Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

BobTheFish

Actief lid
Ik heb ook de sunset gekozen op de style bl. Vraag me af of ik ook iets ga horen.
Heb getint glas liever af fabriek.

Ik heb idd ook liever getint glas af fabriek
Simply Clever pakket? Ik kan dat nergens terug vinden in de prijslijst...
En ik heb ook de Sunset besteld. Hoe gaat jouw dealer dat oplossen met jou?

Voor nu sunset optie laten verwijderen en dan door de dealer folie laten plaatsen (laat ik gelijk het dak wrappen) :)
Wel vreemd dat niemand anders iets over het sunset verhaal gehoord heeft...
 

ertromp

Forumguru
Waar bij het simply the best vrij invulbaar is. In aantallen omzetten??? In sales?? After Sales?? Betrouwbaarheid???

Laat de nieuwe S3 straks eerst maar een tijdje rond rijden en er zullen geheid productiemissers en anderszins naar voren komen die dmv werkplaatsacties weer recht getrokken moeten worden. Dat zie je helaas bij elk model gebeuren of het nu de O2 was, de O3 of de S2 of straks de S3
Daarnaast vind ik jammer dat omwille productiecijfers te halen er bezuinigd wordt op zulke zaken als onafhankelijke wielophanging achter. Ik weet nu nog niet hoe die straks op de S2 zal zijn maar dat is voor velen geen succes onder de O3
 

andrehj

Forumguru
Wat, geen onafhankelijke achterwielophanging bij sommige modellen? Dat dat bij de O3 gebeurt kan ik me goed voorstellen. Maar bij de S3 toch niet? Waar heb je die informatie vandaan? En welke modellen betreft dat dan?
 

ertromp

Forumguru
Multilink achterwielophanging volgens de specs van autoweek
http://www.autoweek.nl/auto/83007/skoda-superb-16-tdi-greentech-ambition-businessline

Multilink is onafhankelijke ophanging
http://www.autowiki.nl/multilink-ophanging/

Vraag me af of wat @ertromp schrijft op waarheid is berust...
Goed lezen dat ik het me voor de S3 afvraag. Tot nu toe vanuit Skoda nog geen gegevens gezien dat alles multilink zou zijn. Ik mag het hopen van wel.
Die Autoweek gegevens zijn mooi maar laat eerst Skoda maar komen met dat soort gegevens
 

Rolandd

Actief lid
The new Superb's completely redeveloped chassis with MacPherson strut front and multi-link rear axle provides optimum driving stability even in demanding situations.
http://www.autoblog.com/2015/02/20/2016-skoda-superb-video-official/

Unlike in most Skoda Octavias, all models include a multi-link rear end
http://www.wheelsmag.com.au/reviews/1505/2016-skoda-superb-review/

The new Superb’s chassis has been redeveloped with MacPherson front struts and multi-link rear axle.
http://www.just-auto.com/analysis/bye-twin-gate-hello-superb-hatchback_id158454.aspx

Inderdaad op de Skoda site nog niks te zien, maar bovenstaande berichten klinken positief
 

ertromp

Forumguru
Dat zou echt een goede zaak zijn Multi-link op de achterkant en dan voor alle motor varianten. Daar heeft Skoda met de O3 echt verkeerd bezuinigd vindt ik en vreesde al voor de S3
 

EHS

Actief lid
Krijg net bericht van dealer. Had de hoop begin juli te rijden (gaf dealer bij bestellen aan, want zat nog bij 1ste 50). Zoals het er nu naaruit ziet wordt het pas medio september :(
 

superbia

Forumguru
SUP_CO_EXT_DAY_F6F6_HARMONY_0018.jpg

Van de combi kun je nu ook zelf het exterieur samenstellen.
 

CDK

Forumguru
Dat zou echt een goede zaak zijn Multi-link op de achterkant en dan voor alle motor varianten. Daar heeft Skoda met de O3 echt verkeerd bezuinigd vindt ik en vreesde al voor de S3
Zo ook voor de Fabia3, die achteras lijkt wel van beton te zijn :cry:
 

Rolandd

Actief lid
Gisteren telefoontje van dealer dat er in 2015 alleen auto's worden uitgeleverd met de electronische achterklep. Deze zit zoals vermeld in het simply clever pakket (en standaard op de style businessline). Daarnaast volgens hem ook geen sunset ramen In 2015, die had ik wel als optie, dus nu maar achteraf folie erop. Wil niet wachten tot 2016 ;)

Ik heb inmiddels ook bericht van mijn dealer. Er moet een Simply Clever pakket meebesteld worden om een productieplek in 2015 te garanderen. Ik weet nog niet wat het extra gaat kosten maar ik hoop dat het niet te gek gaat worden.
Over de Sunset kon de dealer nog niks zeggen.
 

tritus

Senior Member
Wel vreemd om de auto dit jaar nog te kunnen bemachtigen het opeens lastig blijkt om bepaalde opties mee te bestellen of juist niet mee te bestellen. Zeker als het gaat om juist het weglaten van een optie , of het toevoegen van iets simpels als getinte ramen, snap ik het probleem niet helemaal.

Begin nu toch ook wel erg nieuwsgierig te worden hoe het zit met mijn superb. Is een style businessline. Zonder Sunset. Zou dus geen probleem moeten zijn.... Er is aangegeven dat die in week 28 gebouwd gaat worden (waarschijnlijk.....:thumbsdown:) Komende week nog maar even contact opnemen met de dealer.....

Het kan overigens allemaal nog veel erger als het om onduidelijkheid gaat. Ik ben ook bezig geweest met een Passat gte. Mijn collega heeft de passat gte dus wel besteld, maar na een aantal maanden weet hij nog steeds niet wat hij moet kosten wat de opties zijn die er opzitten, welke pakketten er leverbaar zijn, laat staan wanneer hij geleverd word! 22 mei zou er dan uiteindelijk duidelijkheid komen over de prijzen, eeeeh niet dus.....
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Ach, klopt wat je zegt maar zijn dat niet ook de "luxe problemen" van graag als één van de eerste willen zijn met een gloednieuw model :troost:

Ik ben bezig met een offerte voor een Style Business, niets gehoord over opties die verplicht zijn of niet leverbaar zouden zijn. Ik heb overigens wel Sunset in de offerte staan.... mocht dat niet kunnen neem ik gewoon zonneschermpjes.... Luxe problemen hmmmm, we worden er gek van :deuk: :yeah:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tuulster

Forumguru
Oké, dan zal je, als ik bovenstaande zo lees, inderdaad geconfronteerd gaan worden met deze aanpassing.

Wel een coole extra hoor die elektro klep!:cheer:

Ik heb het nu op mijn huidige Sub niet en ben toch altijd nog een klein beetje jaloers als ik een broertje zie met een kont die elektrisch opent :troost:
 
Bovenaan Onderaan