Nieuwe Yeti… 1.2 tsi DSG of toch een 1.4?

Rosinfield

† In Memoriam
Ja idd, dat moet je er voor over hebben. Mij interesseert bling bling niet zo, wel dat de auto lekker rijdt. En dan heb je met de Fabia toch relatief goedkoop een heerlijk rijdende auto, incl. Motor- en dsg tuning en verlaging
 

Henk.W

Lid
Met iedere automaat moet je leren rijden, als je gas geeft met een CVT moet je niet over de 3000 toeren gaan dan gaat het goed, met wat meer gas er op meer herrie en hij gaat te ver terug, dat was in mijn Honda Insight ook het geval, dat heb je met de dsg niet.
Deze is juist veel sneller en gaat niet zover terug als een cvt bak.Alleen heeft Honda voorgeprog. prog in 7 standen waar je ook nog uit kan kiezen voor in de bergen waar je hem in kan zetten met stuurflippers voor de afdalingen.
 

CDK

Forumguru
@Fatboysmart, welkom hier en succes met je keuze, laat het aub nog even weten wat het uiteindelijk geworden is :jaja: Mocht het een Skoda worden zou ik in jouw geval voor de 1.4 gaan voor dit geringe prijsverschil. Een DSG is een veel verfijndere en prettigere 'automaat' als de CVT, schokken hoort er overigens niet bij, dus óf het was jij als berijder die nog moest wennen óf er zat een technische tekortkoming aan de bak waarmee je op pad geweest bent.
 

Himalayabeest

Nieuw lid
Na bijna 160.000 km's in een Yeti 1.2 heb ik in november 2014 een nieuwe 1.4 (122 pk) gekocht. In deze auto heb ik nu bijna 30.000 km's gereden. De 1.2 is toch alles bij elkaar de fijnere motor, loopt mooier, is stiller, zonder trillingen/resonanties. De 1.4 rijdt heeft wel merkbaar meer vermogen waardoor je net wat makkelijker optrekt en op de snel weg kan doortrekken naar 150 km/uur. De 1.4 heeft een iets rauwere loop en is niet vrij van wat lichte resonanties rond de 2500 toeren. Verder loopt ie niet mooi na een koude start in de zomermaanden wat een bekend probleem is van deze motor. Ook maken de spanrollen van de distributieketting nog steeds herrie bij een koude start.

Kortom is zou voor de 1.2 gaan..... echter... inmiddels zijn er nieuwe dan wel vernieuwde 1.2 en 1.4 motoren met 110 en 125 pk en zelfs 1 met 150 pk en licht alles wellicht weer anders.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat deze vernieuwingen zijn en in welke mate deze motoren weer verbeterd zijn.
 

Leon54

Actief lid
Zo dat zijn serieuze kilometers...! Kan me voorstellen dat de inruilprijs dan bij inruil behoorlijk naar beneden gaat..?
Nog bijzonder problemen of kosten gehad bij die grote kilometerstanden ?
 

andrehj

Forumguru
De nieuwe MQB 1.2 en 1.4 motoren zijn inderdaad wezenlijk anders dan de oude motoren (o.a. een tandriem ipv distributieketting) en diverse andere wijzigingen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Had er een mailtje aan gewaagd en zie daar:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Leuk te vernemen dat u interesse heeft in de ŠKODA Yeti.

Ik heb navraag voor u gedaan en kan u meedelen dat er op dit moment zelfs helemaal geen prijsverschil is tussen de 1.2 TSI DSG en de 1.4 TSI DSG op de Yeti. Een belangrijke factor in het bepalen van prijzen is de CO2 uitstoot. Een verlaging in CO2, betekent een verlaging van de BPM. Dit komt direct ten gunste aan de consumentenprijs.

De uitstoot van de 1.4 TSI DSG is verbeterd, en de Nederlandse overheid beloont dit dus. Daarom hebben we de prijzen van beide motoren gelijk kunnen trekken. Het is dus een mooi voordeel voor u als klant. Een sterkere motor voor een gelijke prijs.

Ik wens u nog een prettige dag toe.
 

EdK

Forumguru
een koe met horens ??
Goh dat is een tijd geleden dat ik die gezien heb....
Dacht dat die koeien tegenwoordig zonder werden geboren........
 
Bovenaan Onderaan