Audi A3 1.8 TFSI quattro 270 pk (JD)

Leuk stukje en kan je wel vinden in je bevindingen. Wel denk ik , eens Audi rijder altijd Audi rijder, dan maar geen dimmende binnenspiegel:pieker:..
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel denk ik , eens Audi rijder altijd Audi rijder
Nee hoor, toch niet.
Ik heb tussen 1985 en 1995 vier stuks Audi 80 gereden - en met véél plezier, dat wel! - maar bij de eerste A4 ben ik afgehaakt.
Veel te duur én veel te lelijk, naar mijn smaak - ik vond de kont teveel op die van een BMW-3 lijken - dus ben toen overgestapt in een potige en behoorlijk luxe aangeklede Polo. Daar vervolgens in bijna 7 jaar ruim 196k km mee gereden, totdat ik op een rotonde geen voorrang kreeg.
En toen kwam Skoda in mijn leven...
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Was dat dan iemand met een Skoda die geen voorrang gaf? ;)

Mooi stukje Chris, die binnenruimte is heel herkenbaar, of zoals ik het ook wel eens uitdruk: hoe meer status/imago, hoe groter de afstand tussen de binnenbekleding en het plaatwerk (dus minder ruimte). Er is één opmerking die ik niet helemaal kan plaatsen: vanwege het beperkte koppel dat de DSG aankan, adviseer je om voor de quattro te gaan. Dát begrijp ik dus niet: ook bij een quattro komt hetzelfde koppel op de DSG te staan, pas na de uitgang van de versnellingsbak krijg je de opdeling van het vermogen voor de vooras en de achteras, dus voor de DSG maakt dat niets uit.
 

sitechris

Donateur
De DSG 7 die je krijgt in de FWD 1.8 TFSI kan max 250 nm aan. Als je gaat tunen ga je zo richting de 410 nm. De DSG 6 die je krijgt in de quattro 1.8 TFSI kan een veel hoger koppel verwerken.
 

Michelv.

Forumguru
Het verschil zit em in de DSG-6 bij de Quattro en de DSG-7 bij handgeschakeld.






Edit; net iets te laat dus :deuk:
 

Cordoba

Forumguru
@sitechris :thumbsup:Nu is het me wel duidelijk: het verschil zit dus is het max. koppel voor de DSG6 in vergelijking met de DSG7.

@Canon-Eye Je tekst van post #3 kun je op twee manieren uitleggen, vandaar mijn eerder opmerking. Overigens ben ik ook door een slOpel overgestapt naar de Fabia: er kwam een 'broodje' uit de lucht vallen, zo op de motorkap van mijn Cordoba.
 

MarcoO2

Forumguru
Leuke review! Heb goeie herinneringen aan de door JD getunede 1.8TSI ;) al had ik 'm met de handmatige 6-bak. Gelukkig :D
 

peterrapid

Forumguru
Mooie review van een heel mooie wagen :thumbsup: maar zoals je uitlegt vind ik hem ook qua uiterlijk voor zo een sportieveling wat saai. Maar ik ben een fan van de ringen
 

ertromp

Forumguru
Leuk stuk weer :thumbsup:

Wel een correctie op het volgende:

"De voorwielaangedreven 1.8 TFSI wordt uitgerust met een zeventraps automaat. Deze DSG-7 kan maar een maximumkoppel van 250 nm aan."

De DSG 7 kan max rond de 350Nm aan. Tuners als een JD of een TVS of een VAG Techniek zullen bij tunen van de 1.8TFSI met DSG 7 het maximum koppel dan gaan begrenzen ergens rond de 320Nm.
Het kan dus echt hoger als die 250Nm op die DSG7
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan