Skoda rapid fabrieks fouten

kristofaerts

Nieuw lid
Beste ik ben van februari dit jaar bezit van een skoda rapid space back

nu ben ik 3x naar garage moeten rijden voor kleine herstellingen uit te voeren

1ste dag dat ik hem ging halen was de bodemplaat eraf gekomen
dus hier voor naar garage gereden.

Nu paar weken terug hoorde we enorm veel geklots van water/naft van achter aan de auto
ik dacht eerst dat dit de benzine tank wel was maar tot ik deftig ging kijken was het mijn achter deur
hier zat allemaal water in. Heb toen de rubber van onder aan men deur beetje los getrokken en toen kwam er toch ongeveer 2 liter water uit. Dus er zaten geen gaatjes in men rubber zodat water niet weg kon.

Nu een weekje terug hoorde ik weer het geklots maar langs andere kant hier terug de rubber eraf gehaald
en weer enorm veel water er uit. Nu vrijdag moeten we terug naar garage voor dit probleem.

Heeft er nog iemand zoveel problemen met zijn rapid? En van de luidsprekes zijn we ook niet over te spreken
deze spelen enorm rampzalig. En dit bij elke muziek genre
 

Falcon

Donateur
Wat een drama zeg!

Ik kan je eigenlijk gelijk maar 1 advies geven.. en dat is dat je zsm je rechtsbijstand moet gaan inschakelen en goed moet gaan loggen wat er allemaal gebeurt (het liefst alle communicatie via mail gaan doen).

Daarnaast simpelweg er bovenop zitten en goed controleren of de werkzaamheden naar jouw zin zijn uitgevoerd. Communiceren blijven en heelveel energie in stoppen.

Op dit soort momenten ben je helaas even geen vriendelijke klant meer voor de dealer.
 

Monteurtje

Forumguru
Water in de deur is bekend. Is een recall van. Afwateringsgaatjes moeten vrijgemaakt worden

Voor wat betreft de speakers. Dat is maar net wat je gewend bent. Er zitten gewoon standaard speakers in. Afhankelijk van uitvoeren alleen voor of voor en achter. Dat maakt denk ik ook wel verschil. Het is geen soundsystem of iets dergelijks. En met de proefrit die slechte kwaliteit ook ervaren?
 

staal

Actief lid
Ik heb een Rapid met 6 luidsprekers en ben ook niet te spreken over het karige geluid. Ik heb hier ook een Polo (laatste model) en ook met 6 luidsprekers maar die geeft een veel voller geluid.
Vroeger had je van die radio's met een Loudness functie en dat is wat ik mis; ook bas als de radio zachtjes staat.
 
Hoi,water in de deur heb ik ook gehad,de muziek tonen vallen zeker tegen was in de fabia 2 beter.moet binnen kort naar de dealer nu 23 dznd km gereden heb een tik in de versnellingsbak bak en hij rammel aan de linkse kant heb al gekeken maar weet niet precies waar het van Daan kom.Verder een lekkere auto
 

Rapid

Actief lid
Toch, rammet komt in een ander topic aan de orde.
Heb er ook last van als het koud is. Rubber van de ophanging van de bak wordt als optie genoemd.

Verder een heerlijke auto.

Frank
 

peterrapid

Forumguru
Water geen probleem voor het ogenblik, rubbers ook geen probleem en speakers is denk ik een algemeen feit bij Skoda dat ze in iedere wagen minderwaardige speakers steken heb er in de RS ook last van net als bij de Rapid.
 

staal

Actief lid
Heeft iemand de speakers al eens gewisseld door Aftermarket Speakers? en zo ja welke diameter en merk?
 

staal

Actief lid
Ja, die heb ik meerdere malen gelezen, maar ik ben niet goed met mdf ringen maken etc. deurpaneel verwijderen en beplakken zou me nog wel lukken.
Zou er geen merk zoals Pioneer kant en klare luidsprekers hebben? (ik heb al gekeken op de site, geen Rapid)
 
B

bijbeuner

Hoi,
Hoe is bij jullie het probleem met het water in de achterdeuren opgelost?
Mijn zoon was gisteren met zijn Rapid in de garage omdat hij ook dit probleem heeft,
men heeft ter hoogte van de afwateringsgaatjes een stukje uit de deurrubbers geknipt?
grt. karl
 

Cordoba

Forumguru
@bijbeuner het maken van een v-knipje in de deurrubbers, heb ik bij meerdere modellen gehoord als oplossing. Het probleem is dat bij de constructie onvoldoende rekening is gehouden met de vervorming van de deurrubbers bij het sluiten, waardoor het deurrubber de afwateringsgaatjes dan soms (deels) afdekt.
 
Water in de deuren heb ik ook last van gehad, hebben ze netjes opgelost. Op dit moment heb ik nog wel een garantie stuk lopen met betrekking tot me kofferbak.

Kofferklep hangt uit het lood en loopt daardoor aan bij het dichtdoen van de klep. Hierdoor is de klep en de achterbumper als dermate beschadigd dat de lak er vanaf is. Ben er gelukkig pas een maand mee bezig en heb nog niks gehoord. Over hoe ze het gaan oplossen.
 

peterrapid

Forumguru
@Stekker niet opgeven hoor, er is maar 1 oplossing en dit is stuk opnieuw spuiten dus op je strepen staan bij dealer om tot een correcte oplossing te komen.
 

jan49

Actief lid
Nou ik had het dus ook water in de deuren heb onder aan een inkeping geknipt boven de afwatering nu gaat het goed en ja ik vindt ook dat het geluid slecht is de Fabia 2 klonk veel beter
 
Laatst bewerkt:

Ronbe

Senior Member
Mijn beleving voor wat betreft het geluid is weer heel anders. Ik vindt het geluid beter als in de Fabia 2. Ik heb nu wel 6 boxen ipv 4 in de Fabia 2. Ik ben tevreden over het geluid, maar stel waarschijnlijk ook geen hoge eisen hieraan.
@staal : Ik weet niet welke radio jij in je Rapid hebt, ik heb de standaard Swing en daar zit gewoon een loudness functie op.:pieker:
 
Heeft iemand de speakers al eens gewisseld door Aftermarket Speakers? en zo ja welke diameter en merk?
Ik heb de voorste speakers vervangen door Alpine speakers (16,5cm) die ik nog had uit mijn vorige auto (Seat Altea XL) de orginele speakers zijn dezelfde die in z'n beetje iedere VAG auto zitten alleen zaten ze gepopt in plaats van geschroefd, heb de popnagels uitgeboord en vervolgens Pioneer opvulringen gemonteerd, had ik ook nog uit de Seat.
Die ringen waren ooit bedoelt voor de Golf IV...ik had ze voor de Seat al iets aangepast, randje er af gehaald mbv Dremel.
Heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt de deuren te voorzien van Dynamat demping, klinkt een stuk beter nu ook het sluiten van de deur klinkt meer 'premium'.
De originele tweeter bovenin de deur zit nu alleen rechts aangesloten bij wijze van proef ben er nog niet helemaal uit wat nu beter klinkt, met of zonder orginele tweeter.
 
Bovenaan Onderaan