17inc velg fabia combi 1,2tsi 2012

dcd

Nieuw lid
Heb nu standaard nog de 185/60/15 eronder met alu velg type line van skoda,
deze banden zijn nu versleten dus moet andere voor ik naar kroatie ga.
Wil graag een 17inc velg met band eronder maar ben aan het zoeken op internet
maar zie graag me kleur auto met velg hoe dit sta,
Weet iemand een site waar dit kan??
En heeft iemand ervaring met 17inc velg hoe dit bevalt ondermeer verbruik en snelheid?
Of een idee waar ik voor een lage prijs dit kan doen/kopen?
VRGR Dennis
 

Huibert

Forumguru
Wanneer je overgaat op een andere velgmaat behoor je de wielomtrek hetzelfde te houden dus blijft je theoretische maximum snelheid hetzelfde. Eigen ervaring tussen 195-55 15 inch en 205-45 16 inch was een minimaal verschil in brandstofverbruik en comfort ten nadele van de 16 inch, wielomtrek (en dus afwijking teller) tussen deze maten en 185-60 15 inch is nihil. Dacht bij 17 inch dat je dan bij 205-40 17 inch uitkomt, ben alleen bang dat het comfort verschil tov. jouw huidige maat wel redelijk groot zal zijn. Een site met een leuke configurator maar wel wat weinig keus is kfzteile24.de , dit is een duitse site waar ik goede ervaringen mee heb, maar er zijn er veel meer met een configurator.
 

Cordoba

Forumguru
Wat extra brandstofverbruik betreft: dat komt niet door de grotere velgmaat, maar doordat er meestal ook een bredere band gekozen wordt. Als de bandbreedte en wielomtrek gelijk blijft, zal het verschil in brandstofverbruik alleen komen door de stijfheid van de wangen van de band, en dat verschil ga je echt niet merken in de praktijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dcd

Nieuw lid
Wanneer je overgaat op een andere velgmaat behoor je de wielomtrek hetzelfde te houden dus blijft je theoretische maximum snelheid hetzelfde. Eigen ervaring tussen 195-55 15 inch en 205-45 16 inch was een minimaal verschil in brandstofverbruik en comfort ten nadele van de 16 inch, wielomtrek (en dus afwijking teller) tussen deze maten en 185-60 15 inch is nihil. Dacht bij 17 inch dat je dan bij 205-40 17 inch uitkomt, ben alleen bang dat het comfort verschil tov. jouw huidige maat wel redelijk groot zal zijn. Een site met een leuke configurator maar wel wat weinig keus is kfzteile24.de , dit is een duitse site waar ik goede ervaringen mee heb, maar er zijn er veel meer met een configurator.


Beste Huibert,
bedankt voor je reactie ga gelijk aan de slag met die site,
weet jij misschien ook als ik 205 eronder gooi of dat wel gaat
dat ze er niet buitenuit komen??

vrgr
 

dcd

Nieuw lid
Wat extra brandstofverbruik betreft: dat komt niet door de grotere velgmaat, maar doordat er meestal ook een bredere band gekozen wordt. Als de bandbreedte en wielomtrek gelijk blijft, zal het verschil in brandstofverbruik alleen komen door de stijfheid van de wangen van de band, en dat verschil ga je echt niet merken in de praktijk.

oke bedankt
vrgr
 

CDK

Forumguru
Hieronder een lijstje wat voor de standaard burgerlijke Skodarijder volstaat ;) Er zijn altijd uitzonderingen op te maken door liefhebbers van gestretchte dan wel ballonbanden :)

ImageUploadedByTapatalk1438159983.897276.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Mooie tabel @Corné de Kluijver, alleen 'zweeft' de tabel nu een beetje in de ruimte: de ideale bandenmaat heeft ook te maken met het gewicht en het motorvermogen van de auto. Een lichte auto met brede banden, betekent snel last van aquaplaning en ook in de winter bij gladheid ook minder grip. Aan de andere kant moet een band ook in staat zijn om het maximale wagengewicht te dragen en het motorvermogen goed over te brengen op de weg, en dan geldt weer hoe breder, hoe beter.
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, was ook nav de vraag in post 5 ;) 235 breed onder een Citigo is idd iets teveel van het goede, maar het geeft een indicatie welke breedte maat banden er om welke velgen passen :jaja:
 

Der Einser

Forumguru
Leuk lijstje,...
Vrees dat het bij mij niet opgaat zoals jij al schreef. (Stretched)
Ik heb iets te smalle banden voor mijn velgen zie ik in het lijstje:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Huibert

Forumguru
DCD. De 205 bandbreedte is een officiële maat bij de Fabia, dus gaat uitstekend als je de correcte et waarde voor de velg aanhoudt
 

Der Einser

Forumguru
Bandbreedte heeft echt niks met ET waarde te maken hoor.

7x17 ET35-42 moet makkelijk passen. Bandenmaat kan verschillen tussen 175 t/m 225.
Het is maar net wat je mooi vindt.
 

Huibert

Forumguru
Klopt, maar bij bv. breedte 215 en een et van van 32 loop je wel het risico dat hij kan aanlopen :-)
 

oco1979

Forumguru
Sta in je post dat je naar kroatie ga.
Hopelijk zijn de wegen daar deftig.
Gezien je naar 17" wil ,heb je minder hoogte band en ook minder veringsweg op slechte wegen.
Tis maar een tipke :).

Toch tenminste een reservewiel meedoen. :thumbsup:
 

dcd

Nieuw lid
Bedankt voor jullie info,
heb deze besteld,,,,,
met band uniroyal rainsport 3

Ben benieuwd hoe ze eronder staan

Productinformatie
Wielmerk : MAK
Wielmodel : Iguan IB
Kleur : Ice Black
Wielmaat : 7,0 x 17
ET-waarde : 35.0
Steek : 5 x 100,0 x 57,1
Omschrijving : 7,0x17 5x100-35 F7070IGIB35P BASIS 72mm IGX ICE BLACK
Mogelijke bandenmaten : 205/40 R 17
 

Ridley

Forumguru
Mooie velg die Iguan :thumbsup:, ET 35 vrees ik alleen een beetje dat de velg te ver naar buiten komt :bloos:

Ik geloof dat @schmutzkanone deze om die reden ook weer weg heeft gedaan.
 
Bovenaan Onderaan