Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

In aanvulling op mijn eerdere vraag (die nog niet volledig beatwoord is, aangezien ik een fabrieks-af gemonteerd pano-dak heb en volgens mij de verkeerde regensensor gezien de leeftijd (mei 2015)),

Is het nu wel of niet mogelijk om het pano-dak (O3) automatisch te laten sluiten bij:
  • Regen?
    en/of
  • Bij afsluiten auto?
Ik begrijp dat het voor de ramen in ieder geval niet mogelijk is, maar voor het pano-dak zou ik graag de bevestiging willen weten.

heb ik ook nog de volgende vraag:

Is het mogelijk om de cruisecontrol via VAG-COM ook uit te schakelen wanneer ik de koppeling in trap,
en dus niet alleen bij rempedaal en knopje op pook?

Ik vind het namelijk zo irritant dat wanneer ik bijvoorbeeld de snelweg verlaat en op de motor wil afremmen op de afrit, deze gewoon weer snelheid maakt!!

Bij mijn vorige auto's (2 x VW-Touran) gebeurde dit immers wel.
 

W124

Senior Member
@ertromp heeft voor mij onder andere het start/stop-systeem uitgezet middels VCDS. Nu wilde een maatje van mij hetzelfde laten doen bij een Audi A5, maar de dealer weigerde dit i.v.m. verlopen van fabrieksgarantie. Lijkt mij wat overdreven eerlijk gezegd? Iemand hier ervaring mee bij Skoda?

Denk dat ik het wel weer laat aanzetten als ik de auto weer moet inleveren ;)
 

Antera

Donateur
ik kan je alvast vertellen dat het met de A5 niet gaat. Deze is wel uit te schakelen maar schakelt zich automatisch weer in. Er lijkt een stukje software in te zitten die het herkent en de instelling terug schrijft. Daarnaast mag de dealer het idd niet uitschakelen en kan het ook niet aangezien dit niet door PON ondersteund word
 

W124

Senior Member
@Antera het schijnt bij de nieuwere A5 inderdaad niet meer te kunnen. Maar goed terug naar Skoda. Kan het uitschakelen van ss problemen geven bij de lm/dealer/importeur?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Is het mogelijk om de cruisecontrol via VAG-COM ook uit te schakelen wanneer ik de koppeling in trap,
en dus niet alleen bij rempedaal en knopje op pook?

Ik vind het namelijk zo irritant dat wanneer ik bijvoorbeeld de snelweg verlaat en op de motor wil afremmen op de afrit, deze gewoon weer snelheid maakt!!

Dat lijkt mij ook heel plezierig
Dus @Antera of @ertromp geven jullie nu eens een positief antwoord:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: W124

Antera

Donateur
Nee dit heeft geen nadeel bij de dealers. Dit omdat ze niet kunnen zien dat het uitgeschakeld is.

de koppeling moet los zijn omdat anders de auto in de versnelling staat en dit met SS problemen kan veroorzaken. Dit is puur uit veiligheid. Daarom moet je voor de gein je auto maar eens in de versnelling zetten nadat SS is ingeschakeld ( motor uit) en dan de koppeling in trappen. Als ik het goed heb start de auto dan niet.
 

Fiek

Lid
Beste forumleden,

Een tijd geleden heb ik enkele VCDS aanpassingen laten doen door @Antera, waarvoor nog steeds heel veel dank. De optie regensluiten heb ik enorm plezier van :)

Een andere optie die ik heb aangezet was de verkeersborden herkenning. Deze werkt prima, echter ik krijg iedere keer na het starten van de auto een luide piep en de melding: verkeerstekenherkenning momenteel beperkt. De melding blijft gewoon staan, ook als er een verkeersbord word herkend. Na een jaar begin ik horendol te worden van die irritante melding:banghead:

Destijds bood @Antera aan om nog een keer de instellingen te bekijken, echter is het er nooit van gekomen. Op fora zoals Briskoda.net kwam ik een topic tegen met dezelfde melding zie hieronder. Het is me niet helemaal duidelijk wat de remedie is, maar misschien dat er hier op dit forum inmiddels een oplossing voor is?

http://www.briskoda.net/forums/topic/299493-how-to-enable-traffic-sign-recognition/page-6
 

Bas_Vonk

Actief lid
Hallo, vandaag naar Rolde (Dr) gereden en eerst onderstaande mod's zijn voor mij doorgevoerd.

