De nieuwe tsjechische Caddy?

vind de huidige Roomster toch echt mooie... toen ik hem voor het eerst zag vond ik het wel een erg vreemd design maar eenmaal eraan gewend vind ik dit toch wel een wat plomper uitziend model...
 

CDK

Forumguru
deze plaatjes circuleren inderdaad al enige tijd, ik ben benieuwd of dit concept zoden aan de dijk gaat zetten voor Skoda.....
 

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd twijfel ik of dit wel is wat de huidige Roomster-klanten zoeken. De Roomster-Caddy is langer, breder en hoger, en dus ook ruimer. Dat betekent waarschijnlijk ook dat ie veel zwaarder is, meer luchtweerstand (dus ook meer brandstofverbruik) en dat de handling (parkeren in kleine ruimtes) lastiger wordt.
Ik gok dat ook de prijs even hard zal stijgen als de inhoud, en ook het uiterlijk is dat van een 'doorsnee-hondenhok-op-wielen' met een Skodaneusje.
Het lijkt erop dat de eigenzinnig vormgegeven Skoda's, aangepast moeten worden aan de 'norm' (de nieuwe Yeti heeft ook niet meer zo'n eigenzinnig bekkie zonder de ronde lampen, en de S3-HB heeft ook niet meer zo'n dubbel scharnierende achterklep).
 

EdK

Forumguru
Met die Skoda Caddy zou hij zelfs groter worden dan de Yeti.
Daar zij nu dezelfde lengte hebben en de Yeti dan wat hoger en breder is...

Maar goed het is te stil rond die RR en als er wat naar buiten komt dan is het te onwaarschijnlijk...
Ik denk dat we allen straks verrast worden met de nieuwe RR
Want vermoed zo dat deze nog steeds op basis van een Fabia platform gebouwd zal worden..
en het model zal ergens tussen de Fabia en de Yeti/Oct geplaatst worden
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Op een Rapid platform zou ik ook niet vreemd vinden, de RR is tenslotte langer dan de standaard Fabia, en de Rapid heeft al een stukje extra lengte.
 

EdZ

Donateur
Een Caddy met 77kw doet op de weegschaal 1352kg. Dat is nogal wat meer dan de 1130kg die mijn huidige RR weegt. Voor mij zou dat een reden kunnen zijn om de RR vaarwel te zeggen...

(Edit: 77kw ipv 66)
 
Bovenaan Onderaan