Fietsendrager welke raden jullie aan..

tib888

Actief lid
Kan er hier iemand een fietsendrager (2 fietsen) aanraden voor op de afneembare trekhaak van een O3?
De fietsendrager van m'n vader past bijvoorbeeld niet omdat er een onderdeel over de haak van de trekhaak schuift. Bij de afneembare trekhaak zit het ontgrendelmechanisme dan in de weg ...
 

BenMW

Lid
Is dat een apart onderdeel zoals vroeger bij Twinny Loads die je vast op je trekhaak moet monteren?
Als dat zo is zou ik toch een nieuwere proberen die dat aparte onderdeel niet nodig heeft.
Volgens mij mag je bij een fietsenhandel dat best uitproberen.

Als je in buurt van Zaanstad woont mag je ook langs komen dan kunnen we die van mij proberen.
 

yesRS@

Forumguru
Heb er 1 van thule voor 2 fietsen en mijn broer dezelfde voor 3 fietsen .
Heel tevreden mee, zit degelijk in elkaar en is snel op de trekhaak gemonteerd.
 

Ed13

Ex-lid
Gebruik nu sinds 2 jaar de Thule EuroClassic G6 Led 928 fietsendrager prima kwaliteit makkelijk op te zetten en kantelbaar.
 

EdK

Forumguru
Als ik zo de reacties zie dan steekt de Thule er dus met kop en schouder bovenuit !
Nu dus alleen het type nog bepalen van dit merk
 

BenMW

Lid
Kijk even naar het filmpje op de eerste pagina. Heb zelf die Movanext en ben daar erg tevreden over. Uitklappen en zitten. Thule is een goede 2e dus ook daar zul je geen buil aan vallen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Afstand tussen de fietsen moet wel genoeg zijn voor fietsen met een mand voorop
Is die mand er niet af te halen dan? Tegenwoordig zit er een steuntje om de stuurpen waar je de mand met één klik kunt bevestigen of loshalen.

Bij de e-bike van mijn vrouw heb ik aan dat steuntje overigens een grotere klembeugel laten lassen waarmee het om het balhoofd is bevestigd. Voordeel: de mand maakt a.h.w. deel uit van het frame en beweegt niet mee met het stuur, dus het gewicht van de mand (plus inhoud!) voel je niet meer bij het sturen. Stukken veiliger!
 

motomarz

Senior Member
Manden, kisten, kinderzitjes, fietstassen:
ze zorgen allemaal voor veel meer luchtweerstand
(en als ze niet goed vastzitten waaien ze weg)
Dus ik zeg: sowieso er af halen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vrouw is erg verknocht aan haar grote dubbele fietstassen, veel te bewerkelijk om los te halen en terug te monteren. Op de fietsdrager van de auto maak ik ze goed plat en trek ik er een sjorbandje omheen zodat er niks kan klapperen.
Op de dissel van de caravan zit die hele fiets inclusief tassen onder een fietshoes om het (bij nat weer) opwervelende vuil van de fiets te houden. Zal wel wat extra weerstand geven, maar dat moet dan maar.
 
Bovenaan Onderaan