Joske

DIY Trekhaak monteren Fabia Combi 1 2004 1.0

Geen toestemming om te downloaden

woutr

Forumguru
@Marque En hoe bevalt de trekhaak tot nu? Ik zie overigens bij de omschrijving van de trekhaak die je besteld hebt dat een bumperinsnede niet nodig is, gek toch?
 

Marque

Nieuw lid
Hoi Woutr, De trekhaak bevalt prima. Mijn aanhanger heeft er sinds de instalallatie nog een keer of 3-4 aan gehangen. Geen problemen, ook geen geschraap over drempels en dergelijken.
 

piet43

Nieuw lid
op de sloop in hengelo heeft er ook een liggen voor een combi
compleet met bedrading. misschien heb je er iets aan.
ik vind de pdf niet echt handig te lezen moet je van onder nar boven werken of ?
succes verder.
 

Buchie

Senior Member

machlo

Forumguru
Ik heb, aan de vorm te zien, de bosal er onder liggen. Deze behoeft ook geen gezaag in de bumper, past er onderdoor!
 

woutr

Forumguru
Ga even naar trekhaakland.nl en typ dan het volgende artikelnummer in.. THLARA1704E5902AA

Deze heb ik naar volle tevredenheid

Edit.. Ik zie dat je deze ook al had gevonden. Die moet je dus hebben
 

Buchie

Senior Member
Ga even naar trekhaakland.nl en typ dan het volgende artikelnummer in.. THLARA1704E5902AA

Deze heb ik naar volle tevredenheid

Edit.. Ik zie dat je deze ook al had gevonden. Die moet je dus hebben

Dat is degene van de eerste link...

Hahaha 2 reacties en 2 verschillende antwoorden
 

woutr

Forumguru
Ik heb m onder allebei de combi's liggen en ben er zeer tevreden over. Deze gaat ook niet onder de bumper door zodat je minder snel drempels raakt
 

Buchie

Senior Member
Oké dat is het verschil, dus moet er een gat in de bumper gemaakt worden voor de trekhaak .
 

woutr

Forumguru
Meer een vierkant stuk uit de onderkant, zie je niks van. Als je mij je 06 nummer geeft in een pb kan ik je wel wat foto's sturen
 

Buchie

Senior Member
Nou gisterenochtend kwam de trekhaak binnen en ben ik begonnen met het monteren. Al met al langer bezig geweest dan vooraf hoopte, maar ik ben tevreden.

De gaten om de trekhaak vast te zetten met bouten waren dichtgelast, althans dat dacht ik. Gelukkig waren ze dichtgesmeerd met een beschermend goedje wat makkelijk te verwijderen was.

16q59t.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Dat is dus de trekhaak van de 1e link? Bij de 2e vroeg ik me namelijk af of ie mogelijk voor hatchback of voor Fabia II was bedoeld (bevestigingspunten lijken ook anders). Sedan en combi hebben dezelfde trekhaak: zelfde oversteek aan de achterkant van de auto, de hatchback is veel korter aan de achterkant.
 

Buchie

Senior Member
Inderdaad 1e link. Ik had bij winparts het verschil in plaatjes nagevraagd en ik kreeg het volgende antwoord:

De afbeeldingen op de internet sites zijn nagenoeg altijd inpressie foto’s om aan te geven hoe het kogelsysteem er uit ziet.

Uiteindelijk toch voor trekhaakland gekomenen. Die past prima, al moest er wel een stukje uit de bumper gezaagd worden.
 
Bovenaan Onderaan