Stand ventilator zichtbaar in stand auto (zie foto)
Dak sluiten bij afsluiten auto
Klep open met AB - het was even puzzelen met touch en tap, maar het werkt !!
Klep dicht met AB - idem
Klep dicht met knop - idem
Laptimer activeren - leuke extra
Knipperlichten actief bij noodstop - wel geactiveerd, maar hoe te testen ?
DRL met achterlichten - NICE !!
DRL instelbaar maken via MFA - jawel !
Dakraam openen/sluiten met comfort - top
AM uitzetten - toch niet nodig.

onderstaande mod's geprobeerd te vinden en aan te passen maar niet gelukt, misschien dat iemand tips heeft ?

Comfort knipperlichten aanpassen 3 > 5
Ramen kunnen blijven bedienen met deur open en contact uit
Stoelverwarming onthouden
DRL dimmen bij knipperlicht
sproeier bi-xenon korter instellen
Auto op slot bij buiten bereik van sleutel.

VIM - begreep dat hier een speciale / andere module voor nodig is.

hardwarematig de volgende mod's doorgevoerd :

RS grilrand zwart
Rubber mattenset
 

Bijlagen

  • 2015-09-19 Octavia rubber mattenset.JPG
    2015-09-19 Octavia rubber mattenset.JPG
    761,3 KB · Weergaven: 48
  • 2015-09-19 RS gril.JPG
    2015-09-19 RS gril.JPG
    763,2 KB · Weergaven: 48

Marcooctavia

Forumguru
Beste Bas al jou wensen zijn in te stellen, alleen auto opslot bij bij buiten berijk sleutel zal niet lukken.
Dat zijn er velen die het graag willen maar helaas.
Auto opslot bij verlaten auto wel maar dat wil je niet omdat dan de auto bij sluiten van de deur gelijk afsluit.

Marco.
 

Yeti2015

Forumguru
Beste Bas al jou wensen zijn in te stellen, alleen auto opslot bij bij buiten berijk sleutel zal niet lukken.
Dat zijn er velen die het graag willen maar helaas.
Auto opslot bij verlaten auto wel maar dat wil je niet omdat dan de auto bij sluiten van de deur gelijk afsluit.

Marco.
Marco
Ik kon de ontbrekende instellingen niet vinden. Ik neem aan dat die allemaal onder groep 9 staan?
 

Fiek

Lid
Beste forumleden,

Een tijd geleden heb ik enkele VCDS aanpassingen laten doen door @Antera, waarvoor nog steeds heel veel dank. De optie regensluiten heb ik enorm plezier van :)

Een andere optie die ik heb aangezet was de verkeersborden herkenning. Deze werkt prima, echter ik krijg iedere keer na het starten van de auto een luide piep en de melding: verkeerstekenherkenning momenteel beperkt. De melding blijft gewoon staan, ook als er een verkeersbord word herkend. Na een jaar begin ik horendol te worden van die irritante melding:banghead:

Destijds bood @Antera aan om nog een keer de instellingen te bekijken, echter is het er nooit van gekomen. Op fora zoals Briskoda.net kwam ik een topic tegen met dezelfde melding zie hieronder. Het is me niet helemaal duidelijk wat de remedie is, maar misschien dat er hier op dit forum inmiddels een oplossing voor is?

http://www.briskoda.net/forums/topic/299493-how-to-enable-traffic-sign-recognition/page-6
@Antera kan ik binnenkort een afspraak maken met je om de verkeersbord herkenning te bekijken en eventueel uit te zetten?
 
Bovenaan Onderaan