Adapter-ringen voor Superb II met SoundSystem?

Eemspoort

Forumguru
Zal ik morgen eens doen. Ik heb wel de telefoonmodule gevonden onder de passagiersstoel. Ik meende ook onder mijn stoel gekeken te hebben en niets gevonden, maar ik begin nu te twijfelen.
 

andrehj

Forumguru
Zal ik morgen eens doen. Ik heb wel de telefoonmodule gevonden onder de passagiersstoel. Ik meende ook onder mijn stoel gekeken te hebben en niets gevonden, maar ik begin nu te twijfelen.
Als je een S2 met Sound System hebt (zijn helaas vrij zeldzaam in NL omdat Pon na eerdere problemen met krakende luidsprekers de hele optie heeft laten vervallen en ze alleen nog op de EBL uitvoering te krijgen waren) heb je voordeuren met drie speakers (en een Sound System logo) en ook altijd een versterker onder de bestuurdersstoel. Deze is, als je je stoel helemaal naar achteren beweegt, echt niet te missen (door de ventilatiesleuven in de afdekkap kun je duidelijk de koelribben zien).
En die versterker vervangen zal nog een hele klus zijn. Als je eigen luidsprekers en versterkers wilt gaan monteren is het veel makkelijker om te beginnen met een auto zonder Sound System.
 

Rallye

Forumguru
Maakt het verder nog uit dat de TS een Soundsystem heeft?

@Eemspoort : Ik begrijp dat je nu een S2 met sound system hebt. Dat betekent dat er ook een versterker onder je bestuurdersstoel zit.
Het vervangen van de luidsprekers is dan nog een zuiver mechanisch feestje, maar hoe ga je die versterker vervangen en dan vervolgens de opvolger in het audiosysteem integreren? Die huidige versterker zit er elektrisch namelijk nogal uitgebreid tussen, en heeft o.a. een eigen aansluiting op de CAN-bus.

Zie je wel, ik wist dat er iets was met het Soundsystem......
 

Eemspoort

Forumguru
Zoals eerder gemeld was ik niet van plan om de aanwezige versterker te vervangen of te verwijderen.
Deze laat ik gewoon voor wat hij is, om gezeur met het CANbus systeem te voorkomen.
De originele luidspreker-kabels blijven ook gewoon op hun plek, maar dan zonder iets aangesloten.
De "nieuwe" versterkers en luidsprekers bypassen het volledige originele systeem.
Voor het signaal word enkel de pre-out van de Columbus gebruikt.

De aanwezigheid van een versterker verklaard trouwens wel de boven gemiddelde prestaties van het SoundSystem.
Het schelle hoog daar gelaten werkt het toch heel aardig en ik ben vooral onder de indruk van het laag wat dit systeem uit 4 x 16,5 cm weet te persen. Echt niet beroerd voor een "af fabriek systeem" van een "budget" autofabrikant. :)

*versterker gevonden, not impressed* :D
 

AndreM

Forumguru
12V DC is gelukkig niet dodelijk.........
Maw kat in de zak gekocht met die elektrische stoel

Moet je niet zeggen, 12 volt is gevaarlijker dan 230 volt.
Gemiddeld is een mens ongeveer 20.000 volt statisch geladen met 0,000001Ah en dat is genoeg om een behoorlijke schok te krijgen van een deurknop e.d.
Dus een accu van 12 volt met 60 Ah is niet zomaar ongevaarlijk. :)
Maar gelukkig je hebt het overleeft. :dankje:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan