Welke benzine tank jij?

Cordoba

Forumguru
Van beiden een beetje: een week voor de forummeeting in Breda op biertocht geweest in Belgie (en getankt), na afloop van de meeting even de grens over gewipt om wat speciaalbieren te scoren in Meer en te tanken, en een paar weken terug getankt in Emmerich (D). En ik rij redelijk zuinig, net even gecheckt op Spritmonitor: ruim 2200 km gereden op buitenlandse benzine, maar als het had gemoeten hadden het er ook best 2500 kunnen zijn. (zonder opnieuw in het buitenland te gaan tanken)

Ik rij het laatste jaar wat minder doordat ik af en toe met de fiets naar het werk ga, en dat scheelt afhankelijk van de locatie toch 35-40 km per dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Mark69

Senior Member
Gewoon de goedkoopste die er is. Op dit moment is dat de Makro Delft scheelde 2cent met de Tango. Gewoon 95 ron het mag van Skoda dus dan doen we dat.
 

peperskoda

Forumguru
Ik tank in mijn beide Skoda's de Firezone Competition en bij beide merk ik enig verschil. Bij de Citigo is de motorloop wat rustiger en pakt iets makkelijker op bij lagere toerentallen. De TSI van de Roomster reageert sterker. Deze geeft merkbaar meer kracht, iets wat ongetwijfeld te maken zal hebben met het aanpassingsvermogen van de computer(die reageert op de kwaliteit van de brandstof) Het verbruik is nagenoeg hetzelfde, het verschil is ongeveer 2/10 km meer afleggen op een liter. Dat kan ook te maken met de omstandigheden en het gebruik van de auto. Desondanks blijf ik toch dit spul in de tank gooien of als ik bij onze oosterburen ben de Aral 102.
 

Octavia32

Forumguru
Ik lees ook nog weleens over Aral Derksen in Elten (Emmerich)
Wie weet wat de huidige Ultimate 102 prijs is, want online geeft hij 1,64 aan maar ik heb het gevoel dat deze goedkoper is in werkelijkheid.

Aangezien deze pomp 43 km bij mij vandaan ligt weet ik niet of het rendabel is om daar geen te rijden.
Het kost mij ongeveer 7,5 liter brandstof heen en weer namelijk.
 

peperskoda

Forumguru
Omrijden voor de brandstofprijs is nooit rendabel. Als je het kunt combineren met een aantal andere boodschappen of bezoekjes aan de oosterburen dan wordt het al rendabeler. Onder aan de afslag Isselburg op de A3 richting Oberhausen zit ook een Aral pomp en die heeft vaak 's morgens de prijs erg laag(al een paar keer getankt voor 1,55) Als er een Firezone pomp bij je in de buurt zit dan heeft die de brandstof ook, kost wel 1,86 de liter, maar dat is nog altijd goedkoper dan 43km omrijden......
 

Rallye

Forumguru
Dat is van Duitsland dan wel weer een nadeel. In onze auto komt bijna geen Nederlandse benzine, alleen Duitse 98 (meestal Avia), maar de Duitse prijs varieert naar mijn gevoel veel meer. Maandagochtend hoog, maandagavond lager. 's Nachts duurder dan overdag etc. Nauwelijks een pijl op te trekken helaas, behalve dan dat je nooit op maandagochtend moet tanken......
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia32

Forumguru
Omrijden voor de brandstofprijs is nooit rendabel. Als je het kunt combineren met een aantal andere boodschappen of bezoekjes aan de oosterburen dan wordt het al rendabeler. Onder aan de afslag Isselburg op de A3 richting Oberhausen zit ook een Aral pomp en die heeft vaak 's morgens de prijs erg laag(al een paar keer getankt voor 1,55) Als er een Firezone pomp bij je in de buurt zit dan heeft die de brandstof ook, kost wel 1,86 de liter, maar dat is nog altijd goedkoper dan 43km omrijden......


Ik heb inderdaad 300 mtr verderop een firezone met competition 102 maar ik weiger ruim €1,82 of zoals jij aangeeft €1,86 te betalen.Want daar zit in mijn optiek weinig significante verbetering in mbt het brandstof verbruik en mbt vermogen scheelt het een paar pk meer.

Daarom tank ik nu 2 km verderop in Heteren BP Ultimate voor €1,79 daar is mijn auto ook op afgesteld 246pk en met 102 misschien 250pk maar nogmaals is niet de moeite lijkt mij. Ik vroeg mij daarom af of het nog ergens goedkoper kon wil minimaal '98 blijven tanken.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ik tank nagenoeg altijd in Belgie bij DATS24 de 95. Afgelopen maandag nog getankt voor € 1,388. Bij TVS Engeneering werd mij verteld dat, als ik 98 zou tanken, ook de pk's zouden stijgen. Nu zit ik met mijn chip-op-maat-1 op 209pk, met 98 zou dat rond de 220pk uitkomen...

maar de Duitse prijs varieert naar mijn gevoel veel meer. Maandagochtend hoog, maandagavond lager. 's Nachts duurder dan overdag etc.

Klopt, daar schommelt de prijs inderdaad heel erg. Kijk eens voor de app "benzinpreis". Daar kun je zien waar in de buurt het op dat moment het goedkoopste is, en nog belangrijker, rond welke tijd de benzine die dag gaat stijgen of dalen ;)

Voorbeeld:

Hier zie je dus dat de Aral in Ubach-Palenberg op € 1,549 staat en rond 20:03 u naar € 1,609 gaat (+6 ct) en de Aral in Würselen rond 18:12 u 3 ct zakt.


 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
de Duitse prijzen variëren ongeveer per uur, Competition 102 was vrijdag weer €1,87 in Heinenoord :bloos:
 

Brightstar1981

Forumguru
Bij een superb3
welke rijdt dan het best ?
Euro 95 of 98
iemand al enige ervaring erin ?
Ik rij nu met een Seat diesel ( zal dus wennen worden terug met benzine te leren rijden .
 

CDK

Forumguru
@Brightstar1981, op 95 zal hij het prima doen, wellicht op 98 een iets rustigere loop, maar daarvoor moet je een fijngevoelig typje zijn. Ga je chiptunen dan is 98 of 102 te overwegen voor extra vermogen.
 

Skoda-MAN

Forumguru
ik tank altijd Shell V power, mijn 1.4 TSI loopt daar uitstekend op. Trekt goed en is levendig.
Of de beloofde schoon blijvende motor waar gemaakt zal worden weet ik over een jaar of 6 (= circa 100.000 km)
Gezien mijn beperkte gebruik van 15.000 km/Jr maakt mij het prijsverschil per liter niet veel uit. (ca. €60 met huidige verbruik, zie handtekening )
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik rij nu met een Seat diesel ( zal dus wennen worden terug met benzine te leren rijden .
Het wennen zal net als bij mij positief uitvallen omdat die 1.4 TSI zo ongelooflijk soepel is.
Mijn vorige voertuig was diesel 110 pk en 250 Nm koppel bij 1750 omw/min. Ik rij vrijwel altijd weg zonder gas te geven (zo min mogelijk koppeling slijtage) en met die benzine motor dacht ik dat ik hem wel vaak af zou laten slaan, maar nee, over 8900 km is het nog nooit gebeurd.
Ik wilde persé deze motor omdat het karakter direct vergelijkbaar was met mijn dieseltje en op punten beter.
Brightstar daar ga jij veel plezier van hebben.
 
Laatst bewerkt:

Brightstar1981

Forumguru
Vanavond reed ik binnen met m'n camionet..--> ik dacht " yes weeeeeekend":yeah::cheer::yeehaa:
Mijn baas kwam bij mij met een kaartje met daaaaaaaaaarin.....

een nieuwe tankkaart van Esso:D:tegek:
Niks speciaals hoor ik jullie denken ...
Wel ik had al een tankkaart waarmee ik mijn camionet kon voltanken met enkel diesel!
En aangezien we nu een superb benzine gekocht hebben kan ik dus nu benzine tanken op kosten van m'n werkgever:):yeah:
Das voor mij beter dan die chocolade pieten als sinterklaaskado:maakmegek:
Zeker ik in Noord Antwerpen woon en dagelijks 120 km rij naar Gent.
 
Bovenaan Onderaan