Cruise-control weergave in MFA activeren in ECU

Op veler verzoek hebben we tijd gevonden hier eens in te duiken. Het is nu gelukt om de cruise-control weergave te activeren in de motorcomputer. Zo heb je dus weergave van de snelheid in de tellerunit net zoals bij een Golf6

Dit kan bij Skoda's met MFA+ waarbij het in de tellerunit mogelijk is de functie `cruise-control display` aan te zetten via adaptatiekanalen met VCDS. Vervolgens kunnen wij dit weergavesignaal in de motorcomputer activeren.

Wellicht een leuke optie om te activeren, wij doen dit kosteloos in combinatie met chiptuning bij ons. Prijs losstaand is 179,- euro voor wagens die via OBD te programmeren zijn en 279,- euro voor wagens waarbij de ECU uitgebouwd moet worden.

Hier een voorbeeld van een Octavia2 uit 2010 met 1.6TDI motor:

https://www.facebook.com/vagtechniek/photos/pcb.874468449306922/874466362640464/?type=1&theater
 

Bijlagen

  • 20150904_143451.jpg
    20150904_143451.jpg
    393,7 KB · Weergaven: 150

andrehj

Forumguru
Klinkt erg interessant. Ik rij in een Superb 1.8 TSI (MJ 2012, BJ 2011). Ik heb bij mijn auto zelf de CC weergave in de tellerunit geactiveerd (ingave in VCDS werd geaccepteerd), maar de tellerunit geeft de CC snelheid niet weer (de maxidot is onveranderd). Hierover liep op skodacommunity.de een uitgebreide thread, waarvan de conclusie toen was dat de weergave van de CC snelheid afhankelijk was van de revisie/uitvoering van de tellerunit.
Begrijp ik jullie nu goed dat deze conclusie niet klopt en dat het aan de motor-ECU ligt?
Overigens vind ik (heb eigenlijk geen behoefte aan tuning) de prijs van 179 of 279 euro voor het wijzigen van een instelling (ook al is het in de motor-ECU) wel flink aan de prijs...
 

oco1979

Forumguru
ECU moet het inderdaad ondersteunen.
Lijkt misschien duur maar ik heb hier per auto ook uitzoekwerk aan, niet een kwestie van een vinkje aanzetten... ;)
dat is begrijpelijk,bent tenslote een bedrijf die kosten heeft.
Wel :thumbsup: om daar tijd in te steken.
 

Cordoba

Forumguru
@Vagtechniek Een vraagje Lucas: kun je vooraf zeggen of dit lukt en of de ECU moet worden uitgebouwd? (Dan weet ik waar ik nog meer naar moet kijken bij een opvolger voor de Faab.
 

newwolf84

Forumguru
Leuke gadget, maar als gadget zijnde mij te duur. Niet dat ik afbreuk wil doen aan de prijs, ik geloof best dat het wat uitzoek werk is. Ik spreek puur voor mezelf. Is mij persoonlijk te duur om het er even bij te doen.

Het is uiteraard wel leuk om te hebben, dus mócht de straatprijs hier nog eens vallen...
 

Highway

Forumguru
Dit heb ik ook een keer uit gezocht. Mijn 1.8tsi Superb uit 2010 accepteerde deze instelling ook, maar er gebeurde niets.

Zover ik heb kunnen achterhalen, dienen beide de ECU en het tellerhuis dit te ondersteunen. Tellerhuis software revisie 406 zou dit ondersteunen, en is de versie ik in de Superb heb. Mijn ECU ondersteund het echter niet.

Resultaat: ik heb het met VCDS weer uit gezet, werkte toch niet.

@Vagtechniek waar ik wel interesse in heb: ik gebruik de schakel indicator (in de display, MFA) niet. Is het ook mogelijk de schakel indicator zo aan te passen, dat deze niet de gewenste versnelling aan geeft, maar de huidige versnelling. Persoonlijk zou ik dat prettig vinden.
 

ElScorpione

Forumguru
In combinatie met chiptuning is het interessant. Als losse optie zou ik het niet doen. Te prijzig voor (wat ik vind) een gimmick. Helaas is de mijne net getuned bij jullie ;)
 

ElScorpione

Forumguru
@Vagtechniek ik neem deze week wel even contact op. Ik wil misschien een vermogensrun laten doen, om eens te kijken hoeveel vermogen mijn auto nu exact heeft. Mijn auto is op 19-06 bij jullie geweest.
 

andrehj

Forumguru
@Vagtechniek : In de openingspost staan prijzen vermeld. Gelden deze nog steeds, of kunnen we hier (met een forumactie oid) eens over praten? Want ik zou graag de CC-snelheid weergegeven hebben in de maxidot, maar vind minimaal 179 euro (en 279 euro als het tegenzit) daarvoor wel wat te gortig...
 
@Vagtechniek : In de openingspost staan prijzen vermeld. Gelden deze nog steeds, of kunnen we hier (met een forumactie oid) eens over praten? Want ik zou graag de CC-snelheid weergegeven hebben in de maxidot, maar vind minimaal 179 euro (en 279 euro als het tegenzit) daarvoor wel wat te gortig...
Deze gelden nog steeds. Gratis icm chiptuning lijkt me een goede aanbieden toch :jaja:.
Als je meerdere mensen kan verzamelen dan sta ik open voor een voorstel via pm of mail ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan