoord. Veel forumleden zijn vandaag naar de meeting, dus verwacht vandaag niet teveel respons.

Foutcodes kun je zelf opzoeken op de site van Gerrit Speek. Als je dan naar VCDS gaat, en dan in de linkerkolom naar de foutcodelijst en die aanklikt dan vindt je je foutcode wel.

In jouw geval vind ik daar:
foutcode: 18043 P1635
Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.

nl Aansturing Databus geen signaal van Airco Regelmodule

Mogelijke verschijnselen:
  • Functieverlies
Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluitingen defect
  • Desbetreffende Regelmodule onjuist / defect / verkeerd gecodeerd
Mogelijke oplossingen:
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen
  • Check (meetwaardeblokken) / vervang Regelmodule
 

wima01

Lid
Cordoba , dank voor je reactie . Ik ga even rondkijken of er iets vergelijkbaars tussen zit anders start ik een nieuw topic :thumbsup:
 

TheoStek

Forumguru
Het wordt toch tijd voor een gezamenlijk airco gebeuren onder de noemer van techniek of iets...

@wima01, eerst en vooral moet de installatie volledig gecontroleerd worden, al vorens over te schakelen na het electrisch gebeuren.

De foutcode 18043 geeft aan dat de compressor geen signaal krijgt van de aansturing..(canbus) en dat kan verschillende oorzaken hebben...het is dus te beginnen op een installatie controle en de foutcode moet gewist worden.
 
Bovenaan Onderaan