O2 RS 2.0 TSI tuned by TVS

koreaan

Forumguru
Ik vind dat TVS het netjes moet oplossen, een cat mod en CAI zou in jouw auto wel de 290 pk moeten aantikken.
Er zit toch de Golf GTI 6 2.0 TSI in?
Toen ik de eerste ging rollen JD haalde mijn auto bij de eerste run niet meer 250 pk met alleen de katmod, na onderzoek van JD bleek dat een slangetje van mijn intercooler een klein beetje lekte. Nadat het verholpen was tikte hij meteen de 271 aan. ook was ik op een GTI forum meeting bij JD en was er een auto die ook niet het verwachte resultaat haalde na onderzoek JD bleek dat de wastegate niet goed was afgesteld.
 

oco1979

Forumguru
Hier je verhaal doorgelezen,vermoed dat er iets aan je wagen zelf is,hebben ze testrit/testbank met paramters bekeken,nergens een dipje in ?
Je brandstoffilter lang geleden vervangen ?
Geen foutcodes.
Vacuumprobleem kan ook zo iets bekomen.
Gezien de vaggroep veel met vacuumleidingwerken,is het de eerste niet die lek is of scheurtje is.
Had je ook dip bij niet gechipte wagen.
Soms kan het ook gebeuren dat door het chippen bepaalde dipjes nu extra waarneembaar zijn.
Zit daar een N75 klep op ? ook wel een klassieker voor problemen.
 

Thokozanoah

Forumguru
Zoals het er nu voorstaat.....vandaag bericht van Ronald, na enig speurwerk en afstellen originele software ingeladen. Ook dan zou het probleem zich licht voordoen.(Zelf nooit ervaren en ik ben toch een zeikerd eerste klas als het gaat om inhouden) Nieuwe software ingeladen en gefinetuned en probleem lijkt weg. Morgen laatste proefrit en dan hopelijk de RS weer ophalen.
 
Laatst bewerkt:

Thokozanoah

Forumguru
Hier je verhaal doorgelezen,vermoed dat er iets aan je wagen zelf is,hebben ze testrit/testbank met paramters bekeken,nergens een dipje in ?
Je brandstoffilter lang geleden vervangen ?
Geen foutcodes.
Vacuumprobleem kan ook zo iets bekomen.
Gezien de vaggroep veel met vacuumleidingwerken,is het de eerste niet die lek is of scheurtje is.
Had je ook dip bij niet gechipte wagen.
Soms kan het ook gebeuren dat door het chippen bepaalde dipjes nu extra waarneembaar zijn.
Zit daar een N75 klep op ? ook wel een klassieker voor problemen.
Geen foutcodes, vacuumlek onbekend. Wel een N75.
Brandstoffilter zit er bijna 25k onder?
Maar vooralsnog, zoals eerder benoemd, lijkt het met nieuwe software weg te zijn.
 

oco1979

Forumguru
Geen foutcodes, vacuumlek onbekend. Wel een N75.
Brandstoffilter zit er bijna 25k onder?
Maar vooralsnog, zoals eerder benoemd, lijkt het met nieuwe software weg te zijn.

Lijk me dan inderdaad een softwareprobleem of eerder fijntuning.

Als je van sommige de grafiek bekijkt bij uitdraai origineel vermogen,kan je soms vragen stellen,rijd die wagen wel goed.
Versta dat het merk met veel moet rekening houden.
- milieunorm
- zowel +60 graden als - 40 graden
- berggebieden
- minderkwaliteitsbrandstof
- slechter onderhoud
- enz...

Daarmee dat in belgie/nederland wel wat ruimte is om veilige chiptuning te doen.

Zelf met weinig extra Nm en Pk,maar toch een mooie koppelcurve zal de wagen al veel beter rijden.
 

koreaan

Forumguru
Ter illustratie, dit is een vermogens opgaaf van een Golf 6 GTI met katmod + alleen een K&N filter
Zou verwachten dat je minstens hetzelfde resultaat zou halen

branniestage2JD_zpsc0e8831c.png
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik heb de originele downpipe met leeggehaalde 1e kat.
Vanmiddag bericht van Ronald dat de auto klaar staat, helaas door omstandigheden kan ik de auto pas vrijdag ophalen.
Ze zijn er druk mee bezig geweest, allemaal service.....dat noem ik pas nazorg.
Volgens Ronald komt mijn RS er sterker uit dan vergelijkbare blokken met vergelijkbare tuning, maar waardes heb ik niet vernomen. Maar wat voor mij nu het belangrijkste is, is het vloeiend lopen van de auto . Of ie nu 270 of 290 peekaatjes heeft vind ik nu wat minder belangrijk.
 

Thokozanoah

Forumguru
Vandaag de auto opgehaald, inhouden is niet verdwenen, maar tevreden over de service van TVS. Ze doen er wel alles aan om je te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan