Voerlbare krassen lederen stuurwiel

Noord26

Forumguru
Leden,

Vandaag merkte ik dat er opeens een aantal voelbare krassen (10-15cm lang) in ons lederen stuurwiel zaten op de buitenrand. Inmiddels is de dader gevonden en het blijkt een braam te zijn aan de ring van mijn vrouw.

Hoe kunnen wij deze het beste aanpakken? Stuurwiel zit er pas sinds januari splinternieuw op, dus het is extra zuur..
 

Antera

Donateur
Repareren kan meen ik wel maar hij zal er niet op scheuren en zal ook nooit helemaal onzichtbaar worden. Het stuur goed behandelen met lederlak eventueel en goed bijhouden met spul om leer soepel te houden.
 

Berry1912

Forumguru
Leden,

Vandaag merkte ik dat er opeens een aantal voelbare krassen (10-15cm lang) in ons lederen stuurwiel zaten op de buitenrand. Inmiddels is de dader gevonden en het blijkt een braam te zijn aan de ring van mijn vrouw.

Hoe kunnen wij deze het beste aanpakken? Stuurwiel zit er pas sinds januari splinternieuw op, dus het is extra zuur..
dents-driving-gloves-605x381[1].jpg
 

Noord26

Forumguru
hoe ernstig is het? anders even een foto posten?

http://theinteriorguyllc.com/2008/repair-leather-steering-wheel

dit schijnt wel degelijk te werken las ik op een blog.. succes er mee :thumbsup:

Het ziet er in eerste instantie uit alsof er een vieze veeg op het stuurwiel zit. Maar je voelt het goed als je die plaats beet pakt (helaas zijn het er 4 rondom van aardig formaat). Alsof er een rasp langs is gehaald als het ware. Niet erg grof, maar fijne zaagtandjes.
 

Michelv.

Forumguru
Er bestaat lederplamuur, ik heb het hier in huis, maar om daar je nieuwe stuur mee te behandelen :bloos:


Kijk maar even bij Colourlock, daar heb ik het vandaan, kan volgens mij ook op kleur gemaakt worden maar er bestaat de kans dat je er met leerverf overheen moet.
 

Altos

Banned
Misschien met een melamine sponsje (wonderdponsje) welke vochtig is, zachtjes de scherpe randjes eraf en whet stuur weer voeden?
 

Cordoba

Forumguru
Zoals @Michelv. schrijft kijk eens op de site van colourlook, en als je twijfelt neem gewoon even contact op met de Noord-Oostpolder. Zelf ook wat herstelwerk gedaan met hun spullen op een leren stoeltje van moeders, maar ik had geen plamuur nodig, wel de lederverf.
 

Huibert

Forumguru
Heb het zelf een keer redelijk weggewerkt door het stuur goed schoon te maken met een afwassopje en daarna dik in te smeren met blanke lederwax (is een soort schoensmeer) voor gewaxt leder. Die van het merk Mephisto werkt het beste. Ik gebruik deze methode ook voor het standaard onderhoud. Het stuur van mijn vorige Fabia was na 250000 km nog steeds erg netjes.
 
Bovenaan Onderaan