Hoeveel Rapid rijders hebben we hier?

Hugo1973

Actief lid
image.jpeg Dank je @Helmond42 Ik ben er ook erg blij mee! Ik dacht : ik zal ook nog even een iets duidelijker foto van mijn aanwinst plaatsen :-) Nu heeft iedereen wel een idee denk ik.
 

Kogamyata

Senior Member
Dit is precies mijn (begeerde) model en kleur Hugo 1973. Heb zelf dezelfde kleur, maar dan 'n Fabia diesel Greenline.
Joop.
 

Peter MG

Nieuw lid
Hallo Jaco,

Sinds eind februari rijd ik in een Rapid Spaceback 1.2 Tsi en 105 pk. Dus 6 versnellingen en dat maakt de auto heel rustig bij tamelijk hoge snelheden. Het verbruik ligt soms rond de 1 : 17 maar gemiddeld kom ik op ongeveer 1 : 16 uit.
De auto bevalt goed (is mijn 3e Skoda) en ik ben nèt de 10.000 km gepasseerd. Nog geen klachten, al had van mij de vering op kleine oneffenheden wat soepeler gemogen. De opbergmogelijkheden in het interieur zijn wat krap maar daar moet ik gewoon aan wennen na een Octavia combi. De bagageruimte voldoet prima, er kon heel veel mee tijdens de vakantie.
In diverse tests wordt kritiek geuit op het wat goedkoop uitgevoerde interieur. Het ziet er zeker netjes uit en met het zg. "klein-leder-pakket" heb je constant je handen aan een prettig aanvoelend lederen stuur - voelt best luxueus! Ook het panoramadak is een feest!
Ik blijf het verbazend vinden dat ik dit model van Skoda zo weinig tegenkom...

Succes met je je nieuwe auto,


Peter

p.s. Ik zie pas na invoeren van de tekst dat deze vraag om ervaringen al van ± 2 jaar geleden is. Dus mosterd na de maaltijd...
 
Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Deze week als leenauto een Rapid Spaceback Edition meegekregen...beviel goed! Fijne complete auto, was een 90 pk 5 bak, was goed en doeltreffend, lekker soepel, zelfs al na 3000 km...
Veel plezier van de Rapid, eigenaren!
 
Vandaag contact gehad met de dealer, en kan mijn rapid in week 40 of 41 verwachten. Hoe dichterbij het komt des te ongeduldiger ik aan het worden ben ;)

Week 41 en 42 zit ik in het buitenland, dus hoop stiekem dat hij vroeg in week 40 komt...
 

Michael1986

Nieuw lid
Ik heb me ook maar even geregistreerd. In week 41 krijg ik mijn Skoda Rapid Spaceback Edition binnen. Nu nog even wachten. Het duurt me allemaal wel lang :(
 

peperskoda

Forumguru
Vanaf morgen mag ik mij Rapid rijder noemen. De auto is op 3 september gebouwd en afgelopen dinsdag bij de dealer binnen gekomen. Gister heb ik zelf het reinigen en poetsen voor mijn rekening genomen waarna dus morgen de Rapid mee naar huis mag.
 

Altos

Banned
@peperskoda gaaf dat je het cleanen zelf gedaan hebt!
Ik heb daar ook aan gedacht maar ik woon 50km van mijn dealer af en heb de komende 2 maanden geen tijd over...dan maar later corrigeren wat de "poetser" evt aanricht :)
 

EdK

Forumguru
Gister heb ik zelf het reinigen en poetsen voor mijn rekening genomen waarna dus morgen de Rapid mee naar huis mag.
En nu maar hopen dat ze hem niet alvast buiten in de regen hebben gezet .....??
Maar we gaan graag de foto's van de gepoetste Rapid (?) hier zien...
 

peperskoda

Forumguru
Gelukkig niet EdK, de coating die ik heb aangebracht moet minimaal 24 uur droog blijven. Net na de aflevering wel een giga stortbui om m'n dak gehad..... Mooi waterdicht, dat dan weer wel.
 

peperskoda

Forumguru
Een klein fotootje zie je hiernaast. Grote foto's moeten jullie toch nog even op wachten, ik had geen zin in een nat pak..
 
Bovenaan Onderaan