Het grote auto-wassen topic

Der Einser

Forumguru
Mannen, (dames)
even een vraagje.

Vandaag is de dag dat wij onze nieuwe Fabia Combi gaan ophalen!

Uiteraard willen wij hem zo lang mogelijk mooi houden.
En aangezien ik een leek ben op het gebied van wassen / poetsen - detailen.
Kan ik hem dan het beste meteen laten behandelen met een sealant, wax o.i.d. ?

Graag tips over:
Producten, Prijzen en Personen die dit kunnen/willen doen.

Thanks
 

peterrapid

Forumguru
@Der Einser als je kan direct laten doen, dan hoeft hij misschien niet gepolijst worden, en zelfs als mogelijk de plakkers laten zitten dan weet je dat er geen leek met een krasvod over geweest is. Ik ga je mijn diensten niet aanbieden daar het een beetje ver is maar ik denk wel dat er hier een paar goeie zitten oa @Jee13 Jeroen
 

Altos

Banned
Ik weet er wel wat van af na vele jaren mijn eigen auto's en die van de omgeving te detailen maar mis nog de ervaring om mijzelf aan te bieden.
Ik zou idd wel meteen beginnen met een goede wax laag/sealant/coating, dan ben je er meteen even vanaf en is het bijhouden een fluitje van een cent.
De spullen van Gyeon worden de laatste tijd geroemd als het over een harde coating gaat, ik meen dat @Corné de Kluijver daar ook wel eens wat mee te maken heeft gehad (of vergis ik me?)
Hopelijk is er iemand met genoeg ervaring die jullie verder kan helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Wel gyeon is een hele knappe coating die je ofwel tijdelijk kan aanbrengen standtijd toch zeker 3 maand of semi permanent met een gewaarborgde standtijd van 1jaar. Voor de prijs zou ik deze van 3 maand nemen omdat deze poepsimpel aan te brengen is en maar een fractie van de prijs is. Ofwel de goeie middenweg is de cancoat van gyeon. Maar als je gaat voor glans gaat er niks boven sealant en wax zeker op een metallic kleur kan je echt door met wat wax aan te brengen een heel diepe wetlook geven. Dus winter gebruik ik gyeon en zomer sealant en wax. Het goede van beiden in de verschillende seizoenen.
 

H@RM

Senior Member
030 zal wel te ver weg zijn voor je.
Ron Lute in Limmen is ook een vakman en heeft alle mooie spullen van Gtechniq.
 

Rob

Forumguru
uploadfromtaptalk1439241973646.png
Ook weer eens een duit in de zak van Rob..
Klei i.c.m. Meguiar’s Quick Detailer, wassen met Meg's Gold Class shampoo en daarna Meg's Gold Class Carnauba Spray Wax tussen de poetsbeurten door
 

CDK

Forumguru
@Der Einser, wassen met het 3 emmer systeem en daarna lekker in de blackhole en een goede wax zetten en dan kan hij er weer een paar maanden tegen, tenzij dat je hem door de krasstraat heen gaat trekken natuurlijk, dan heeft het allemaal geen zin ;)
 

Endja

Senior Member
Daarstrak nog wat geïnvesteerd...

Poorboy's Super Slick and Suds
Gyeon clay bar met Poorboy's Spray and wipe (of Gyeon Iron)
Collinite 476s Dual
Nodige droogdoeken en buff doeken voor de wax... Nu nog kijken wanneer ik het kan doen... ;)
 

Joske

Forumguru
Gewassen, gekleid en wax op een groot deel van de Faab aangebracht :D blij met het resultaat!
Wassen met PB super slick and suds. Kleien (Autoglym) en afgewerkt met Collinite845 wax.
(Motorkap, zijpanelen, deuren en bumper)

11884055_1673619669535296_3069962142209182533_o.jpg


11863219_1673619632868633_3237369754931714698_n.jpg
 

EdK

Forumguru
wat is t nat in België ??
Vanmorgen en vanmiddag toen ik door dat waalse reed naar Luxemburg was t zo droog als wat...
wel vies warm moet ik zeggen
 
Bovenaan Onderaan